Nowa Mazda CX-60
Nowa Mazda CX-60 wkracza na europejski rynek pojazdów segmentu D SUV z pierwszym w wydaniu tej marki napędem hybrydowym z ładowaniem akumulatora trakcyjnego ze źródeł zewnętrznych.
Nowa flagowa Mazda to najważniejszy w gamie model debiutujący w obecnej dekadzie. Utożsamia wszystko, co firma zawarła w swoim DNA w ciągu ostatnich 100 lat. Od wyjątkowego wyglądu zewnętrznego i wnętrza, po najlepsze japońskie rzemiosło, najnowsze innowacje w dziedzinie technologii zorientowane na człowieka i światowej klasy układ napędowy.
Projekt w duchu Kodo
Dynamiczna stylistyka nowej Mazdy CX-60 PHEV manifestuje elegancję najnowszych osiągnięć stylistyki projektowania Kodo. To japońska reguła estetyczna Ma, czyli spokoju i dostojnego piękna pustej przestrzeni. Przenika się ona z osobowością pojazdu SUV z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła.
Unikatowy dla Mazdy i głęboko zakorzeniony w japońskim dziedzictwie, elegancki wystrój wnętrza najwyższej jakości wprowadza idee Kaichou. To elementy dysharmonii, które łączą różne materiały i tworzywa. Tutaj to drewno klonowe, skóra Nappa, unikalnie opracowane japońskie tkaniny i chromowane detale oraz Musubu. Musubo to sztuka introligatorskiego łączenia elementów, która była inspiracją dla specjalnie szczegółowych przeszyć połaci tkaniny na desce rozdzielczej.
Obróbka elementów wykończeniowych z drewna klonowego odzwierciedla japońską estetykę Hacho – asymetryczną równowagę lub celową nierówność. Różnorodne wzory i faktury tkanin wrażliwie reagują na zmiany światła. Japońska technika szycia zwana Kakenui tworzy „wiszące ściegi”, w których przestrzenie między warstwami wykończenia odsłaniają materiał znajdujący się pod spodem.
Technologie zorientowane na człowieka zostały przemyślane i dopracowane tak, aby udoskonalić wrażenia z jazdy w duchu Jinba-Ittai. Mają one na celu bardziej niż kiedykolwiek zaspokoić indywidualne potrzeby kierowcy. Przełomowy system dostosowywania optymalnej pozycji za kierownicą rozpoznaje osobę siedzącą na fotelu kierowcy. Automatycznie dopasowuje pozycję fotela, ustawienia kierownicy, lusterek, wyświetlacza HUD, a nawet parametry systemów audio i klimatyzacji. Wszystkie parametry dopasowuje do budowy ciała i osobistych preferencji kierowcy.
Napęd hybrydowy plug-in
Nowa Mazda CX-60 wkracza na europejski rynek z napędem pełnej hybrydy z ładowaniem akumulatora trakcyjnego ze źródeł zewnętrznych. Łączy on czterocylindrowy silnik benzynowy 2,5 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa Skyactiv-G z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW. Energię zapewnia wydajny akumulator o pojemności 17,8 kWh.
Takie połączenie generuje systemową moc 327 KM/241 kW i maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Sprawia to, że jest to najsilniejsza seryjna Mazda, jaka została kiedykolwiek wyprodukowana. Mazda CX-60 PHEV imponuje doskonałymi osiągami, przyspieszając w zakresie 0-100 km/h w zaledwie 5,8 s.
Jednocześnie, nowa Mazda PHEV ma doskonałe parametry ekologiczne. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi jedynie 1,5 l/100 km, a emisja CO2 kształtuje się na poziomie 33 g/km. Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV umożliwia przejechanie dystansu 63 km w trybie napędu czysto elektrycznego, przy prędkościach do 100 km/h.
Skyactiv
Nowa Mazda CX-60 oparta jest na opracowanej przez markę skalowanej, wielofunkcyjnej architekturze Skyactiv (Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture). Obejmuje ona liczne modyfikacje dla zapewnienia znakomitych własności dynamicznych. Ulepszenia te obejmują zwiększoną sztywność nadwozia, dzięki której kierowca jest w stanie odczuwać reakcje samochodu bez żadnych opóźnień; siedzenia, które jeszcze bardziej ułatwiają wszystkim osobom utrzymywanie naturalnej równowagi ciała podczas jazdy. Wchodzi w to także zawieszenie, które stabilizuje zachowania kinetyczne samochodu, a także system kontroli zachowania kinematycznego pojazdu KPC (Kinematic Posture Control).
Akumulator wysokiego napięcia umieszczono pomiędzy przednią a tylną osią i w miejscu możliwie najniższym, pod podłogą nadwozia. Dzięki temu, nowa Mazda CX-60 PHEV odznacza się szczególnie niskim położeniem środka ciężkości. W połączeniu ze stałym napędem na cztery koła z przeniesieniem siły napędowej pomiędzy osiami poprzez wał pędny daje to doskonałą charakterystykę prowadzenia.
Cel: 5 gwiazdek w testach Euro NCAP
Nowa Mazda CX-60 PHEV wykorzystuje szeroką gamę zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i-Activsense wspomagających kierowcę. Zapewniają one wiodącą w swojej klasie skuteczność w zakresie bezpieczeństwa czynnego. Mają na celu uzyskanie 5-gwiazdkowej oceny bezpieczeństwa w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Mazda CX-60 wyposażona jest w liczne nowoczesne rozwiązania technologiczne. To: funkcja nieograniczonej widoczności See-Through View, czyli nowa generacja kamer 360 stopni, która poprawia widoczność podczas jazdy z niskimi prędkościami, funkcja wykrywania pieszych SBS, funkcja zapobiegania niekontrolowanemu opuszczeniu toru jazdy (Emergency Lane Keeping); tempomat adaptacyjny i-ACC i funkcja ostrzegania przed ryzykownym wysiadaniem z samochodu pod koła nadjeżdżającego z tyłu pojazdu BSM.
Cena i oferta w Polsce
Bogato wyposażona Mazda CX-60 PHEV o mocy 327 KM, której standardowa specyfikacja Prime-Line obejmuje m.in. reflektory LED ze spryskiwaczami, fabryczną nawigację satelitarną, tempomat, felgi 18”, pakiet systemów bezpieczeństwa i-Activsense, bezprzewodowy interfejs Apple CarPlay i Android Auto oraz automatyczną przekładnię i napęd na wszystkie koła, będzie dostępna w atrakcyjnym leasingu Mazda Finance od 2050 zł netto miesięcznie przy 15% wpłaty własnej i finansowaniu na 36 miesięcy z rocznym przebiegiem 20 tys. km. Cennik Modelu CX-60 zaczyna się od kwoty 229 900 zł. Dealerzy rozpoczną przedsprzedaż już od 9 marca 2022 roku z dostawą pierwszych samochodów po wakacjach. Dla lojalnych klientów w ramach przedsprzedaży, Mazda Motor Poland przygotowała ofertę specjalną. Dodatkowo, na pierwsze osoby, które do 21 marca zamówią nową Mazdę CX-60 czeka 60 samochodów z możliwością odbioru w pierwszej kolejności.
Plany marki
Wprowadzając na rynek CX-60 PHEV, Mazda robi ważny krok w kierunku realizacji swoich ambicji, aby do 2050 r. stać się firmą całkowicie neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. W najbliższych latach Mazda będzie kontynuować rozwój elektryfikacji napędu w szerokiej gamie nowych modeli. Mazda MX-30 REV połączy w pełni elektryczny napęd z generatorem zasięgu, napędzanym silnikiem Wankla, co zapewni wydłużony zasięg. W 2023 r. firma wprowadzi na rynek nowy model, większy niż CX-60 i wyposażony w trzy rzędy siedzeń.
W ciągu najbliższych trzech lat Mazda wprowadzi na rynek w sumie pięć nowych produktów zelektryfikowanych. Będą one wykorzystywać architekturę platformy opartej na wieloformatowych rozwiązaniach. Po 2025 r. firma wprowadzi na rynek nową architekturę Skyactiv EV Scalable Architecture. To unikatowa technologia, która pozwoli Maździe na efektywne budowanie samochodów elektrycznych różnej wielkości przy użyciu jednej wspólnej platformy.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.