Alfa Romeo Giulia GTA i GTAm – pierwsze zamówienia z Polski
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio to jeden z ostatnich, wciąż jeszcze dostępnych w Europie tzw. „power cars”. Wraz z ewolucją motoryzacji i rozwojem elektryfikacji powoli kończy się era aut z mocnymi silnikami spalinowymi. Wkrótce marki nie będą mogły sobie pozwolić na oferowanie modeli wpływających na bilans emisji CO2. Poza tym także wiele zachodnich aglomeracji już teraz ogranicza ich wjazd do centrów miast. Dlatego właśnie dziś jest ostatni moment na realizację chłopięcych marzeń o posiadaniu rasowego, sportowego samochodu.
2,9 l V6 bi-turbo
Naprzeciw tym pragnieniom wychodzi Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, napędzana jednostką V6 o pojemności 2.9 l. Generuje ona potężną moc 510 KM i zapierający dech moment obrotowy 600 Nm w zakresie od 2500 do 5000 obr./min. Oznaczona jest czterolistną koniczyną, symbolem doskonałych osiągów i również bogatej tradycji Alfy Romeo w wyścigach samochodowych.
Dziś włoska stajnia rozwija dziedzictwo, prezentując Europie dwie budzące jeszcze więcej emocji wersje limitowane. Giulię GTA i dodatkowo jej ekstremalną, dwuosobową odmianę GTAm. Wyprodukowane w limitowanej liczbie 500 egzemplarzy powracają więc do korzeni marki, stanowiąc hołd dla legendy motoryzacji, Alfy Romeo GTA z 1965 roku. W wyjątkowy sposób interpretują też potencjał, którego symbolem jest czterolistna koniczyna, łącząc styl i sportowy, drapieżny charakter.
540 KM i 3,6 sekundy do setki
Alfa Romeo Giulia GTA i GTAm jest napędzana silnikiem znanym z wersji Quadrifoglio 2.9 V6 Bi-Turbo, ale o mocy zwiększonej do 540 KM. Silnik ten posiada najlepszy w swojej klasie stosunek mocy do pojemności skokowej, wynoszący 187 KM/1 litr. Dzięki szerokiemu zastosowaniu ultralekkich materiałów masa własna samochodu została dodatkowo zredukowana do 100 kg w porównaniu z Giulią Quadrifoglio. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi też imponujące 3,6 sekundy.
Na etapie projektowania modelu Giulia GTA inżynierowie Alfa Romeo wykorzystali wiedzę i doświadczenie firmy Sauber Engineering oraz kierowców z zespołu Formuły 1, Alfa Romeo Racing ORLEN, Antonia Giovinazziego i Kimiego Räikkönena. Tak powstały konkretne rozwiązania techniczne w zakresie aerodynamiki, komfortu i właściwości jezdnych, które zachwycą najbardziej wymagających fanów motoryzacji. GTAm, Grande Turismo Alergerita modificata to wersja stworzona przede wszystkim na tor, choć ma homologację drogową. Jest wyposażona w dwa fotele kubełkowe z pasami szelkowymi i dodatkowy spoiler dociskowy.
Tylko 500 egzemplarzy, w tym 10 w Polsce
Najnowsze Giulie to arcydzieła inżynierii przeznaczone dla purystów motoryzacji, marzących o posiadaniu jednego z 500 unikatowych egzemplarzy. W parze z wartością kolekcjonerską idą jednak wyjątkowe wrażenia z jazdy. Media branżowe po testach prasowych przeprowadzonych w atelier Autodelta w Balocco Proving Ground, miejscu gdzie w latach 60. XX wieku narodziła się pierwsza Giulia GTA, okrzyknęły Giulie GTA i GTAm najlepiej prowadzącymi się samochodami 4-drzwiowymi. Emocje i radość z pierwszych jazd odbiły się szerokim echem w prasie w całej Europie. Limitowane Giulię GTA i GTAm będą kosztować odpowiednio od 158 000 i 163 500 euro bez podatku VAT. Ich przedsprzedaż już się rozpoczęła. Obecny przydział na Polskę wynosi 10 sztuk, a polski oddział Alfy Romeo przyjął już 5 zamówień.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.