Najszybsza hybryda marki Mercedes – AMG GT 63S E-Performance
Napędy hybrydowe są nie tylko oszczędne, ale i szybkie. Wykorzystują moc obu napędów – spalinowego i elektrycznego, dlatego producenci coraz częściej stosują hybrydy w samochodach sportowych. Najnowszy model Mercedesa – sportowe coupé Mercedes AMG GT 63S E-Performance wykorzystuje technologię hybrydy plug-in do osiągnięcia maksymalnej mocy 816 KM i momentu obrotowego do 1420 Nm. Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy.
Prezentacja podczas wyścigowego weekendu F1 w Szanghaju
Samochód zaprezentowano podczas wyścigowego weekendu Formuły 1 w Szanghaju. Układ napędowy nowego coupe Mercedes AMG GT 63S E-PERFORMANCE łączy 4,0-litrowy silnik V8 biturbo AMG na przedniej osi z elektryczną jednostką napędową na osi tylnej. Zawiera synchroniczny silnik elektryczny o stałym wzbudzeniu o mocy 204 KM z elektrycznie przełączaną dwubiegową skrzynią biegów i mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu tylnej osi. Lekki akumulator o dużej wydajności znajduje się również nad tylną osią.
Kompaktowa konstrukcja
Ta kompaktowa konstrukcja zapewnia wiele korzyści. Silnik elektryczny oddziałuje bezpośrednio na tylną oś i dzięki temu może bardziej bezpośrednio przekształcać swoją moc w napęd. Zapewnia to dodatkowe wsparcie podczas ruszania, przyspieszania i wyprzedzania. W miarę wzrostu poślizgu tylnej osi, w razie potrzeby, siła napędowa silnika elektrycznego jest przenoszona również na przednie koła. Umożliwia to mechaniczne połączenie w pełni zmiennego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Odbywa się to za pośrednictwem wału Kardana i półosi przednich kół. Umiejscowienie silnika elektrycznego na tylnej osi poprawia rozkład masy i obciążenia osi w pojeździe. Tworzy w ten sposób podstawę sportowej charakterystyki prowadzenia.
Hybryda plug-in
Wysokowydajny akumulator oferuje pojemność 6,1 kWh, moc ciągłą 70 kW i moc szczytową 150 kW. Ładowanie odbywa się poprzez zainstalowaną ładowarkę pokładową o mocy 3,7 kW. Samochód można ładować prądem zmiennym na stacji ładowania lub z gniazdka domowego. Akumulator został zaprojektowany z myślą o szybkim dostarczaniu i zużyciu energii oraz umożliwia przejechanie 13 kilometrów wyłącznie na napędzie elektrycznym. Jak na hybrydę plug-in to niedużo, jednak układ nie ma na celu zwiększenia przebiegu bezemisyjnego, służy głównie poprawieniu osiągów.
Tryby jazdy
Osiem trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT – „Electric”, „Battery Hold”, „Comfort”, „Slippery”, „Sport”, „Sport+”, „RACE” i „Individual” precyzyjnie dostosowano do nowej technologii napędu. Programy jazdy dostosowują ważne parametry, takie jak reakcja napędu i skrzyni biegów, charakterystyka układu kierowniczego, tłumienie podwozia czy dźwięk. Tryby jazdy można wybierać za pomocą przycisku AMG i centralnego wyświetlacza w konsoli środkowej lub za pomocą przycisków na kierownicy. Standardem jest także zawieszenie AMG ACTIVE RIDE Control z półaktywną stabilizacją przechyłów. Amortyzatory, które można adaptacyjnie regulować w zakresie odbicia i ściskania, mają również półaktywne, wzajemnie połączone elementy hydrauliczne. Zastępują one konwencjonalne stabilizatory poprzeczne drążków skrętnych i zmniejszają przechyły nadwozia. Połączenie hydrauliczne komór amortyzatorów na wszystkich czterech kołach odbywa się za pomocą odpowiednich przewodów i zaworów sterujących w amortyzatorach adaptacyjnych.
Ceny ani terminu pojawienia się tego modelu w ofercie jeszcze nie podano.
Informacja prasowa
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeśli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.