Nowe Renault Clio
Od debiutu rynkowego w 1990 roku historia Renault Clio to nieprzerwane pasmo sukcesów. Na całym świecie sprzedano blisko 16 milionów sztuk tego modelu. Clio, ulubiony samochód Francuzów, międzynarodowy bestseller, dwukrotny zdobywca tytułu Samochodu Roku w Europie, od swojego pojawienia się na rynku przez pięć kolejnych generacji było jednym z najbardziej kultowych miejskich samochodów. Dziś możemy zobaczyć nowe Renault Clio.
Nowy, bardziej wyrazisty i elegancki styl, wyrafinowane wnętrze z klasą to początek nowego cyklu i również pierwsze wcielenie w życie nowego języka stylistycznego marki. Nowy przód, który łączy zaawansowane technologie i dynamikę, nowy, całkowicie odmienny układ świateł, napięte, precyzyjne linie nadwozia sprzyjające wysokiej wydajności nadają Nowemu Clio bardziej wyrazisty charakter. To auto wibrujące dobrymi emocjami. Również od strony technologii Nowe Renault Clio odpowiada dzisiejszym gustom – wprowadzono cyfrowy zespół zegarów i wskaźników we wszystkich wersjach modelu. Jeśli chodzi o silniki, dysponuje różnorodną ofertą – każdy znajdzie konfigurację, która będzie najlepiej odpowiadała jego potrzebom.
E-Tech full hybrid 145
Głównym atutem będzie silnik E-Tech full hybrid o mocy 145 KM, zapewniający przyjemność jazdy w połączeniu z oszczędnością. Jest to konstrukcja szeregowo-równoległa, która łączy dwa silniki elektryczne (silnik elektryczny o mocy 36 kW i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator typu HSG – High-Voltage Starter Generator o mocy 18 kW) z 4-cylindrowym benzynowym silnikiem spalinowym 1,6 l o mocy 69 kW (94 km), współpracującym z inteligentną, bezsprzęgłową wielotrybową skrzynią biegów i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh. Skrzynia posiada 4 biegi do obsługi silnika benzynowego i 2 biegi do obsługi głównego silnika elektrycznego. Napęd E-Tech full hybrid oferuje więc do 14 kombinacji współpracy silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym, pozwalających zoptymalizować sprawność energetyczną tego zespołu.
TCe 100 LPG – duża wszechstronność i niskie koszty użytkowania
W ofercie Nowego Clio pojawia się także nowy, 3-cylindrowy turbodoładowany silnik TCe 100 LPG. Dzięki dwupaliwowemu zasilaniu benzyną i fabryczną instalacją LPG, nowa jednostka ma zdecydowanie lepsze osiągi. Wszystko to przy niższym zużyciu paliwa i emisji CO2 (o 8% niższa emisja CO2 w porównaniu z równoważnym silnikiem benzynowym). Silnik ten dysponuje także wyższymi osiągami z maksymalnym momentem obrotowym 170 Nm już od 2000 obr./min. Pozwala to na bardzo dużą wszechstronność użytkowania i przejrzyste rozgraniczenie między zasilaniem benzyną i LPG. Zasięg samochodu na dwóch pełnych zbiornikach wynosi łącznie ponad 1000 km. To sprawdzone, proste w użyciu, przystępne cenowo i przede wszystkim oszczędne w eksploatacji rozwiązanie. Układy LPG w modelach Renault są montowane bezpośrednio w zakładzie produkcyjnym.
TCe 90 – zrównoważony silnik
Ten 3-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 90 KM i momencie obrotowym 160 Nm współpracuje z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Charakteryzuje się wyjątkową płynnością pracy i niskim zużyciem paliwa – plasuje się dzięki temu w czołówce segmentu.
Esprit Alpine
Nowe Clio będzie dostępne w wielu poziomach wyposażenia, w tym również w nowej wersji Esprit Alpine. Esprit Alpine wyróżnia się sportowym, eleganckim i zarazem też zaawansowanym technicznie wyglądem. Dodaje on intensywności charakteru nowemu modelowi i doskonale wpisuje się także w założenia Renaulution.
Historia Clio to nieprzerwane pasmo sukcesów. Clio jest najlepiej sprzedającym się francuskim samochodem – na całym świecie sprzedano blisko 16 milionów sztuk tego modelu. Dziś Nowe Clio wkracza w nowy etap swojej historii. Ma nowy styl i nowy, jeszcze bardziej wyrazisty przód. Pod maską zobaczymy silnik E-Tech full hybrid. Obiecuje on przyjemność niezwykle ekonomicznej jazdy. Ma moc 145 KM przy emisji zaczynającej się od 93 g/km. Ta wydajna technologia ułatwi klientom w wielu krajach przejście na nowe rodzaje napędu. Fabrice Cambolive, prezes marki Renault
Kolejne generacje Clio podbijały nasze serca, odpowiadały na nasze oczekiwania i nowe trendy, a jednocześnie zawsze pozostawały sobą. Było więc ważne, by nie zdradzić wartości tego kultowego modelu. Staraliśmy się uwzględnić je w pracy nad nowym modelem. Jednocześnie poddaliśmy je transformacji, aby nadal wpisywały się w kanony obecnej epoki i aby wprowadzić nową stylistykę Renault ukierunkowaną na człowieka i technologie. Nowe Clio stanowi udane połączenie obszernych kształtów i atletycznych brył. Linie nadwozia są precyzyjne, uporządkowane, techniczne i zapewniają wyższą sprawność energetyczną. Gilles Vidal, dyrektor designu Renault
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.