Alfa Romeo Milano – nowy miejski crossover
Spośród marek koncernu Stellantis jedynie Alfa Romeo i Jeep starają się zachować jakąś własną tożsamość. Ale nie da się uniknąć wspólnych konstrukcji – tego wymaga korporacyjna oszczędność. Najnowszy model Alfa Romeo Milano jest bardzo bliskim krewnym Fiata 600 i Jeepa Avengera. Produkowany zresztą będzie na tej samej linii w Tychach. A to oznacza, że Milano będzie pierwszą w historii Alfą elektryczną. Za to dostępną z dwoma rodzajami napędu – 156 KM (Elettrica) i 240 KM (Elettrica Veloce). Akumulator jest niewielki, 54 kWh, dlatego deklarowany zasięg 410 km można spokojnie nazwać teoretycznym.
Większym powodzeniem będzie z pewnością cieszyć się wariant spalinowy – to miękka hybryda o mocy 136 KM, oczywiście z trzycylindrowego silnika 1,2 litra. Jednak Alfa będzie też dostępna z napędem na obie osie, co dla tego napędu jest nowością. Silnik elektryczny ma 21 kW, a cały napęd współpracuje z sześciobiegową skrzynią dwusprzęgłową.
Jako pierwszy na rynek trafi topowy wariant Milano Speciale. W standardzie znajdą się m. in. nawigacja online, kamerę cofania, elektryczną klapę bagażnika i bezkluczykowy dostęp. Alfa Romeo Milano Speciale oferowane będzie w kolorze czerwonym o nazwie Arese. W standardzie znajdą się też osiemnastocalowe felgi oraz elektrycznie sterowany fotel kierowcy z funkcją masażu. Do każdej z wersji napędowych będą też dostępne trzy pakiety: Techno, Premium i Sport.
Nie opublikowano jeszcze cennika, ale można założyć, że Alfa Romeo Milano będzie najdroższym z bliźniaczych modeli.
Redakcja Overdrive (BŁ)
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeśli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.