Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo zaprezentowane
Volkswagen wreszcie zaprezentował w pełnej krasie swój nowy model: ID. Buzz i ID. Buzz Cargo. Dwie w pełni elektryczne wersje modelu ID. Buzz czerpią garściami z jednej z największych motoryzacyjnych ikon – Volkswagena T1. ID. Buzz będzie produkowany i dostarczany z zachowaniem neutralnego bilansu emisji dwutlenku węgla – po raz pierwszy w segmencie minivanów i aut dostawczych. Do produkcji zostaną wykorzystane materiały z recyklingu, a we wnętrzu zrezygnowano ze skóry. To dopełnia obrazu strategii zrównoważonego rozwoju, którą obrały marki Volkswagen Samochody Osobowe i Volkswagen Samochody Dostawcze.
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo pojawią się w europejskich salonach jeszcze w tym roku, a przedsprzedaż tych modeli rozpocznie się w drugim kwartale 2022 roku. Obie wersje modelu będą wyposażone w akumulatory o użytecznej pojemności 77 kWh (82 kWh brutto). Źródło napędu to 204-konny silnik elektryczny, umieszczony z tyłu pojazdu. Przy ładowaniu prądem zmiennym maksymalna moc to 11 kW, a przy wykorzystaniu prądu stałego rośnie ona do nawet 170 kW. Na stacji szybkiego ładowania uzupełnienie energii od 5 do 80 procent zajmie ok. 30 minut. Podobnie jak inne modele rodziny ID., także ID. Buzz i ID. Buzz Cargo zbudowano na platformie opracowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych (MEB).
Hołd złożony modelowi T1 – naszpikowany elektroniką ID. Buzz
W ID. Buzz Volkswagen łączy i rozwija najważniejsze trendy motoryzacyjne naszych czasów oraz charakterystyczne cechy dostawczego Volkswagena. Efekt? Elektromobilność, która jest równie postępowa, co wszechstronna: ID. Buzz oferuje inteligentne połączenie systemów wspomagania kierowcy i systemów informacyjnych czy zdalne aktualizacje oprogramowania. Dopełnieniem całości jest ikoniczny design. „Jest jedna, wyjątkowa cecha, którą chciałbym podkreślić – to znany z T1 urok, który dzięki ID. Buzz wróci na drogi” – powiedział Albert Kirzinger, odpowiedzialny za design marki Volkswagen Samochody Dostawcze opisując nowe samochody.
ID. Buzz nie jest pierwszym elektrycznym modelem T. Już 50 lat temu Volkswagen postanowił zaprezentować na targach w Hanowerze T2 z silnikiem elektrycznym napędzającym tylną oś. Maksymalny zasięg wynosił wtedy 85 kilometrów, a technologia baterii pozostawiała wiele do życzenia. Jednakże już wtedy w 1972 roku narodził się sen o w pełni zelektryfikowanym modelu T, który dziś staje się rzeczywistością. „W T1 siedziało się praktycznie na przedniej osi, auto właściwie nie miało zwisu. Dziś obowiązują rygorystyczne normy dotyczące bezpieczeństwa, ale mimo to udało się tak zaprojektować auto, by miało jak najkrótsze zwisy, zarówno przedni, jak i tylny” – dodaje Kirzinger.
Siedem lakierów i cztery wersje dwukolorowe do wyboru
Volkswagen będzie oferował modele ID. Buzz i ID. Buzz Cargo, podobnie jak było w klasycznym Bulli – w jedno- lub dwukolorowym lakierze. Do wyboru jest łącznie 11 wariantów – biały, srebrny, żółty, niebieski, pomarańczowy, zielony i czarny oraz cztery wersje dwubarwne. Gdy auto zostanie zamówione w tej ostatniej odmianie, górna część nadwozia z dachem będą zawsze białe. Pozostała część nadwozia może być zielona, żółta, niebieska lub pomarańczowa.
Wnętrze dopasowane do koloru nadwozia
Po otwarciu drzwi widać, że ID. Buzz ma nie tylko obszerne wnętrze z wygodnymi siedzeniami i mnóstwem miejsca, lecz także że jest ono nowoczesne, a mieszanka zastosowanych w nim tworzyw świetnie do siebie pasuje. Zgodnie z preferencjami przyszłego właściciela, w kabinie mogą znaleźć się elementy, które będą kolorystycznie dopasowane do lakieru. Są to wstawki na siedzeniach, boczki drzwi i elementy na desce rozdzielczej.
