Ken Block wystartuje w Pikes Peak w Porsche 911 Hoonigpigasus
Ken Block i Hoonigan Racing Division zaprezentowali swój kolejny „Hoonicorn”. To jedyne w swoim rodzaju, napędzane centralnie umieszczonym silnikiem o mocy 1400 KM, Porsche SVRSR, nazwane „Hoonipigasus”. Zostało ono zbudowane przez ekspertów od wyścigowych Porsche z Pikes Peak, firmę BBi Autosport we współpracy z Mobil 1. Hoonipigasus został zbudowany w celu wygrania najbardziej kultowego i legendarnego wyścigu górskiego na świecie, Broadmoor Pikes Peak. Ken Block i Hoonigan połączyli siły z uznanym na całym świecie artystą ulicznym Trouble’em Andrew (aka Guccighost, prawdziwe nazwisko: Trevor Andrew), aby specjalnie zaprojektować malowanie nowego samochodu, a także obecnego samochodu rajdowego Blocka, Hyundaia i20 WRC.
Mobil 1 został oficjalnym olejem silnikowym pojazdu. Marka będzie zapewniać wsparcie inżynieryjne i technologiczne w zakresie paliw i smarów, opierając się na wiedzy inżynierów Mobil 1. W ramach partnerstwa, logo Mobil High-fly Pegasus umieszczono na Hoonipigasus – upamiętniając dziedzictwo marki jako najpopularniejszej marki olejów silnikowych obecnej na Pikes Peak od 1934 roku.
Kolejny start Blocka w Pikes Peak
To nie będzie pierwszy start Blocka w wyścigu Pikes Peak. W 2005 roku Block ścigał się tutaj w rajdowym samochodzie Grupy N, w swoim debiutanckim sezonie. W tamtych czasach ściganie się pod górę było spełnieniem marzeń. Niestety Ken jechał dość wolnym samochodem rajdowym (o mocy ok. 200 KM), co było dla niego dużym rozczarowaniem. Od tamtego czasu, tylko raz, w 2017 roku, Ken poprowadził tam 1400-konnego podwójnie turbodoładowanego, napędzanego metanolem Forda Mustanga Hoonicorn RTR V2 z 1965 roku. Można to zobaczyć w filmie „Climbkhana: Pikes Peak”, który był hołdem dla czasów, w których cały wyścig odbywał się na szutrowej nawierzchni. Chociaż film odniósł ogromny sukces (39 milionów wyświetleń i zdobył kilka nagród), to nie było to, co Ken chciał robić. Ken chciał ścigać się pod górę w najmocniejszej klasie samochodów. To będzie jego pierwszy prawdziwy start w tym legendarnym wyścigu górskim.
Nietypowe, ekstremalne Porsche 911
Na tegoroczny wyścig, Ken Block, Hoonigan i BBi Autosport zbudowali specjalne Porsche w celu podjęcia próby zwycięstwa w klasyfikacji generalnej wyścigu. Stworzyli pierwsze w historii Porsche 911 z centralnie umieszczonym silnikiem, napędem na cztery koła i podwójnym turbodoładowaniem. Samochód specjalnie zaprojektowano, aby pasował do stylu jazdy Blocka, mając na uwadze niską masę. Ważącą zaledwie 1000 kg maszynę wyposażono w zawieszenie z automatyczną regulacją wysokości. Jest ono sterowane poprzez zapis GPS na podstawie danych telemetrycznych z poprzedniego roku. W 2022 roku samochód będzie rywalizował w klasie PPO (Pikes Peak Open) z nadzieją na zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. Byłoby to kolejne zwycięstwo po 8 podium firmy BBi z 5 zwycięstwami w klasie.
