Nowy Ford E-Transit Courier
Ford Pro zaprezentował nowy model E-Transit Courier, w pełni elektryczny pojazd użytkowy wyposażony w rozbudowaną łączność i oferujący zwiększoną funkcjonalność firmom korzystającym z kompaktowych furgonów. Nowy E-Transit Courier, dołączający do linii zelektryfikowanych i skomunikowanych samochodów dostawczych Ford Pro, jest w pełni zintegrowany z platformą oprogramowania i usług zdalnych Ford Pro, służących dalszemu zwiększeniu jego efektywności w firmie. Służą temu rozwiązania usprawniające ładowanie akumulatorów i narzędzia zarządzania Ford Pro Software.
Ford E-Transit Courier został przeprojektowany z myślą o zwiększeniu funkcjonalności, wszechstronności i zyskaniu większej przestrzeni ładunkowej. Powiększono ją o 25 procent w porównaniu do poprzedniego modelu. Zwiększono także dopuszczalną ładowność i zwiększono ilość miejsca na dwie europalety.
Ford E-Transit Courier, będący częścią wartego ponad 50 miliardów dolarów globalnego przedsięwzięcia Forda, które ma dać firmie pozycję lidera elektrycznej rewolucji, jest kolejnym krokiem w kierunku elektryfikacji rodziny kultowego Transita. Samochód dołącza do większych modeli użytkowych E-Transit i E-Transit Custom, obecnych już w portfolio Ford Pro.
Nowy Ford E-Transit Courier będzie miał premierę na targach pojazdów użytkowych w Birmingham w Wielkiej Brytanii w dniach 18-20 kwietnia. Wejście do produkcji planowane jest na rok 2024. Klienci będą mogli zamawiać modele Transit Courier z silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi od lata 2023. Odbiór pierwszych samochodów zaplanowano jeszcze przed końcem roku.
Wydajność w pełni elektrycznego furgonu i rozwiązania z zakresu ładowania
W pełni elektryczny układ napędowy E-Transita Couriera został zaprojektowany tak, aby klient podczas prowadzenia mógł cieszyć się nadzwyczajnymi osiągami, które gwarantuje między innymi silnik o wysokiej mocy 100 kW i możliwość korzystania tylko z pedału przyspieszenia. Pełne dane dotyczące osiągów i zasięgu zostaną potwierdzone jeszcze przed premierą rynkową.
Ford Pro Charging oferuje kompleksowe rozwiązania ułatwiające ładowanie w domu, na terenie firmy i w miejscach publicznych. Dotyczy to także instalacji sprzętu i oprogramowania, które pomaga zoptymalizować proces ładowania. Ford Pro Charging daje również możliwość korzystania z uproszczonych rozliczeń i administracji kierowcom, zabierającym pojazdy służbowe do domu, system usprawnia także ładowanie w miejscach publicznych.
Ładowanie także w domu
Ford Pro spodziewa się, że E-Transit Courier będzie popularny wśród klientów, którzy ładują akumulatory w domu, dlatego też Ford Pro Charging posiada funkcję domowego ładowania nocnego (11 kW AC w 5,7 godziny), które można zaplanować z poziomu ekranu dotykowego w pojeździe lub za pomocą oprogramowania zarządzającego procesem ładowania w firmie w ten sposób, by wykorzystać tańszą energię dostępną w godzinach nocnych.
Pojazd oferuje możliwość szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 100 kW, co przyspiesza ładowanie z szybkich ładowarek publicznych. Ford oczekuje, że system zwiększy zasięg samochodu o 87 km w ciągu 10 minut od podłączenia do ładowarki, a ładowanie w zakresie 10-80 procent zajmie mniej niż 35 minut. E-Transit Courier otrzyma również roczny bezpłatny dostęp do sieci ładowania Blue Oval Charge Network, która do 2024 roku ma obejmować 500 000 publicznych ładowarek.
Ford Pro E-Telematics
Klienci posiadający pięć lub więcej pojazdów mogą również skorzystać z rocznego, bezpłatnego dostępu do indywidualnie dostosowanych funkcji systemu Ford Pro E-Telematics. System wykorzystuje dane pozyskiwane w czasie rzeczywistym do zwiększenia efektywności pracy, a także oferuje funkcje, umożliwiające skuteczne i intuicyjne korzystanie z Ford Pro Charging. Obejmują one informacje o stanie naładowania, specyficznym dla samochodu statusie ładowania i zasięgu, z konfigurowalnymi ostrzeżeniami dla ustalonych progów krótkiego zasięgu.
Program Plug and Charge pozwala właścicielom E-Transita Couriera podłączyć przewód ładowania i zająć się innymi sprawami. System działa jeśli korzystają z kompatybilnych ładowarek Blue Oval Charge Network. Ładowanie rozpoczyna się automatycznie, a po odłączeniu od prądu, do właściciela wysyłany jest rachunek i podsumowanie usługi. Aby zwiększyć dystans między ładowaniami, funkcja inteligentnego zasięgu gromadzi w chmurze dane, które w przyszłości pozwalają na dokładniejsze przewidywanie zasięgu.
Design
Nowa konstrukcja nadwozia E-Transita Couriera oznacza poprawę wszystkich parametrów dotyczących ładowności. Szerokość między tylnymi nadkolami wynosi 1 220 mm, dzięki czemu kompaktowy furgon może po raz pierwszy przewozić dwie europalety. Całkowita objętość przestrzeni ładunkowej wynosi teraz 2,9 m3, czyli o 25% więcej niż w poprzednim modelu. Możliwości furgonu dodatkowo zwiększa nowa funkcja grodzi przelotowej. Umożliwia ona przewożenie przedmiotów takich jak deski lub rury o długości ponad 2 600 mm. Dopuszczalna ładowność furgonu z napędem w pełni elektrycznym wynosi 700 kg, a maksymalna masa holowanej przyczepy, to 750 kg.
Nie bez znaczenia jest też fakt, że E-Transit Courier wyróżnia się na tle innych pojazdów dzięki odważnemu, wyrazistemu wyglądowi zewnętrznemu. Wyróżnia się także dzięki przestronnemu, praktycznemu wnętrzu, zaprojektowanemu zgodnie z potrzebami użytkowników kompaktowych furgonetek. Nowy model oferuje bardzo bogate wyposażenie standardowe. W standardzie znajduje się kierownica o spłaszczonym dolnym i górnym łuku wieńca („squircle”). Poprawia ona wygodę wsiadania i widoczność z miejsca kierowcy. Również standardowo dostępna jest dźwignia zmiany biegów montowana na kolumnie, zapłon uruchamiany przyciskiem i elektryczny hamulec postojowy. Dzięki temu właściciel zyskuje więcej użytecznej przestrzeni w kabinie.
Kabina
Cyfrowy zestaw wskaźników «digiboard» zawiera 12-calowy ekran główny i 12-calowy środkowy ekran dotykowy z najnowszym systemem Ford SYNC 4. Oparta na subskrypcji, skomunikowana z siecią nawigacja (Connected Navigation) może podnieść efektywność pracy i zmniejszyć wysiłek kierowcy. Wszystko dzięki aktualnym informacjom o ruchu drogowym, parkowaniu, opłatach i lokalnych zagrożeniach. Kompatybilność bezprzewodowa z urządzeniami mobilnymi poprzez Android Auto i Apple CarPlay jest standardem. Innowacyjny, niespotykany w tej klasie pakiet biurowy (Office Pack) obejmuje składaną, płaską powierzchnię roboczą i oświetlenie. Dzięki nim korzystanie z laptopa, wypełnianie dokumentów lub spędzanie przerw w kabinie jest bardziej komfortowe.
Bezpieczeństwo
Bezpieczeństwo kierowcy i ładunku to najważniejsze kwestie dla operatorów samochodów dostawczych i dla Ford Pro. E-Transit Couriera wyposażono w pakiet zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy dostępny w standardzie. Opcjonalny pakiet obejmuje kolejne systemy, jak adaptacyjny tempomat z funkcją Lane Centering oraz Stop & Go, system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BLIS) z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym, asystenta skrętu w lewo i funkcję automatycznego hamowania podczas cofania. Wszystko to celem zapewnienia większego spokoju podczas jazdy w przestrzeni miejskiej.
Każdy Ford E-Transit Courier posiada również standardowo wbudowany modem. Umożliwia on stałą łączność z ekosystemem Ford Pro oraz bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania.
Poprawa bezpieczeństwa, obniżenie kosztów użytkowania
Po aktywacji modemu operatorzy flot mogą otrzymywać za pośrednictwem oprogramowania Ford Pro Software alerty bezpieczeństwa pojazdu, dotyczące kolizji i włamań. Dzięki funkcji Fleet Start Inhibit, menedżer floty może zdalnie włączyć lub unieruchomić samochód. Jest to możliwe, aby zapobiec kradzieży lub nieuprawnionemu użyciu poza godzinami pracy.
Specjaliści z Ford Pro pomyśleli także o zwiększeniu ochrony i zaoszczędzeniu czasu i kosztów na rozwiązania dostępne na rynku wtórnym. Nawiązano współpracę z ekspertami w dziedzinie zabezpieczeń pojazdów, firmą TVL, czego efektem jest oferta fabrycznych pakietów zamków dla E-Transita Couriera. Pakiety obejmują dodatkowe zamki blokujące drzwi przestrzeni ładunkowej, które chronią przed atakami polegającymi na odgięciu całego poszycia drzwi. Zapewniają także automatyczne blokowanie bocznych drzwi przesuwnych, co odciąża kierowcę i pozwala zaoszczędzić kilka sekund przy każdej dostawie.
Ford Pro Service szacuje, że koszty awaryjnej obsługi E-Transita Couriera będą o co najmniej 35% niższe niż modeli z Dieslem. Nowy model dostawczy wspierana kompleksowa sieć Ford Pro Service. Oferuje ona wciąż powiększane możliwości serwisu mobilnego, unikalny system zwiększania dyspozycyjności FORDLiive oraz największą w Europie sieć dealerów pojazdów użytkowych. Podobnie jak w przypadku innych samochodów z rodziny Transita.
Ford Transit Courier będzie dostępny z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi
Nowy Ford Transit Courier będzie po raz pierwszy dostępny w 2023 roku z całą gamą paliwooszczędnych silników benzynowych i wysokoprężnych. Oferta obejmuje zarówno nadwozia typu furgon, jak i van z podwójną kabiną. Dostępny będzie także wybór atrakcyjnych serii, w tym bogato wyposażonych Limited i Active.
Wszystkie modele będą budowane w mieście Krajowa w Rumunii przez firmę Ford Otosan. To producent najlepiej sprzedającego się modelu Transit Custom i niepokonanego w swoim segmencie E-Transita. Ford Otosan jest największym w Europie producentem pojazdów użytkowych. Jego roczna produkcja ma przekroczyć 900 000 sztuk do 2025 roku.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.