MotoryzacjaNajważniejszeSport

Nowe wyścigowe Audi RS 3 LMS serii TCR

Audi Sport Customer Racing pokazało kilka dni temu drugą generację wyczynowego Audi RS 3 LMS. To jeden z odnoszących największe sukcesy samochodów turystycznych marki spod znaku czterech pierścieni. Samochód został ulepszony w wielu obszarach i nowy model przeznaczony do wyścigów klasy TCR miał niedawno swoją wirtualną premierę. Wyścigi TCR są jedną z popularniejszych serii wyścigowych na świecie. Wyścigi rozgrywane są w 31 krajach na 5 kontynentach w aż 38 różnych seriach. Samochodem Audi RS3 LMS poprzedniej generacji ścigała się w 2017 roku w niemieckiej serii TCR Gosia Rdest.

Najpierw wyścigówka

„Sport motorowy ma dla Audi ogromne znaczenie. Dla jego potrzeb przystosowujemy również seryjnie produkowane modele. Tak właśnie jest np. z Audi RS 3. Dziś – wyprzedzając jeszcze jego rynkową premierę – prezentujemy ten samochód w wersji wyścigowej” – mówi Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH odpowiedzialny za Audi Motorsport. „Audi RS 3 LMS to zaproszenie do programu customer racing. Nowym modelem chcemy kontynuować wspaniałą serię sukcesów pierwszej generacji.”

Żaden inny samochód typu customer racing spod znaku czterech pierścieni nie był wyprodukowany w tak wielu egzemplarzach jednej generacji, jak RS 3 LMS – zbudowano aż 180 sztuk. Ten kompaktowy samochód to wyścigowa chluba Audi: w ciągu zaledwie czterech lat ten bazowy w świecie wyścigów samochód turystyczny wziął udział w 1051 wyścigach i zdobył 764 miejsca na podium w tym 279 razy było to miejsce najwyższe. Do tego dochodzi 16 tytułów mistrzowskich w klasyfikacjach kierowców i 38 w innych kategoriach, w tym tytuł TCR Model of the Year 2018.

„Koncentracja na potrzebach klienta – to podstawowy cel rozwojowy naszego najnowszego modelu” – mówi Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing. „Niezależnie od tego, czy chodzi o czasy pokonywania okrążeń czy opcje ustawień, bezpieczeństwo czy ergonomię: chcemy zaoferować zespołom klienckim samochód, który jest jeszcze bardziej niż dotychczas pełnokrwistym autem wyścigowym.” Druga generacja Audi RS 3 LMS we wszystkich obszarach została wyposażona w najnowsze rozwiązania, które służą dwóm celom: uczynieniu z produkcyjnego, bazowego modelu jeszcze lepszego samochodu wyścigowego oraz optymalizacji kompleksowych korzyści dla klienta. Mimo to, model ten pozostaje przystępny w zakupie i utrzymaniu, oferuje jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa i dzięki mocy do 250 kW (340 KM) z dwulitrowego silnika TFSI zapewnia mnóstwo przyjemności z jazdy.

TCR wyścigi samochodów turystycznych – wymagania regulaminowe:
Typ samochoduSamochody turystyczne zgodne z regulaminem FIA grupy A
Minimalna ilość seryjnie wyprodukowanego modelu bazowego5.000 sztuk w ciągu 12 miesięcy
NadwozieMinimalna długość 4,20 m, maksymalna szerokość 1,95 m, 4 lub 5 – drzwiowe nadwozie zamknięte
SilnikCzterosuwowy, benzynowy silnik z jedną turbosprężarką
Pojemność skokowa silnikaOd 1,75 do 2,0 litra
Ilość dopuszczonych silników w sezonieMożliwość użycia jednego silnika i do pięciu turbosprężarek w sezonie
Przeniesienie napęduPrzedni napęd
Kontrola kosztówZakazane użycie systemów telemetrii, systemów wspomagających jazdę, materiałów typu tytan, magnez, ceramika. Homologacja zamrożona na okres 3 lat (brak możliwości wprowadzania zmian konstrukcyjnych)
Wyrównywanie szans zespołów wyścigowychWspólna jednostka sterująca silnika, wspólne ustawienia samochodów – wysokości zawieszenia, mocy maksymalnej i wagi.
Dane techniczne Audi RS 3 LMS:
Silnik Czterocylindrowy, rzędowy o pojemności 1.984 ccm, oparty na seryjnym silniku 2,0 TFSI EA888. Seryjny blok, głowica, napęd wału korbowego, rozrząd, układ wtryskowy, oraz turbosprężarka. Wyczynowy układ chłodzenia, wspólna jednostka sterująca silnika dla wszystkich producentów, stalowy wyczynowy katalizator
Maksymalna mocDo 250 kW (340 KM) przy 6.250 obr/min
Maksymalny moment obrotowyDo 420 Nm przy 2,500 obr/min
Skrzynia biegówNowa, wyczynowa, sekwencyjna, sześciobiegowa skrzynia biegów sterowana pneumatycznie, obsługiwana łopatkami przy kierownicy
Sprzęgło Dwutarczowe sprzęgło wyścigowe o obniżonej masie, napęd przedni
SzperaNowy wielotarczowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, poziom napięcia blokady regulowany z zewnątrz
Układ elektrycznySkonstruowany specjalnie do wyścigów
WnętrzeKokpit zoptymalizowany pod kątem ergonomii, kierownica z panelem sterowania, centralna klawiatura z dwunastoma przyciskami w konsoli środkowej, regulowana konsola pedałów
ZawieszeniePrzód: zawieszenie McPherson z regulowaną kinematyką podwozia, szybka regulacja pochylenia kół za pomocą podkładek. Czterowahaczowa oś tylna z kinematyką skrętną. Stabilizatory regulowane w dziewięciu stopniach na przedniej osi i sześciu stopniach na tylnej osi
HamulceHydrauliczny, dwuobwodowy układ hamulcowy z mechanicznie regulowaną dystrybucją ciśnienia hamowania.
Wentylowane od wewnątrz tarcze hamulcowe, wentylowane zaciski na przedniej osi dla lepszej stabilności i wyższej wydajności układu hamulcowego. Tarcze hamulcowe przód: 378 x 34 mm, tył: 272 x 12 mm.
KołaOdlewane aluminiowe felgi, przód i tył 10 x 18 cali, przesunięcie 26 mm. Opony: 27/65 – 18, 260/660 R18
NadwozieWzmocnione stalowe nadwozie zintegrowane z klatką bezpieczeństwa. Poszycie wykonane z włókna węglowego, stali i aluminium. Aerodynamika opracowana cyfrowo przy użyciu obliczeniowej dynamiki płynów. Harmonijna integracja sekcji nadwozia typowych dla wyścigów z projektem seryjnego samochodu
Wyposażenie bezpieczeństwa Audi RS 3 LMS:
FotelKubełkowy fotel Audi Sport, zapewniający najwyższy poziom bezpieczeństwa i zgodność z normami FIA (FIA 8862-2009), wraz z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa
DrzwiZabezpieczenie przed skutkami uderzeń bocznych i pochłaniające ich energię
Pozycja kierowcyFotel przesunięty mocno do tyłu i dalej od drzwi w kierunku środka samochodu
DachLuk dachowy w celu umożliwienia łatwiejszego wydobycia zawodnika po wypadku
SiatkiZabezpieczające siatki po obu stronach fotela
Tylna szybaWykonana z poliwęglanu
Klatka bezpieczeństwaStalowa, homologowana przez FIA klatka bezpieczeństwa
Zbiornik paliwaBezpieczny, wyczynowy zbiornik paliwa FT3 homologowany przez FIA, o pojemności 100 litrów
Zabezpieczenie przeciwpożarowe System gaśniczy FIA-Standard 8865-2015

Informacja prasowa.

Pozostałe informacje z działu Sport znajdziecie tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *