Nowe wyścigowe Audi RS 3 LMS serii TCR
Audi Sport Customer Racing pokazało kilka dni temu drugą generację wyczynowego Audi RS 3 LMS. To jeden z odnoszących największe sukcesy samochodów turystycznych marki spod znaku czterech pierścieni. Samochód został ulepszony w wielu obszarach i nowy model przeznaczony do wyścigów klasy TCR miał niedawno swoją wirtualną premierę. Wyścigi TCR są jedną z popularniejszych serii wyścigowych na świecie. Wyścigi rozgrywane są w 31 krajach na 5 kontynentach w aż 38 różnych seriach. Samochodem Audi RS3 LMS poprzedniej generacji ścigała się w 2017 roku w niemieckiej serii TCR Gosia Rdest.
Najpierw wyścigówka
„Sport motorowy ma dla Audi ogromne znaczenie. Dla jego potrzeb przystosowujemy również seryjnie produkowane modele. Tak właśnie jest np. z Audi RS 3. Dziś – wyprzedzając jeszcze jego rynkową premierę – prezentujemy ten samochód w wersji wyścigowej” – mówi Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH odpowiedzialny za Audi Motorsport. „Audi RS 3 LMS to zaproszenie do programu customer racing. Nowym modelem chcemy kontynuować wspaniałą serię sukcesów pierwszej generacji.”
Żaden inny samochód typu customer racing spod znaku czterech pierścieni nie był wyprodukowany w tak wielu egzemplarzach jednej generacji, jak RS 3 LMS – zbudowano aż 180 sztuk. Ten kompaktowy samochód to wyścigowa chluba Audi: w ciągu zaledwie czterech lat ten bazowy w świecie wyścigów samochód turystyczny wziął udział w 1051 wyścigach i zdobył 764 miejsca na podium w tym 279 razy było to miejsce najwyższe. Do tego dochodzi 16 tytułów mistrzowskich w klasyfikacjach kierowców i 38 w innych kategoriach, w tym tytuł TCR Model of the Year 2018.
„Koncentracja na potrzebach klienta – to podstawowy cel rozwojowy naszego najnowszego modelu” – mówi Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing. „Niezależnie od tego, czy chodzi o czasy pokonywania okrążeń czy opcje ustawień, bezpieczeństwo czy ergonomię: chcemy zaoferować zespołom klienckim samochód, który jest jeszcze bardziej niż dotychczas pełnokrwistym autem wyścigowym.” Druga generacja Audi RS 3 LMS we wszystkich obszarach została wyposażona w najnowsze rozwiązania, które służą dwóm celom: uczynieniu z produkcyjnego, bazowego modelu jeszcze lepszego samochodu wyścigowego oraz optymalizacji kompleksowych korzyści dla klienta. Mimo to, model ten pozostaje przystępny w zakupie i utrzymaniu, oferuje jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa i dzięki mocy do 250 kW (340 KM) z dwulitrowego silnika TFSI zapewnia mnóstwo przyjemności z jazdy.
