MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Pagani Utopia – premiera nowego modelu

Jeden z ekscentrycznych geniuszy motoryzacji, Horacio Pagani, lubi zaskakiwać. Jego najnowszy projekt, określany kodem C10, nosi nazwę Pagani Utopia. To już trzecia, po modelach Zonda i Huayra, odsłona wizji konstruktora. Konsultantami projektu byli wierni klienci Paganiego, którzy na pytanie, czego oczekują od nowego modelu marki, odpowiedzieli że lekkości, prostoty i również przyjemności z prowadzenia.

Pagani Utopia jest zatem klasycznym supersamochodem z najlepszych czasów motoryzacji. Żadnych napędów elektrycznych, a także żadnych hybryd – wielkie V12 i siedmiobiegowa skrzynia manualna. Do tego koła zaprojektowane tak, aby odprowadzać ciepło z hamulców i opony zaprojektowane przez Pirelli specjalnie do tego modelu.

Pagani korzysta z silników specjalnie budowanych przez AMG. Tym razem jest to sześciolitrowa dwunastka o mocy 864 KM i momencie 1100 Nm. Siedmiobiegowa skrzynia manualna została specjalnie zaprojektowana przez firmę Xtrac, producenta przekładni do sportu.

Pierwszą serię samochodów, liczącą 99 egzemplarzy, już sprzedano.

Dane techniczne:
Masa własna1.280 Kg
Moc864 KM (635 kW) przy 6000 obr/min przy 18 °C
Moment obrotowy1100 Nm przy 2800 do 5900 obr/min
SilnikPagani V12 60° 5980 cm3 z podwójną turbosprężarką, opracowany na zamówienie przez Mercedes AMG
Skrzynia biegówPagani opracowana przez Xtrac, 7-biegowa poprzecznie umieszczona automatyczna skrzynia biegów lub czysto mechaniczna manualna skrzynia biegów z elektro-mechanicznym mechanizmem różnicowym
NadwozieMonokok wykonany z włókna węglowego i tytanu HP62 G2 i Carbo-Triax HP62 z przednią i tylną rurową ramą pomocniczą ze stali CrMo (chromowo molibdenowej)
ZawieszenieNiezależne podwójne wahacze z kutego stopu aluminium ze sprężynami śrubowymi i elektronicznie sterowanymi amortyzatorami
HamulcePagani opracowane przez Brembo 4 wentylowane karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, o wymiarach 410×38 mm z 6 tłoczkowymi monolitycznymi zaciskami z przodu i 390×34 mm z 4 tłoczkowymi monolitycznymi zaciskami z tyłu
Felgiz kutego monolitycznego stopu aluminium, 21” z przodu i 22” z tyłu
OponyPirelli PZero Corsa 265/35 R21 z przodu i 325/30 R22 z tyłu; Pirelli SottoZero do jazdy również zimą
Premiera o otoczeniu rysunków Leonarda da Vinci

Premiera odbyła się w Narodowym Muzeum Nauki i Techniki w Mediolanie, w Sala del Cenacolo w otoczeniu oryginalnych rysunków Leonarda da Vinci. Sześć oryginalnych rysunków Leonarda, wypożyczonych od Biblioteca Ambrosiana, stanowiło więc niesamowite tło dla karbonowego Pagani Utopia. Ideą premiery w tak niezwykłym miejscu i otoczeniu było także podkreślenie ścisłego związku pomiędzy sztuką a nauką i techniką. Oczywiście zgodnie z duchem samego Leonarda da Vinci, który jest inspiracją dla Horacio Paganiego.

Redakcja Overdrive

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *