Renault Master – nowa generacja
Od roku 1980 sprzedano już ponad trzy miliony tej popularnej furgonetki. Renault Master od zawsze produkowany jest we Francji, w fabryce w Batilly. Renault wprowadziło ten model już do ponad 50 krajów, i właśnie pokazało całkowicie nową, czwartą generację.
Wnętrze
Nowe Renault Master posiada wnętrze wyjątkowo wysokiej jakości, na poziomie zbliżonym do wnętrz osobowych modeli marki. Skierowana w stronę kierowcy deska rozdzielcza w kształcie litery S przyczynia się do zwiększenia przestronności kabiny. Zastosowano w niej także materiały najwyższej jakości. Montowany we wszystkich wersjach 10-calowy ekran dodatkowo wprowadza przyjemny dla oka akcent technicznego zaawansowania. Kierownica, przejęta z osobowych modeli marki, posiada teraz regulację w dwóch płaszczyznach (wysokości i wzdłużną), dzięki czemu każdy może ją ustawić w najdogodniejszym dla siebie położeniu. W wersjach z automatyczną skrzynią biegów dźwignia sterowania jest teraz umieszczona przy kierownicy dla większej wygody i bezpieczeństwa.
Nowe Renault Master daje się również z łatwością przekształcić w mobilne biuro. Oparcie środkowego fotela tworzy po złożeniu stół roboczy, a pod odchylanym siedziskiem znajduje się także specjalny schowek na laptop. Zainstalowane porty USB-C umożliwiają zasilanie urządzeń elektronicznych. Każdy szczegół zaprojektowano również z myślą o intensywnym codziennym użytkowaniu. Na przykład boczne płaty siedzisk, wykonano z bardziej wytrzymałej skóry ekologicznej, ułatwiają wsiadanie i wysiadanie oraz nie tracą wyglądu z upływem czasu. Dostępne są liczne opcje siedzeń. Siedzenia podwieszane, obrotowe, pojedyncze lub 2-miejscowa kanapa oraz 2 wersje tapicerki: tkaninowa lub ze skóry ekologicznej.
Aerodynamika
Proporcje nadwozia dopracowano, a tylną część zoptymalizowano pod kątem aerodynamiki. Zaprojektowano ją tak, aby zachować maksymalnie duże wymiary tylnego otworu załadunku i jak największą pojemność użyteczną. Tylna szyba zachowuje charakterystyczny dla stylistyki Mastera asymetryczny kształt. Natomiast tylne światła, podobnie jak przednie, tworzą charakterystyczną dla marki sygnaturę świetlną w kształcie litery „C”.
Aerodynamika nowego Renault Master zapewnia mu najlepszą w tej klasie pojazdów efektywność energetyczną, niezależnie od rodzaju wykorzystywanej energii. Jego współczynnik Scx zmniejszono o ponad 20%, do poziomu znacznie niższego w porównaniu z poprzednią generacją. W rezultacie emisja CO2 w nowym Renault Master spadła aż o 39 g/km. Sytuuje się obecnie na poziomie poniżej 200 g/km.
Diesel
Nowy Master jest dostępny z czterema wersjami wysokoprężnego silnika Blue dCi o mocy 105, 130, 150 i 170 KM. Cechują się one obniżonym zużyciem paliwa (średnio o 1,5 l/100 km) i niższym poziomem emisji CO₂. Przeniesienie napędu zapewnia standardowa mechaniczna skrzynia biegów lub nowa, wyjątkowo efektywna energetycznie automatyczna skrzynia biegów EAG9 o 9 przełożeniach.
Elektryczny
W 100% elektryczne wersje nowego Renault Master są dostępne z silnikami o mocy 130 KM lub 142 KM. Każdy z nich dysponuje 300 Nm momentu obrotowego i jest zasilany z akumulatora trakcyjnego o pojemności 40 kWh (180 km zasięgu w cyklu WLTP) lub 87 kWh (ponad 410 km zasięgu w cyklu WLTP).
Dzięki temu nowe Renault Master może poszczycić się ładownością nawet do 1625 kg, zasięgiem ponad 410 km w cyklu WLTP i możliwością holowania przyczepy o masie do 2,5 tony. Zużycie energii pozostaje umiarkowane. W wersji z akumulatorem o pojemności 87 kWh wynosi 21 kWh/100 km w cyklu WLTP, dzięki innowacyjnemu systemowi regulacji temperatury. Szybkie ładowanie prądem stałym z terminali o mocy 130 kW pozwala odzyskać 229 km zasięgu w 30 minut. Ładowanie od 10% do 100% z domowych źródeł zasilania zajmuje mniej niż cztery godziny w przypadku terminala AC typu Wallbox 22 kW.
Sprzedaż nowego modelu Mastera rozpocznie się w przyszłym roku.
Informacja prasowa
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeśli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.