Mercedes klasy A po liftingu
Mercedes pokazał nową, nieco tylko zmodernizowaną klasę A. Ten kompaktowy samochód ma wyważone proporcje, sportowy design oraz system MBUX najnowszej generacji. Zmodyfikowano jednocześnie obie wersje nadwoziowe – hatchback i sedan, a także unowocześniono wersję AMG.
Design
Przedni pas jest zdominowany przez maskę z dwoma wybrzuszeniami i „nos rekina”. Przeprojektowano także osłonę chłodnicy z gwiezdnym wzorem oraz umieszczono smukłe reflektory, na życzenie dostępne w wariancie LED. Dynamiczny charakter Klasy A podkreślają zrównane z krawędziami nadkoli obręcze kół. Teraz są dostępne w czterech dodatkowych wzorach, w rozmiarze do 19 cali. Nowy tylny dyfuzor oraz standardowo LED-owe tylne lampy zapewniają emocjonujący wygląd zarówno w dzień, jak i w nocy. Design uzupełnia paleta lakierów, w tym odcienie niemetalizowane i metalizowane oraz kolory MANUFAKTUR.
Technologie we wnętrzu
Absolutną atrakcją jest standardowy, wolnostojący moduł wyświetlaczy z dwoma ekranami. Jeden o przekątnej 7 cali i drugi, centralny, o przekątnej 10,25 cala. Na życzenie dostępne są dwa ekrany 10,25”, które za sprawą swojego panoramicznego wyglądu zdają się unosić w powietrzu. Wyjątkowa w tym segmencie architektura kokpitu tworzy również niespotykaną aurę oświetleniową, która może przypominać nocną iluminację budynku. Hołd dla świata lotnictwa stanowią trzy okrągłe otwory wentylacyjne z przypominającym turbinę wypełnieniem, tak typowe dla Mercedesa. Do zaawansowanego technologicznie charakteru przeprojektowanej konsoli środkowej pasuje nowa kierownica, standardowo pokryta skórą nappa.
Wwnętrze nowej Klasy A spełnia wszelkie życzenia dotyczące indywidualizacji. Już w podstawowym wariancie Mercedes-Benz oferuje komfortowe siedzenia z nową, trójwymiarowo tłoczoną tapicerką z syntetycznej skóry ARTICO. W linii Progressive dostępne są trzy różne kolory wnętrza: czarny, luksusowy beż i nowy szarość szałwii. Nowy jest też element ozdobny o fakturze włókna węglowego. Linia AMG, zaprojektowana z myślą o wysokich osiągach, zwraca uwagę wykończeniem z jasnego szczotkowanego aluminium. Ma także kontrastowe, czerwone przeszycia foteli pokrytych tapicerką, która stanowi mieszankę skóry Artico oraz mikrofibry Microcut.
Mercedes-Benz ponownie znacząco uprościł logikę oferty wyposażenia, tak aby skrócić czasochłonny wybór indywidualnych opcji. Wybrane elementy funkcjonalne, które były często zamawiane wspólnie, są teraz łączone w pakiety stworzone na podstawie rzeczywistych zachowań nabywców. W przypadku elementów designu, takich jak lakier, tapicerka, wykończenie i felgi, klienci mogą nadal konfigurować swoje samochody w pełni indywidualnie, tak jak wcześniej.
Bardziej cyfrowa, inteligentniejsza, bezpieczniejsza
Zaktualizowany system operacyjny to odświeżony wygląd i jeszcze lepsza wydajność. Kolejną nowością jest wprowadzenie czytnika linii papilarnych. Pozwoli on na autoryzację kierowcy i ma być dostępny od pierwszego kwartału 2023 r. Bezprzewodowa łączność ze smartfonami jest oczywiście możliwa za pośrednictwem Apple CarPlay lub Android Auto. Z myślą o jeszcze wszechstronniejszych zastosowaniach dodano dodatkowy port USB-C i ponownie zwiększono moc ładowania gniazd USB.
Nową Klasę A także zaktualizowano w zakresie systemów wsparcia kierowcy. Za sprawą aktywnej kontroli układu kierowniczego asystent pasa ruchu działa teraz w sposób jeszcze bardziej komfortowy. Kolejna generacja pakietu parkowania uwzględnia parkowanie równoległe i oferuje m.in. wizualizację samochodu w otoczeniu 360 stopni, z wykorzystaniem obrazów 3D.