Wnętrze jest stylowe, ale również naszpikowane elektroniką. Wszystkie wskaźniki oczywiście są cyfrowe i umieszczone wygodnie, w zasięgu wzroku. Cyfrowe zegary mają ekran o przekątnej 5,3 cala, a na środku tablicy rozdzielczej umieszczony jest również wyświetlacz systemu multimedialnego. Standardowo ma on przekątną 10 cali, za dopłatą będzie oferowana także wersja o 2 cale większa. Zarówno zegary, jak i ekran multimediów połączono z deską rozdzielczą jedynie dolną krawędzią. Sprawia to wrażenie, jakby były „zawieszone” w powietrzu. W osobowym ID. Buzz do standardu będą należeć systemy We Connect, We Connect Plus, App-Connect (z bezprzewodowym CarPlay i Android Auto), a także tuner DAB+ (w ID. Buzz Cargo dwa ostatnie elementy będą dostępne opcjonalnie).
Kompaktowy pojazd zapewniający wyjątkowo dużą przestrzeń użytkową
Dzięki długości nieprzekraczającej 5 metrów (4712 mm) oraz rozstawowi osi, wynoszącemu 2988 mm, Volkswagen ID. Buzz oferuje wyjątkowo dużo miejsca we wnętrzu. W wersji z pięcioma miejscami dla pasażerów, samochód będzie oferował także dużo miejsca na bagaż, bo aż do 1121 litrów. Po złożeniu drugiego rzędu siedzeń ładowność wzrasta prawie dwukrotnie – do 2205 litrów. W przyszłości Volkswagen planuje także wprowadzenie wersji z sześcioma i siedmioma siedzeniami oraz wydłużonym rozstawem osi. Przy układzie z trzema lub alternatywnie dwoma siedzeniami i przegrodą oddzielającą przestrzeń ładunkową, ID. Buzz Cargo będzie także oferować 3,9 m3 pojemności bagażowej. Pozwoli to na transport dwóch europalet.
204 KM i tylny napęd
Volkswagen ID. Buzz będzie wyposażony w akumulatory o pojemności 82 kWh brutto (77 kWh pojemności użytecznej). Zasilają one silnik elektryczny o mocy 204 KM zintegrowany z tylną osią, którą napędza. W tej konfiguracji prędkość maksymalną elektronicznie ograniczono do 145 km/h. Nisko umieszczony środek ciężkości i duży moment obrotowy (310 Nm) czynią zatem z ID. Buzza bardzo zwinny pojazd.
Dzięki technologii szybkiego ładowania i możliwości poboru mocy do 170 kW, akumulator można naładować od 5 do 80 procent w około 30 minut.
Technologie w służbie komfortu
W przypadku ID. Buzz i pozostałych modeli z rodziny ID. aktualizacje oprogramowania można pobierać zdalnie. Zarówno te dotyczące systemu infotainment, jak i związane z ładowaniem czy funkcjami wspomagającymi kierowcę. Gama systemów wspomagających kierowcę obejmuje innowacyjnie połączone technologie, takie jak nowa funkcja „Trained Parking” (automatyczne manewrowanie do i z miejsc parkingowych), „Car2X” (ostrzeżenia o zagrożeniach w najbliższej okolicy) oraz najnowsza wersja „Travel Assist”, wykorzystująca dane z crowdsourcingu; system umożliwia także częściowo automatyczną jazdę w pełnym zakresie prędkości.
Brak skóry i spora część materiałów z recyklingu
Dzięki naciskowi na zmniejszenie śladu węglowego całego portfolio produktów Grupy Volkswagen, przy produkcji ID. Buzz użyto na szeroką skalę materiałów pochodzących z recyklingu. Przykładem takiego rozwiązania jest tkanina wykonana z przędzy, której włókna składają się w 10 procentach z plastiku zebranego w oceanach i 90 procentach z PES, czyli recyklingowanych butelek PET. Próżno będzie szukać w kabinie ID. Buzza skóry czy też innych materiałów pochodzenia zwierzęcego. Wieniec kierownicy będzie również wykonany z tworzywa. Dzięki swojej strukturze wygląda ono niemal jak skóra i jest także równie jak ona przyjemne w dotyku.
Jeszcze prostsze ładowanie w trasie
Dzięki nowoczesnej technologii Plug&Charge, która znajdzie zastosowanie w Volkswagenie ID. Buzz, ładowanie akumulatorów będzie jeszcze łatwiejsze. Aby rozpocząć ładowanie, wystarczyć będzie podpięcie kabla do jednej ze współpracujących z Volkswagenem stacji ładowania. W momencie podpięcia samochodu do ładowarki, stacja rozpozna auto. Opłata rozliczony się np. na podstawie umowy „We Charge”, co pozwoli na wyeliminowanie potrzeby posiadania karty i znacząco uprości proces ładowania.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.