MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Nowe BMW M4 CS

W szerokim spektrum między jazdą na torach wyścigowych a fascynującymi osiągami na drodze, BMW M GmbH wprowadza kolejny model specjalny z serii BMW M3 i BMW M4. Nowe BMW M4 CS oferuje emocjonujące połączenie cech typowych dla samochodów o wysokich osiągach w segmencie premium klasy średniej. Koncepcję czteromiejscowego BMW M4 Coupé oferującego funkcjonalność na co dzień, a także wysokiej jakości wyposażenie i ekskluzywne cechy stylistyczne uzupełnia tu moc silnika zwiększona do 405 kW/550 KM. W samochodzie został specjalnie dostrojony układ jezdny oraz obniżona masa, dzięki zastosowaniu licznych komponentów z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. Nowe BMW M4 CS będzie produkowane od lipca 2024 r. wraz z innymi wariantami BMW M4 w zakładach BMW Group w Dingolfing. Zamówienia można składać od końca maja.

Nowe BMW M4 CS oferuje niepowtarzalne wrażenia z jazdy M we wszystkich aspektach. Dzięki swoim indywidualnym cechom samochód plasuje się dokładnie pomiędzy nowym BMW M4 Competition Coupé z napędem M xDrive zaprezentowanym niedawno w odświeżonej pod względem osiągów, stylistyki i wyposażenia wersji, a limitowanym do 1000 sztuk modelem specjalnym BMW M4 CSL. Purystyczna charakterystyka nowego BMW M4 CS jest wynikiem typowych genów wyścigowych M. Można je wyczuć zarówno w jeździe codziennej, jak i na torze wyścigowym, gdzie pokazują swój pełny potencjał.

Charakterystyka pracy sześciocylindrowego silnika rzędowego, 8-stopniowa skrzynia M Steptronic i inteligentny napęd na wszystkie koła M xDrive dają nowemu BMW M4 CS w każdej sytuacji doskonałą dynamikę. Spontaniczne oddawanie mocy i zoptymalizowana trakcja umożliwiają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,4 s. Podczas jazd testowych na Pętli Północnej toru Nürburgring będących dla wszystkich samochodów BMW M ostatecznym wskaźnikiem typowej dla marki dynamiki, zwinności i precyzji prowadzenia, nowe BMW M4 CS osiągnęło oficjalny i potwierdzony notarialnie czas 7:21,989 minuty na pełnym okrążeniu liczącym 20 832 km.

Sześciocylindrowy silnik rzędowy opracowany do wyścigów.

Wyścigowy charakter nowego BMW M4 CS jest natychmiast rozpoznawalny i wyczuwalny podczas każdej jazdy. Napęd zapewnia niezwykle mocna wersja wysokoobrotowego 6-cylindrowego silnika rzędowego z technologią M TwinPower Turbo opracowanego do BMW M3 oraz BMW M4. Silnik o pojemności 3,0 l projektowano od samego początku do użytku na torze wyścigowym. Stanowi również podstawę silnika BMW M4 GT3, które w sezonie 2022 za pierwszym podejściem wygrało mistrzostwa DTM, a w 2023 roku zajęło pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej w 24-godzinnych wyścigach w Spa-Francorchamps i Dubaju.

Silnik nowego BMW M4 CS korzysta z doświadczenia w zakresie rozwoju BMW M GmbH oraz wieloletniego doświadczenia wyścigowego. Samochód ma wyjątkowo sztywny beztulejowy blok silnika w zamkniętej konstrukcji. Dostosowano go do bardzo wysokich ciśnień spalania. Kuty, lekki wał korbowy ma również wyjątkową wytrzymałość na skręcanie, co sprzyja spontanicznej reakcji i łatwości wchodzenia na obroty. Gładzie cylindrów wykonane również w lekkiej konstrukcji mają żelazną powłokę nakładaną w procesie natryskiwania łukowego, co zmniejsza straty spowodowane tarciem. Rdzeń głowicy cylindrów jest produkowany w technologii druku 3D. Ten proces wytwarzania dodatków umożliwia uzyskanie optymalnego dla regulacji temperatury przebiegu kanałów chłodzenia. Nie można tego uzyskać za pomocą konwencjonalnych metod odlewania metalu. Ponadto układ chłodzenia i smarowania zostały zaprojektowane tak, aby sprostać wymagającym warunkom na torze wyścigowym. Przy stale wysokich prędkościach obrotowych silnika i ekstremalnych przeciążeniach bocznych.

Dostosowana charakterystyka mocy, indywidualne brzmienie.

Technologia wyścigowa tworzy podstawę niezwykłego potencjału sześciocylindrowego silnika rzędowego. W nowym BMW M4 CS jednostka ta generuje moc 405 kW / 550 KM. To o 15 kW / 20 KM więcej niż w aktualnym BMW M4 Competition Coupé z napędem M xDrive. Wyższa moc idzie tu w parze z właściwościami w zakresie wytrzymałości i trwałości. Uzyskano je poprzez odpowiednie adaptacje technologii M TwinPower Turbo. Główne modyfikacje obejmowały przede wszystkim zwiększenie maksymalnego ciśnienia ładowania dwóch turbosprężarek jednoobrotowych do 2,1 Bara. Dodatkowo wprowadzone specjalne modyfikacje zarządzania silnikiem dla tego modelu.

Efektem rozwoju jest również specjalna forma typowej dla M charakterystyki mocy. Wyróżnia się ona niezwykle intensywnym, spontanicznym i ciągłym oddawaniem mocy aż po wysokie obroty. Silnik nowego BMW M4 CS dostarcza maksymalny moment obrotowy 650 Nm w zakresie od 2750 do 5950 obr/min. Maksymalną moc uzyskuje przy 6250 obr/min, a odcięcie obrotów następuje przy 7200 obr/min. Reakcję układu napędowego optymalizuje również specjalne w tym modelu sztywniejsze mocowanie silnika. Sztywne połączenie z karoserią umożliwia bardzo bezpośrednie przekazywanie mocy do układu napędowego niezależnie od obciążenia wymaganego przez kierowcę.

3,4 sekundy do 100 km/h

Natychmiastowy ciąg i wysoki moment obrotowy pozwalają uzyskać imponujące przyspieszenie. Nowe BMW M4 CS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy. Od 0 do 200 km/h przyspiesza w 11,1 s. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h wynosi na 4. biegu 2,6 s, a na 5. biegu 3,3 s. Prędkość maksymalna modelu specjalnego wyposażonego standardowo w pakiet M Driver jest ograniczona elektronicznie do 302 km/h.

Pracy jednostki napędowej towarzyszy fascynujące brzmienie podwójnego układu wydechowego z elektrycznie sterowanymi klapami, lekkim tłumikiem końcowym i typowymi dla M dwiema parami końcówek rur wydechowych w matowym czarnym kolorze. Brzmienie powiązano z ustawieniem charakterystyki silnika, które można wybrać w menu ustawień M. W trybach SPORT i SPORT+ inspirowane jest jednoznacznie atmosferą toru wyścigowego. Efektownie towarzyszy zmianom biegów i związanym z nimi skokom obrotów.

8-stopniowa skrzynia M Steptronic, napęd na cztery koła M xDrive i aktywny mechanizm różnicowy M

Napęd silnika przenoszony jest na wszystkie cztery koła nowego BMW M4 CS za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni M Steptronic z układem Drivelogic. Skrzynię obsługuje się charakterystyczną dźwignią M na konsoli środkowej i karbonowymi łopatkami na kierownicy. Przycisk Drivelogic w dźwigni biegów pozwala na indywidualne dostosowanie charakterystyki zmiany biegów, umożliwiając wybór pomiędzy ustawieniem komfortowym, sportowym i zoptymalizowanym do jazdy na torze wyścigowym.

Moc przenoszona jest na drogę za pośrednictwem inteligentnego napędu na wszystkie koła M xDrive. Za pomocą elektronicznie sterowanego sprzęgła wielopłytkowego w skrzyni rozdzielczej system w sposób ciągły zmienia rozdział napędu na przednią i tylną oś, zapewniając maksymalną trakcję, zwinność i stabilność jazdy w każdej sytuacji. Smarowanie sprzęgła wielopłytkowego umożliwia niezmiennie sprawne działanie napędu na wszystkie koła również przy agresywnej jeździe na torze.

Układ M xDrive z przeniesieniem większej części napędu na tylną oś w połączeniu z aktywnym, również w pełni adaptacyjnym mechanizmem różnicowym M, zapewnia typowe dla M właściwości przyspieszania i dynamicznego pokonywania zakrętów. W menu ustawień M kierowca może wybrać tryb 4WD Sport. W nim na tylne koła przekazywana jest jeszcze większa część napędu. Przy wyłączonym DSC (dynamiczna kontrola stabilności) w trybie 2WD do dyspozycji jest napęd wyłącznie na tylne koła. Pozwala to doświadczonym kierowcom cieszyć się wybitnie aktywną jazdą.

Specjalnie zestrojenie układu jezdnego i systemów regulacji.

Układ jezdny nowego BMW M4 CS precyzyjnie dostrojono do charakterystyki silnika, koncepcji pojazdu i jego rozkładu masy na osie. Specjalna kinematyka osi, a także dobrane do tego modelu wartości pochylenia kół, amortyzatory, dodatkowe sprężyny i stabilizatory optymalizują precyzję kierowania, przenoszenie sił bocznych, reakcję zawieszenia i amortyzacji oraz prowadzenie kół.