TCR wyścigi samochodów turystycznych – wymagania regulaminowe:
Typ samochodu | Samochody turystyczne zgodne z regulaminem FIA grupy A |
Minimalna ilość seryjnie wyprodukowanego modelu bazowego | 5.000 sztuk w ciągu 12 miesięcy |
Nadwozie | Minimalna długość 4,20 m, maksymalna szerokość 1,95 m, 4 lub 5 – drzwiowe nadwozie zamknięte |
Silnik | Czterosuwowy, benzynowy silnik z jedną turbosprężarką |
Pojemność skokowa silnika | Od 1,75 do 2,0 litra |
Ilość dopuszczonych silników w sezonie | Możliwość użycia jednego silnika i do pięciu turbosprężarek w sezonie |
Przeniesienie napędu | Przedni napęd |
Kontrola kosztów | Zakazane użycie systemów telemetrii, systemów wspomagających jazdę, materiałów typu tytan, magnez, ceramika. Homologacja zamrożona na okres 3 lat (brak możliwości wprowadzania zmian konstrukcyjnych) |
Wyrównywanie szans zespołów wyścigowych | Wspólna jednostka sterująca silnika, wspólne ustawienia samochodów – wysokości zawieszenia, mocy maksymalnej i wagi. |
Dane techniczne Audi RS 3 LMS:
Silnik | Czterocylindrowy, rzędowy o pojemności 1.984 ccm, oparty na seryjnym silniku 2,0 TFSI EA888. Seryjny blok, głowica, napęd wału korbowego, rozrząd, układ wtryskowy, oraz turbosprężarka. Wyczynowy układ chłodzenia, wspólna jednostka sterująca silnika dla wszystkich producentów, stalowy wyczynowy katalizator |
Maksymalna moc | Do 250 kW (340 KM) przy 6.250 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | Do 420 Nm przy 2,500 obr/min |
Skrzynia biegów | Nowa, wyczynowa, sekwencyjna, sześciobiegowa skrzynia biegów sterowana pneumatycznie, obsługiwana łopatkami przy kierownicy |
Sprzęgło | Dwutarczowe sprzęgło wyścigowe o obniżonej masie, napęd przedni |
Szpera | Nowy wielotarczowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, poziom napięcia blokady regulowany z zewnątrz |
Układ elektryczny | Skonstruowany specjalnie do wyścigów |
Wnętrze | Kokpit zoptymalizowany pod kątem ergonomii, kierownica z panelem sterowania, centralna klawiatura z dwunastoma przyciskami w konsoli środkowej, regulowana konsola pedałów |
Zawieszenie | Przód: zawieszenie McPherson z regulowaną kinematyką podwozia, szybka regulacja pochylenia kół za pomocą podkładek. Czterowahaczowa oś tylna z kinematyką skrętną. Stabilizatory regulowane w dziewięciu stopniach na przedniej osi i sześciu stopniach na tylnej osi |
Hamulce | Hydrauliczny, dwuobwodowy układ hamulcowy z mechanicznie regulowaną dystrybucją ciśnienia hamowania. Wentylowane od wewnątrz tarcze hamulcowe, wentylowane zaciski na przedniej osi dla lepszej stabilności i wyższej wydajności układu hamulcowego. Tarcze hamulcowe przód: 378 x 34 mm, tył: 272 x 12 mm. |
Koła | Odlewane aluminiowe felgi, przód i tył 10 x 18 cali, przesunięcie 26 mm. Opony: 27/65 – 18, 260/660 R18 |
Nadwozie | Wzmocnione stalowe nadwozie zintegrowane z klatką bezpieczeństwa. Poszycie wykonane z włókna węglowego, stali i aluminium. Aerodynamika opracowana cyfrowo przy użyciu obliczeniowej dynamiki płynów. Harmonijna integracja sekcji nadwozia typowych dla wyścigów z projektem seryjnego samochodu |
Wyposażenie bezpieczeństwa Audi RS 3 LMS:
Fotel | Kubełkowy fotel Audi Sport, zapewniający najwyższy poziom bezpieczeństwa i zgodność z normami FIA (FIA 8862-2009), wraz z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa |
Drzwi | Zabezpieczenie przed skutkami uderzeń bocznych i pochłaniające ich energię |
Pozycja kierowcy | Fotel przesunięty mocno do tyłu i dalej od drzwi w kierunku środka samochodu |
Dach | Luk dachowy w celu umożliwienia łatwiejszego wydobycia zawodnika po wypadku |
Siatki | Zabezpieczające siatki po obu stronach fotela |
Tylna szyba | Wykonana z poliwęglanu |
Klatka bezpieczeństwa | Stalowa, homologowana przez FIA klatka bezpieczeństwa |
Zbiornik paliwa | Bezpieczny, wyczynowy zbiornik paliwa FT3 homologowany przez FIA, o pojemności 100 litrów |
Zabezpieczenie przeciwpożarowe | System gaśniczy FIA-Standard 8865-2015 |
Informacja prasowa.
Pozostałe informacje z działu Sport znajdziecie tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.