MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Nowe Audi RS 6 Avant GT

Nowe Audi RS 6 Avant GT to szczytowy wariant tej serii modelowej. Specjalna edycja wyróżnia się wieloma ekskluzywnymi detalami, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Jej topową pozycję podkreślają imponujący spojler dachowy o otwartej formie, przeprojektowany dyfuzor i 22-calowe obręcze o wyrazistym wzornictwie. Koncepcję wnętrza definiują między innymi wysokiej jakości kubełkowe fotele, świeże połączenie kolorów i indywidualna numeracja na konsoli środkowej. Regulowane gwintowane zawieszenie o lekkiej konstrukcji, zaprojektowane specjalnie dla RS 6 Avant GT, oraz zmodernizowany sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi potęgują sportowe wrażenia z jazdy. Ośmiocylindrowy silnik widlasty z podwójnym turbodoładowaniem rozwija moc 463 kW (630 KM) i maksymalny moment obrotowy 850 Nm w zakresie od 2300 do 4500 obr./min. Dostawy Audi RS 6 Avant GT rozpoczną się w drugim kwartale 2024 r. Jego cena startuje od 219 355 euro.

Nowe Audi RS 6 Avant GT

Idea Audi RS 6 Avant GT nawiązuje do stworzonego przez praktykantów projektu RS 6 GTO concept z 2020 r. Przez 6 miesięcy, przy wsparciu Audi Design, pracowało nad nim dwunastu praktykantów. Uczyli się oni pracy blacharzy, mechaników, lakierników i techników. Główną inspirację stanowił dla nich legendarny samochód wyścigowy Audi 90 quattro IMSA GTO z 1989 r. Efekt ich projektu pokazuje, ile młode talenty mogą wnieść w firmę już podczas stażu.

Nowe Audi RS 6 Avant GT
Niezrównany wygląd

Nowe Audi RS 6 Avant GT wyróżnia się na tle innych wariantów w swojej gamie, RS 6 Avant oraz RS 6 Avant performance, za sprawą jeszcze bardziej imponującego wyglądu. Wygląd ten bazuje na koncepcji RS 6 GTO. Efektowny przód w oczywisty sposób nawiązuje więc do koncepcji RS 6 GTO. Osłona Singleframe i wloty powietrza są w całości wykończone w kolorze czarnym o wysokim połysku. Dzięki temu samochód wydaje się jeszcze niższy i szerszy. Wyostrzony design podkreślają pionowe listwy w przednim zderzaku, nowy wkład wlotu powietrza oraz wyrazisty przedni splitter zintegrowany ze zderzakiem.

Nowe Audi RS 6 Avant GT
Audi RS 6 Avant GT, RS 6 GTO concept

Po raz pierwszy Audi Sport GmbH zastosowało całkowicie przeprojektowaną przednią pokrywę wykonaną z włókna węglowego. Jedyne w swoim rodzaju karbonowe wykończenie przyciąga wzrok i zjawiskowo komponuje się z kolorem nadwozia. Zintegrowane wyloty powietrza za 22-calowymi obręczami zmniejszają ciśnienie powietrza w nadkolach i poprawiają chłodzenie hamulców. Nie tylko przednia pokrywa, ale i błotniki zostały po raz pierwszy wykonane w całości z włókna węglowego. Stanowi to szczególną cechę nie tylko w przypadku nowego samochodu, ale i w obszarze produkcji Audi.

Nowe Audi RS 6 Avant GT

Profil definiują wstawki w osłonach progów, obudowy lusterek zewnętrznych z błyszczącego włókna węglowego oraz wspomniane 22-calowe obręcze o 6 ramionach, zaprojektowane wyłącznie dla RS 6 Avant GT. Z tyłu specjalna edycja zwraca uwagę czarnym napisem „RS 6 GT”, specjalnie dostosowaną tylną klapą z wizualnie obniżoną krawędzią załadunku oraz funkcjonalnym dyfuzorem z pionowo umieszczonym odblaskiem, który sprawia, że samochód wydaje się jeszcze szerszy. Całość wieńczy charakterystyczne podwójne skrzydło, inspirowane światem sportu motorowego, niemal 1:1 przejęte z przygotowanego przez praktykantów konceptu. Co więcej, aby uzyskać jeszcze bardziej spłaszczoną, sportową sylwetkę, po raz pierwszy w historii RS 6 Avant usunięto relingi dachowe.

Nowe Audi RS 6 Avant GT
Oklejenie w dwóch kolorach

Klienci RS 6 Avant GT mają możliwość wyboru ekskluzywnego oklejenia w dwóch kolorach. Pierwszy, w połączeniu z białym lakierem Arkona, łączy tradycyjne kolory Audi Sport: czerń, szarość i czerwień. W tej samej kolorystyce utrzymano oznaczenia modelu z przodu i z tyłu. Charakterystycznie zaprojektowane felgi zawsze mają w tym przypadku białe wykończenie o wysokim połysku. Alternatywnie, dla lakierów szary Nardo lub czarny Mythos, oklejenie jest dostępne w odcieniach czerni i szarości. Dla tej konfiguracji Audi Sport GmbH oferuje obręcze w kolorze czarnym, z wykończeniem o wysokim połysku lub matowym. Także cztery pierścienie na osłonie Singelframe oraz pokrywie bagażnika, wraz z oznaczeniem modelu, standardowo są czarne. Dla nowego wariantu dostępne są następujące lakiery: biały Arkona, szary Nardo, szary Chronos metalik, brązowy Madeira metalik oraz czarny Mythos metalik.

Nowe Audi RS 6 Avant GT

RS 6 Avant GT zjeżdża z linii produkcyjnej z pakietem stylistycznym RS plus w standardzie. Czerń we wnętrzu przełamują liczne akcenty w ekskluzywnej kombinacji czerwieni i miedzi. To przeszycia na kierownicy, bocznych panelach konsoli środkowej, środkowym podłokietniku oraz podłokietnikach na panelach drzwi, a także na dywanikach z napisem „RS 6 GT”. Ta sama kolorystyka charakteryzuje nowe fotele kubełkowe RS. Pokryto je połączeniem skóry i tkaniny Dinamica, z napisem „RS 6 GT” tuż pod zagłówkami. Przeszycia o strukturze plastra miodu na środkowych panelach siedzeń mienią się czerwonym kolorem Express. Nić na brzegach kubełkowego fotela ma również odcień miedzi.

Nowe Audi RS 6 Avant GT

Podłokietniki, deskę rozdzielczą, konsolę środkową wraz z bocznymi panelami oraz uchwyty na panelach drzwi pokrywa czarna mikrofibra Dinamica. Dekoracyjne wstawki zdobi również ten sam materiał w kolorze głębokiej czerni. Na życzenie dekoracyjne wstawki mogą być wykonane z włókna węglowego o diagonalnej strukturze i otwartych porach. Pasy bezpieczeństwa przyciągają wzrok swoim czerwonym odcieniem. Kolejną szczególną atrakcją jest konsola środkowa, na której widnieje numer seryjny danego egzemplarza – jednego z limitowanej puli 660 aut.

Nowe Audi RS 6 Avant GT
Osiągi na wyższym poziomie

Nowe RS 6 Avant G rozwija moc 463 kW (630 KM) i maksymalny moment obrotowy 850 Nm. W porównaniu z podstawowym RS 6 Avant oznacza to przyrost o 22 kW (30 KM) i 50 Nm. Topowy wariant tej serii modelowej przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy, o 0,3 sekundy szybciej niż RS 6 Avant. Od 0 do 200 km/h przyspiesza w zaledwie 11,5 sekundy, czyli o 0,5 sekundy szybciej niż RS 6 Avant. Standardowo prędkość maksymalna wynosi 305 km/h, a za hamowanie odpowiada seryjny ceramiczny układ hamulcowy RS.

Nowe Audi RS 6 Avant GT

Moment obrotowy silnika 4.0 TFSI jest przekazywany do stałego napędu na wszystkie koła quattro za pośrednictwem standardowej 8-biegowej przekładni Tiptronic o zoptymalizowanych czasach zmiany przełożeń. Podobnie jak RS 6 Avant performance, nowe RS 6 Avant GT wykorzystuje najnowszą wersję centralnego mechanizmu różnicowego z blokadą o szczególnie lekkiej i kompaktowej konstrukcji. Rozdziela on moment obrotowy silnika pomiędzy przednią i tylną oś w stosunku 40:60. W przypadku poślizgu większa siła napędowa jest automatycznie przekazywana na oś o lepszej przyczepności. Na przód trafia więc do 70%, a na tył – do 85%. Zmodernizowany centralny mechanizm różnicowy poprawia dynamikę jazdy. Zauważalnie przyczynia się do precyzyjniejszego pokonywania zakrętów i zmniejszenia podsterowności podczas jazdy w obszarze granicznym.

Nowe Audi RS 6 Avant GT
Sportowy mechanizm różnicowy

Aby jeszcze bardziej odróżnić specjalną edycję od innych modeli RS, najnowsze RS 6 Avant GT otrzymało specjalnie skonfigurowany sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi. Nowe parametry skupiają się na zapewnieniu dodatkowej zwinności i zwiększeniu ilości momentu obrotowego kierowanej do tylnej osi w trybie jazdy „dynamic”. Kierowca może cieszyć się sportowym, neutralnym i również bardzo precyzyjnym prowadzeniem. Po raz pierwszy – i tylko w RS 6 Avant GT – standardem jest regulowane gwintowane zawieszenie. W porównaniu do RS 6 Avant obniża ono prześwit o 10 milimetrów i oferuje idealne połączenie dynamiki z komfortem. Zwiększona sztywność sprężyn, trzystopniowo regulowane amortyzatory oraz sztywniejsze stabilizatory (o 30% z przodu i o 80% z tyłu) ograniczają przechyły nadwozia, co dodatkowo zwiększa przyjemność z jazdy. Na pokładzie znajdują się również niezbędne narzędzia i instrukcje dotyczące dokonywania indywidualnych ustawień. Alternatywnie klienci mogą zamówić zawieszenie sportowe RS plus z Dynamic Ride Control (DRC) lub adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS.

Nowe Audi RS 6 Avant GT

Przyczepność niezbędną do dynamicznej jazdy zapewniają nowe opony o wysokich osiągach Continental Sport Contact 7 285/30 R22. Oferują one konsekwentnie zwiększone trzymanie się drogi zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Zmniejszają także podsterowność podczas szybkiego pokonywania zakrętów, generalnie zapewniając precyzyjniejsze prowadzenie w całym zakresie szybkości. To nie wszystko: droga hamowania ze 100 do 0 km/h w przypadku nowego ogumienia jest nawet o 2 metry krótsza.

Nowe Audi RS 6 Avant GT
Najwyższej klasy produkcja

Nowe RS 6 Avant GT wyróżnia coś jeszcze. W przeciwieństwie do RS 6 Avant wariant ten nie jest w całości montowany na linii produkcyjnej w Neckarsulm. Po finalizacji prac konstrukcyjnych związanych z nadwoziem i polakierowaniu każdy z 660 egzemplarzy trafia do Böllinger Höfe. Tam odbywa się już niskoseryjna produkcja Audi R8, Audi e-tron GT quattro i RS e-tron GT. Ten niezwykle elastyczny obiekt zlokalizowany w pobliżu zakładów Audi w Neckarsulm jest unikalny w skali całej Grupy. Dlatego też oferuje najlepsze warunki do wykończenia Audi RS 6 Avant GT. Siedmiu doświadczonych pracowników przeprowadza tu montaż końcowy na trzech stanowiskach przygotowanych specjalnie na potrzeby tej ekskluzywnej edycji specjalnej. Każdy samochód spędza tam cały dzień. Wszystkie elementy charakterystyczne dla wersji GT są montowane ręcznie. To pokrywa silnika, błotniki, osłony progów, podwójne skrzydło, zderzaki oraz także regulowane gwintowane zawieszenie.

Nowe Audi RS 6 Avant GT

Produkcja w Böllinger Höfe jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla netto1. Aby to osiągnąć, Audi wykorzystuje ekologiczną energię elektryczną i ciepło ze źródeł odnawialnych. Stanowi to ważny kamień milowy zarówno dla marki, jak i dla zakładu w Neckarsulm. Emisje CO2, których Audi nie może jeszcze uniknąć z pomocą odnawialnych źródeł energii, kompensuje się kredytami (offsetami) węglowymi z certyfikowanych projektów środowiskowych. W ten sposób firma wnosi znaczący wkład w Mission:Zero – program środowiskowy producenta aut premium na rzecz w pełni zrównoważonej produkcji.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeśli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *