Mercedes-AMG SL debiutuje w ofercie. Znamy ceny.
Nowy Mercedes-AMG SL jest już dostępny w sprzedaży. Za sprawą klasycznego, miękkiego dachu i wyjątkowo sportowego charakteru najnowsza odsłona legendarnego roadstera powraca do swoich korzeni. Jednocześnie nowy SL może bez kompleksów służyć jako samochód na co dzień – ma wnętrze w układzie 2+2, a siła napędowa po raz pierwszy trafia tu do kół za pośrednictwem w pełni zmiennego napędu na obie osie AMG Performance 4MATIC+. Wariant SL 55 4MATIC+ kosztuje w Polsce od 812 200 zł, a cena odmiany SL 63 4MATIC+ wynosi od 959 800 zł.
Kultowy SL obchodzi w tym roku swoje okrągłe urodziny. Dokładnie 70 lat temu w Stuttgarcie światło dzienne ujrzał wyścigowy samochód sportowy 300 SL. Niemal z miejsca stał się legendą. Oznaczony wewnętrznie jako W 194 zapewnił Mercedesowi szereg sukcesów w najważniejszych wyścigach świata. W 1954 r. zadebiutował produkcyjny sportowy model 300 SL z serii W 198. Z uwagi na swoje niezwykłe drzwi zwany „Gullwingiem”. Kolejnymi kamieniami milowymi w historii SL-a były: Pagoda W 113 (1963-1971), wiecznie młody typoszereg R 107 (1971-1989) oraz jego perfekcyjny następca, R 129 (1989-2001).
Teraz tradycję tę kontynuuje najnowsza generacja SL-a, opracowana całkowicie niezależnie przez inżynierów Mercedes-AMG. Na początku w sprzedaży debiutują dwa poziomy mocy 4,0-litrowego silnika V8 biturbo AMG. Jednostki są składane w całości ręcznie w siedzibie firmy w Affalterbach, zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”. Topowy wariant SL 63 4MATIC+ rozwija moc 430 kW (585 KM). Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 800 Nm i dostępny jest w szerokim zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu tylko 3,6 s, a prędkość maksymalna to 315 km/h. Jednostka SL 55 4MATIC+ generuje moc 350 kW (476 KM) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Sprint od zera do 100 km/h trwa tu 3,9 s, prędkość maksymalna wynosi 295 km/h.
Innowacyjne rozwiązania – przyjemność z jazdy, komfort i bezpieczeństwo
Obie odmiany są standardowo wyposażone w przekładnię AMG SPEEDSHIFT MCT 9G. Łączy ona emocjonujące wrażenia towarzyszące wybieraniu przełożeń z niezwykle krótkimi czasami zmiany biegów. Standardem w obu wersjach V8 jest też napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy osiami. Zapewnia on optymalne właściwości jezdne na granicy przyczepności, a także wysoką stabilność jazdy i bezpieczeństwo w każdych warunkach. Po raz pierwszy seryjny model Mercedes-AMG otrzymuje wielowahaczowe przednie zawieszenie z pięcioma wahaczami umieszczonymi w całości wewnątrz obręczy. Taka architektura znacząco poprawia kinematykę osi. Z tyłu za kontrolowanie kół również odpowiada konstrukcja 5-wahaczowa.
SL 55 4MATIC+ korzysta z nowo opracowanego stalowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL z wydajnymi aluminiowymi amortyzatorami i lekkimi sprężynami. Opcjonalnie wersja ta występuje z innowacyjnym zawieszeniem AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną, hydrauliczną stabilizacją przechyłów. Należy ono do standardowej specyfikacji SL 63 4MATIC+. Układ ten pozwala na optymalne pokonywanie zakrętów i zmianę obciążenia, oferując typowe dla AMG właściwości jezdne w zakresie dynamiki, precyzji oraz informacji zwrotnych. Jednocześnie zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL zwiększa komfort na prostej oraz na wybojach.
Po raz pierwszy w długiej historii modelu SL wersje V8 są standardowo wyposażone w aktywną tylną oś skrętną (HAL). W zależności od prędkości jazdy tylne koła skręcają się w kierunku przeciwnym (do 100 km/h) lub w tym samym (powyżej 100 km/h), co przednie. Efekt: zwinne i stabilne zachowanie samochodu.
Bogate wyposażenie standardowe
Standardowa specyfikacja SL-a obejmuje m.in. reflektory DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji, układ ogrzewania okolic karku AIRSCARF, skórzaną tapicerkę nappa, kierownicę AMG Performance, podgrzewane przednie fotele, asystentów martwego pola i znaków drogowych oraz także dostęp bezkluczykowy KEYLESS-GO.
Sportową charakterystykę nowego roadstera podkreślają zaawansowane technicznie rozwiązania. To rozwiązania, takie jak wspomniana już seryjnie montowana skrętna tylna oś czy opcjonalny ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG (42 341 zł). Wśród nich jest także pakiet AMG DYNAMIC PLUS z elektronicznie sterowanym tylnym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu (16 372 zł; opcja lub standard, zależnie od wersji).
Konfigurację ułatwia także pakiet wyposażenia Premium Plus (18 653 zł). Obejmuje on wielokonturowe przednie fotele z wentylacją, wyświetlacz head-up, asystenta wnętrza MBUX, rozszerzoną rzeczywistość dla systemu MBUX oraz pakiet ENERGIZING Plus.
Zróżnicowania gama opcji indywidualizacji
Liczne opcje oferują także szerokie spektrum indywidualizacji. Począwszy od elementów ukierunkowanych na sport i dynamikę po dodatki akcentujące luksus oraz elegancję, w zależności od życzeń klienta. Gama obejmuje też 12 odcieni lakieru, w tym dwa kolory zarezerwowane dla SL-a: niebieski Hyper metalik i szarość Monza AMG magno. Można wybrać także z trzech wariantów kolorystycznych dachu oraz licznych wzorów obręczy. Do wyboru jest pięć pakietów stylistycznych nadwozia, które dodatkowo podkreślają jego elegancki lub dynamiczny wygląd. To: pakiet aerodynamiczny AMG, pakiet AMG Carbon, AMG Chrom oraz AMG Night i AMG Night II.
Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ jest standardowo wyposażony w 19-calowe wieloramienne obręcze AMG z lekkich stopów, opcjonalnie w kolorze matowoczarnym. SL 63 4MATIC+ przemieszcza się na 20-calowych felgach AMG z pięcioma podwójnymi ramionami. Szeroka paleta wzorów obręczy obejmuje aerodynamicznie zoptymalizowane „dwudziestki”, a także felgi o średnicy 21 cali. Także kute 21-calowe obręcze AMG z pięcioma podwójnymi ramionami w dwóch wariantach kolorystycznych.
„Handcrafted in Bremen”: nowy SL powstaje w najbardziej wysuniętej na północ niemieckiej fabryce Mercedesa
Nowy SL, podobnie jak jego poprzednik, zjeżdża z linii produkcyjnej w fabryce Mercedes-Benz w Bremie. To pierwszy pojazd opracowany w całości przez Mercedes-AMG, który będzie produkowany w tym miejscu. Zastosowanie automatycznie sterowanych pojazdów (AGV) zapewnia dostawę materiałów wprost na linie montażowe. Najnowocześniejszą technologię wykorzystuje się również na stanowisku tzw. „zaślubin”. Tam nadwozie łączy się z silnikiem V8 dostarczanym „just in time” z Affalterbach.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.