Zelektryfikowane, mocne napędy
Nowa Klasa A została również unowocześniona od strony dostępnych wersji silnikowych. Gama jednostek benzynowych jest teraz zelektryfikowana i obejmuje 4-cylindrowe silniki standardowo współpracujące z 7- lub 8-biegową automatyczną przekładnią dwusprzęgłową DCT. Jako MHEV (ang. mild hybrid) są one wyposażone w dodatkową 48-woltową instalację elektryczną. Podnosi ona dynamikę pojazdu podczas ruszania, zwiększając moc o 10 kW (14 KM).
Nowy rozrusznikoalternator z napędem pasowym (RSG) poprawia komfort jazdy – ogranicza wibracje i hałas podczas rozruchu. Dodatkowo podczas jednostajnej jazdy umożliwia „żeglowanie” z wyłączonym silnikiem spalinowym. Z kolei w trakcie hamowania i jazdy wybiegiem działa w trybie rekuperacji. Zasila 12-woltową instalację pokładową oraz współpracujący z instalacją 48 V akumulator. Wytworzona w ten sposób energia może być wykorzystana podczas przyspieszania, do wspomagania silnika spalinowego. Nowy, dostępny dla niektórych silników asystent ECO Score 3.0 motywuje kierowcę do bardziej ekonomicznej jazdy, korzystając ze zróżnicowanej oceny jej aspektów.
Więcej mocy dla hybryd plug-in
Nowa Klasa A robi kolejny krok naprzód w dziedzinie elektryfikacji dzięki napędom hybrydowym plug-in. Wysokonapięciowy akumulator został ponownie udoskonalony – większa użyteczna pojemność przekłada się na większy zasięg w trybie elektrycznym. Moc jednostki elektrycznej wzrosła o 5 kW i obecnie wynosi 80 kW (109 KM). Użytkownik może teraz ładować baterię prądem przemiennym (AC) z maksymalną mocą 11 kW, a nie 7,4 kW, jak dotychczas. Na życzenie nowa Klasa A nadal oferuje możliwość ładowania akumulatora prądem stałym (DC) z mocą do 22 kW. Uzupełnianie energii od 10% do 80% zajmuje wówczas około 25 minut.
Mercedes-AMG Klasy A
Nowa Klasa A debiutuje także w ofercie Mercedes-AMG, jako sportowa czołówka tej serii modelowej. Z liftingu skorzysta zarówno topowy wariant A 45 S 4MATIC+, jak i odmiana A 35 4MATIC, która zyskała zmieniony wygląd, jeszcze bliższy rodzinie AMG. Wersja A 35 nadal jest dostępna jako Hatchback i Limuzyna, podczas gdy A 45 S występuje, tak jak dotychczas, wyłącznie jako Hatchback.
Nową Klasę A sygnowaną przez Mercedes-AMG natychmiast zdradzają odświeżone reflektory, charakterystyczna dla AMG osłona chłodnicy i okrągły emblemat z logo AMG zamiast gwiazdy Mercedesa z wieńcem laurowym. Co więcej, wariant A 35 ma teraz spójną twarz AMG – otrzymał nowy przedni zderzak i przetłoczenia inspirowane A 45. Sportowy wygląd podkreślają nowy wzór obręczy, tylny spojler, zmienione tylne lampy oraz charakterystyczne, okrągłe końcówki układu wydechowego (podwójne w A 45 S 4MATIC+).
Standardowo nowa Klasa A od AMG oferuje kierownicę AMG Performance z przyciskami. Za ich pomocą kierowca może sterować charakterystycznymi dla AMG funkcjami, takimi jak trzystopniowo regulowane ESP czy AMG Dynamics. Ponadto znane fotele AMG Performance można zamawiać również w modnym kolorze szarość szałwii.
Mercedes-AMG Klasy A przeszedł również aktualizację od strony technicznej. Podobnie jak odmiany cywilne wariant A 35 zyskał dodatkowe zasilanie 48 V i zespolony z rozrusznikiem alternator z napędem pasowym (RSG). Jego napęd generuje moc 225 kW (306 KM) oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jako MHEV RSG zapewnia dodatkowy zastrzyk mocy przy ruszaniu (10 kW/14 KM). Ponadto na pokładzie jest teraz 8-biegowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT DCT, a nowa przednia chłodnica usprawnia zarządzanie temperaturą podczas jazdy w obszarze granicznym.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.