MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Mercedes AMG E 63 po aktualizacji

Od czasów legendarnego „Hammera” z 1986 r. Klasa E należała do modeli, które stanowią rdzeń marki Mercedes AMG. W najnowszym wydaniu dynamika auta sportowego łączy się z jeszcze wyższym poziomem komfortu oraz efektowniejszym wzornictwem, z powiększonym centralnym wlotem powietrza. Bardziej dynamiczny wygląd współtworzą smuklejsze, w pełni diodowe reflektory, poszerzone nadkola oraz pokrywa silnika z muskularnymi przetłoczeniami. Zmieniony przedni zderzak z trzema dużymi wlotami i spojlerem definiuje proporcje karoserii i równocześnie znacznie zmniejsza unoszenie przedniej osi. Także wnętrze zostało gruntownie odnowione. Panoramiczny kokpit, nowa kierownica AMG Performance oraz system multimedialny MBUX ze specyficznymi dla AMG funkcjami podkreślają przynależność do rodziny maszyn z Affalterbach.

Stylistyka

Nowa, zjawiskowa stylistyka wariantów E 63 4MATIC+ w dużej mierze jest podyktowana kwestiami technicznymi. Aby zapewnić optymalny przepływ powietrza wokół 4-litrowego silnika V8 biturbo, w tym optymalne chłodzenie powietrza doładowującego, boczne wloty powietrza w zderzaku są nie tylko wyjątkowo duże, ale i kierują powietrze tam, gdzie jest ono potrzebne – za pomocą dwóch poprzecznych listew. Wydatniejsze, poszerzone o 27 mm nadkola pozwoliły na poszerzenie rozstawu kół oraz zastosowanie większych przednich kół.

Wnętrze

Kolejną nowością jest system informacyjno-rozrywkowy MBUX. System z ekranem dotykowym i panelem dotykowym (gładzikiem), inteligentnym sterowaniem głosowym oraz specyficznymi dla AMG funkcjami. Dwa wyświetlacze – zestawu wskaźników i systemu operacyjnego – wizualnie łączą się pod wspólną szklaną taflą. Tworzą panoramiczny kokpit (w modelu podstawowym monitory seryjnie mają przekątną 10,25”, a w wersji S – 12,25”). Zestaw wskaźników oferuje trzy style grafiki AMG (Modern Classic, Sport i Supersport, ten ostatni z dużym centralnym obrotomierzem). Za pomocą menu AMG kierowca może wywoływać różne specjalne widoki AMG, takie jak parametry silnika, „rozgrzewka” czy miernik przeciążeń.

Charakterystyczne wzornictwo z podwójnymi ramionami i harmonijnie zintegrowanymi przyciskami sprawia, że nowa kierownica AMG Performance tworzy jeszcze ściślejsze połączenie człowieka z maszyną. Obręcz może być obszyta skórą, mikrofibrą DINAMICA lub połączeniem obu materiałów. W kole kierownicy znajduje się mata sensoryczna wykrywająca dotyk dłoni. Jeśli kierowca przez pewien czas nie trzyma rąk na wieńcu, uruchamiana jest kaskada sygnałów ostrzegawczych. Ostatecznie, w obliczu braku reakcji, aktywuje Asystenta awaryjnego hamowania (Emergency Brake Assist).

Napęd

4-litrowy silnik AMG V8 biturbo AMG w E 63 S 4MATIC+ nadal osiąga moc 450 kW (612 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi 850 Nm, dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych (od 2500 do 4500 obr./min). Efekt: przyspieszenie bez wysiłku bez względu na pozycję pedału gazu. Podstawowy wariant E 63 4MATIC + dysponuje mocą 420 kW (571 KM) i maksymalnym momentem obrotowym 750 Nm. Limuzyna w wersji S kończy sprint od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a w odmianie podstawowej – 3,5 s. Dla Kombi wartości te wynoszą, odpowiednio, 3,5 oraz 3,6 s.

Z myślą o zapewnieniu odpowiedniej reakcji 4-litrowy silnik AMG V8 biturbo wyposażono w dwie turbosprężarki typu twin-scroll. Standardowy system odłączania cylindrów sprawia, że oba warianty są wysoce efektywne. Działa
on w trybie Comfort, w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika – od 1000 do 3250 obr./min.

Wersja S jest jedynym samochodem w segmencie, który wyposażono w dynamiczne mocowania silnika. Pozwala to pogodzić teoretycznie sprzeczne cele. Polega to na uzyskaniu możliwie miękkiego połączenia z układem napędowym dla zapewnienia wysokiego poziomu komfortu oraz sztywnego „spięcia” w celu uzyskania optymalnej dynamiki jazdy.

Jednostka napędowa współpracuje z 9-biegową przekładnią AMG SPEEDSHIFT MCT, łączącą błyskawiczne reakcje i szybką zmianę przełożeń z wysoką efektywnością.

Zawieszenie

Zwinność odnowionych wariantów E 63 to także zasługa pneumatycznego, wielokomorowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjną regulacją tłumienia ADS+. Zapewnia ono wyjątkowo wysokie poziomy stabilności pochylenia kół, dynamiki jazdy i precyzji prowadzenia. W ramach liftingu, dzięki zamianom w zestrojeniu oraz elastokinematyce zawieszenia, znacznie wzrósł komfort jazdy.

Napęd 4MATIC+

Wszystkie warianty E 63 są standardowo wyposażone w napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ o całkowicie zmiennym rozkładzie momentu obrotowego. Wariant S dodatkowo standardowo oferuje tryb Drift, dostępny w programie jazdy RACE. Uruchamia on całkowicie tylnonapędową konfigurację. Pozwala ona na jazdę „bokiem” (pod warunkiem, że system ESP® został wyłączony, a skrzynia biegów pracuje w trybie ręcznym).

Blokada mechanizmu różnicowego

E 63 zaopatrzono także w elektronicznie regulowaną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego tylnej osi. Podczas dynamicznej jazdy pozwala ona zmniejszyć poślizg koła po wewnętrznej stronie zakrętu. Dzieje się to bez żadnej interwencji ze strony układu hamulcowego. Kierowca może przyspieszać na wyjściu z łuku wcześniej i intensywniej. Elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy ma zmienne przełożenie i zapewnia precyzyjne, autentyczne informacje zwrotne. Jego charakterystyka zależy od aktywowanych ustawień systemu AMG DYNAMICS.

Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *