Porsche Macan T – jak Touring
Do popularnej linii modelowej Porsche dołącza Macan T – pierwszy 4-/5-drzwiowy samochód sportowy, który będzie nosił specjalne oznaczenie zarezerwowane dotąd dla linii 911 i 718. Litera T już od lat 60. reprezentuje w Porsche unikalną formułę dynamicznej jazdy. Kryjące się za nią oznaczenie „Touring” wyróżnia modele oferujące wyjątkowo autentyczne wrażenia z jazdy. Wszystko dzięki precyzyjnej konfiguracji, ekskluzywnego wyposażenia i wydajnych silników. Nowy Macan T, wierny duchowi Porsche 911 T z 1968 r., charakteryzuje się niezwykle dynamicznym zestrojeniem podwozia oraz 2-litrowym silnikiem turbo. Wszystko to połączono z atletycznym designem i szeroką gamą wyposażenia standardowego, które idealnie dopasowano do sportowego stylu jazdy. Koncepcja ta plasuje Porsche Macan T pomiędzy wariantami Macan oraz Macan S.
Silnik 2.0 turbo o mocy 265 KM
Turbodoładowany 4-cylindrowy silnik o pojemności 2 l w Porsche Macan T łączy zwinność, lekkość oraz kompaktową konstrukcję. To zestaw, który oferuje równowagę masy i osiągów. W porównaniu z 2,9-litrową jednostką V6 biturbo z wariantów S i GTS, zespół napędowy odmiany T waży o 58,8 kg mniej. Efekt: doskonałe osiągi podczas ruszania oraz optymalna zdolność do pokonywania zakrętów.
Macan T rozwija moc 195 kW (265 KM) i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To wartości, które pasują do jego precyzyjnego prowadzenia. Jak zwykle w kompaktowym SUV-ie silnik współpracuje z szybko pracującą 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK. Napęd trafia na cztery koła poprzez system Porsche Traction Management (PTM). Maksymalny moment obrotowy dostępny w szerokim zakresie zapewnia dynamiczne reakcje we wszystkich sytuacjach na drodze. Standardowo wyposażony w pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów jazdy oraz przyciskiem Sport Response na kierownicy, Macan T przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 s. Samochód osiąga prędkość maksymalną 232 km/h.
Specjalnie dostrojone podwozie z prześwitem zmniejszonym o 15 mm – lub więcej
Macan T to jedyny model Porsche, który standardowo wyposażono w stalowe zawieszenie z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM). Połączono go ze zmniejszonym o 15 mm prześwitem. Z przodu zastosowano sztywniejsze stabilizatory, a zestrojenie podwozia samochodu zostało zmodyfikowane pod kątem idealnej współpracy zawieszenia i zespołu napędowego. Rezultat: responsywne zachowanie układu kierowniczego oraz zwinne prowadzenie.
Także układ Porsche Traction Management (PTM) dopasowano do właściwości jezdnych Porsche Macana T – ze szczególnym ukierunkowaniem na napęd tylnej osi. Opcjonalnie nabywcy mają do wyboru adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z PASM i prześwitem zmniejszonym o kolejne 10 mm. To nowość w modelach Macan z 4-cylindrowymi silnikami. Dodatkowo można zamówić układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Został on przystosowany do charakterystyki wariantu T i jeszcze bardziej „wyostrza” dynamikę jazdy.
Ekskluzywne detale wewnątrz i na zewnątrz
Od innych wariantów nadwozie Porsche Macan T odróżniają również elementy stylistyczne w kolorze Agate Grey Metallic. Ekskluzywny, kontrastowy odcień otrzymały m.in.: lakierowane wykończenie przedniego pasa, obudowy lusterek bocznych, listwy boczne, spojler dachowy oraz tylne oznaczenia. Wyposażenie seryjne obejmuje też sportowe końcówki układu wydechowego i obramowanie bocznych szyb w kolorze czarnym (wysoki połysk). Listwy boczne zdobi z kolei czarne logo „Macan T”. W standardzie oferowane są 20-calowe obręcze z lekkich stopów Macan S, lakierowane na specjalny odcień Dark Titanium. Klienci mają do wyboru 13 kolorów nadwozia: bazowych, metalizowanych i specjalnych.
We wnętrzu Porsche Macan T panuje też unikalny, wyrazisty klimat. Standardowe, elektrycznie regulowane w 8 kierunkach sportowe fotele pokrywa ekskluzywna tapicerka, łącząca się z pakietem wykończenia kabiny z czarnej skóry. Środkowe panele przednich i zewnętrznych tylnych siedzeń mają wzór w kratkę Sport-Tex Stripe, a na przednich zagłówkach wytłoczono herb Porsche. Do kontrastowych dodatków nadwozia nawiązują także srebrne przeszycia foteli, zagłówków i kierownicy.
Standardowe wyposażenie obejmuje również sportową, wielofunkcyjną kierownicę GT z funkcją podgrzewania. Jest tam także stoper Sport Chrono umieszczony w górnej sekcji deski rozdzielczej. Nakładki progów drzwi seryjnie wykończono aluminium w kolorze czarnym i ozdobiono logo „Macan T”. Opcjonalnie można między innymi zamówić sportową, wielofunkcyjną kierownicę GT wykończoną materiałem Race-Tex oraz włóknem węglowym, a także jonizator powietrza.
Macan T korzysta również ze wszystkich nowości aktualnej generacji Macan, zmodernizowanej latem 2021 r. Należą do nich na przykład nowa konsola środkowa z wykończeniem o wyglądzie szkła i dotykowymi panelami, a także w pełni skomunikowany ze światem system Porsche Communication Management (PCM) z 10,9-calowym ekranem dotykowym i nawigacją online, montowany w standardzie.
Już dostępne
Cena Porsche Macan T wynosi od 294 tys. zł. Nowy wariant można już zamawiać. Dostawy rozpoczną się w kwietniu 2022 r.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.