„Wyścig górski na szczyt Pikes Peak to jeden z głównych powodów, dla których jestem kierowcą rajdowym” – powiedział Block, współzałożyciel zespołu Hoonigan. „Lista kierowców, którzy ścigali się i wygrali ten wyścig, obejmuje wielu moich bohaterów. To Walter Rohrl, Ari Vatanen, Michelle Mouton, Sebastien Loeb i Rod Millen, żeby wymienić tylko kilku. Zawsze chciałem ścigać się w Pikes Peak na najwyższym poziomie i walczyć o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. Dzięki naszemu zespołowi i BBi Autosport tworzącemu to niesamowite Porsche, mamy duże szanse. A dzięki dzikim barwom stworzonym przez Trouble, inspirowanym jednym z najsłynniejszych Porsche w historii, trudno będzie nas przeoczyć. Cieszę się, że mogę być częścią tego kultowego wyścigu i jestem całkowicie gotowy na wyzwanie dodania mojego nazwiska do tych, którzy osiągnęli najlepszy wynik w najbardziej wymagającym technicznie podjeździe pod górę na świecie.
Hoonipigasus stworzony przez BBi Autosport
Stworzenie Hoonipigasusa trwało dekadę, poczynając od pragnienia BBi Autosport, aby zbudować najlepszy zabytkowy samochód wyścigowy Porsche. Ostatni sukces BBi na Pikes Peak miał miejsce w 2021 r. Wówczas zespół wystawił trzy samochody w trzech różnych klasach, odnosząc dwa zwycięstwa w klasie i jedno miejsce na podium klasyfikacji generalnej, po raz pierwszy w swojej historii startów w Pikes Peak. Ale w 2022 roku BBi Autosport idzie po wszystko, aby zająć pierwsze miejsce z Blockiem za kierownicą.
„Hoonipigasus to absolutna konstrukcja spełniająca marzenia”, powiedział założyciel BBi Autosport, Betim Berisha. „Z punktu widzenia technologii, mocy, aerodynamiki i wyglądu nie ma nic bardziej totalnego. Oryginalna wizja tego samochodu pochodził od mojego długoletniego przyjaciela, Joe Scarbo ze Scarbo Performance, sprzed prawie dziesięciu lat. Połączyliśmy siły z naszymi najbardziej utalentowanymi inżynierami i projektantami i poszliśmy niekonwencjonalną ścieżką tworząc najbardziej paskudne 911.”
Malowanie nawiązujące to kultowego Pink Pig
Zespół Hoonigan jest znany z najbardziej unikalnych barw we wszystkich sportach motorowych. Hoonipigasus także nie zawodzi pod tym względem. Wszystko dzięki współpracy Blocka z byłym snowboardzistą olimpijskim, muzykiem i międzynarodowym artystą ulicznym Trouble (Trevor) Andrew, znanym również jako Guccighost. Malowanie jest hołdem dla jednego z najbardziej kultowych wyścigowych Porsche w historii, Porsche 917/20 „Pink Pig”. Ścigało się ono tylko raz w tym schemacie malowania, ale od tamtej pory jest ulubieńcem tłumów. Block, Hoonigan i Andrew rozpoczęli całoroczną współpracę, która obejmie inspirowane Guccighostem barwy na wszystkich samochodach wyścigowych Blocka w 2022 roku. W tym także na jego obecnym samochodzie rajdowym, Hyundai i20 WRC.
„Kiedy Ken i zespół Hoonigan zadzwonili, nie miałem wątpliwości, że chciałem wspólnie stworzyć coś wyjątkowego i niezapomnianego” – powiedział Andrew. „Wyobrażanie sobie kultowych obrazów na nowo i podążanie nimi w nowych, kreatywnych kierunkach napędza mnie. Pod wieloma względami mój projekt jest zatem zbieżny z tym, co Hoonigan i BBi zrobili z samochodem. Ta współpraca pozwala mi także połączyć dwie rzeczy, które kocham, sztukę i rywalizację. Dla mnie nie ma lepszego partnera do tej podróży niż Ken Block”.
100. edycja wyścigu Pikes Peak
Pikes Peak International Hill Climb, znany również jako The Race to the Clouds, to przeznaczony wyłącznie dla samochodów wyścig górski na szczyt Pikes Peak w Kolorado. Tegoroczna impreza, zaplanowana na niedzielę 26 czerwca 2022 r., to także setna edycja wyścigu Pikes Peak. Trasa wyścigu wynosi 19,98-km ze 156 zakrętami i przewyższeniem wynoszącym 1440 metrów. Wznosi się do mety, którą zlokalizowano na szczycie, na wysokości 4302 metrów nad poziomem morza.
Informacja prasowa
Pozostałe informacje z działu Sport znajdziecie tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.