Na potrzeby nowego BMW M4 CS zmodyfikowano też elektronicznie sterowane amortyzatory adaptacyjnego układu jezdnego M, elektromechaniczny układ kierowniczy M Servotronic o zmiennym przełożeniu oraz zintegrowany układ hamulcowy. Również ustawienia dynamicznej kontroli stabilności DSC oraz trybu M Dynamic dostosowano w tym modelu do specjalnych wymagań dynamicznej jazdy na torze wyścigowym. Tryb M Dynamic rozszerza zakres dynamicznej jazdy na limicie poprzez opóźnienie działania stabilizacji DSC. Wynikający z tego poślizg zapewnia przy wybitnie sportowym stylu jazdy lepsze przeniesienie napędu.

Ekskluzywne kute obręcze kół ze stopów lekkich i opony torowe w standardzie.

Wyposażenie standardowe tego modelu specjalnego obejmuje układ hamulcowy M z pływającymi tarczami do wyboru z czerwonymi lub czarnymi zaciskami hamulcowymi. Zaciski hamulcowe opcjonalnych węglowo-ceramicznych hamulców M są dostępne w kolorach: czerwonym lub matowo złotym. Nowe BMW M4 CS również standardowo posiada kute obręcze kół M ze stopów lekkich w ekskluzywnym wzorze V Spoke. Polakierowano je w matowym kolorze złotobrązowym lub matowym czarnym.

Lekkie obręcze w rozmiarze 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu standardowo wyposażono w opony Michelin Pilot Sport Cup 2 (opcjonalnie: Michelin Pilot Sport Cup 2 R) zapewniające maksymalne osiągi na torze wyścigowym. Opony torowe w rozmiarze 275/35 ZR19 z przodu i 285/30 ZR20 z tyłu imponują również przy wybitnie sportowym stylu jazdy na torze wyścigowym wyjątkowo dobrym trzymaniem bocznym i stabilnością kierunkową, a także precyzyjnym wyczuciem kierownicy i optymalną trakcją. Dla klientów, którzy chcą używać BMW M4 CS głównie do jazdy na co dzień oferowane są na życzenie i bez dodatkowych opłat opony High Performance w tych samych rozmiarach.

Konsekwentna lekka konstrukcja z szerokim zastosowaniem CFRP.

Wyczynowy i ekskluzywny charakter nowego BMW M4 CS to w znacznej mierze zasługa użytych licznych elementów obniżających masę pojazdu. Największą rolę odgrywa tu zastosowanie komponentów z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Oprócz karbonowego dachu, który obniża środek ciężkości pojazdu, a tym samym zwiększa zwinność i dynamikę pokonywania zakrętów, również maska, przedni splitter, przednie wloty powietrza, obudowy lusterek zewnętrznych, tylny dyfuzor i tylna lotka wykonano z tego lekkiego, zaawansowanego technologicznie materiału.

Zasada inteligentnej lekkiej konstrukcji konsekwentnie obowiązuje także wewnątrz pojazdu. Aby obniżyć masę kokpitu, konsola środkowa, łopatki zmiany biegów na kierownicy i listwy ozdobne wykonano z karbonu. Model specjalny również standardowo wyposażono w karbonowe fotele kubełkowe M. Ich lekka konstrukcja jest widoczna gołym okiem dzięki zastosowaniu CFRP w elementach konstrukcyjnych siedziska i oparcia. Także dzięki efektownym otworom po bokach i pod zagłówkami. Tytanowy tłumik tylny obniża masę układu wydechowego nowego BMW M4 CS o ponad 4 kg. Elementy w lekkiej konstrukcji zmniejszyły masę samochodu o około 20 kg w porównaniu z BMW M4 Competition Coupé M xDrive.

Rozpórka amortyzatorów M dla maksymalnej sztywności skrętnej.

Aby zwiększyć sztywność skrętną i poprawić prowadzenie podczas pokonywania zakrętów, w BMW M4 CS oferowana jest opcjonalna rozpórka amortyzatorów M. Również ją zaprojektowano z myślą o niskiej masie. Elementy odlewane z aluminium pomiędzy kielichami amortyzatorów a przodem karoserii mają lekką konstrukcję. Precyzyjnie obliczono ją za pomocą modeli numerycznych na siły występujące w różnych sytuacjach podczas jazdy.

Ekskluzywne elementy stylistyczne wskazujące na fascynujące osiągi.

Indywidualne elementy stylistyczne już na pierwszy rzut oka zdradzają drapieżny charakter nowego BMW M4 CS. Dwa nowe specjalne lakiery BMW lndividual (niebieski Riviera i mroźny zielony lsle of Man metalizowany) dostępne będą wyłącznie w najnowszym modelu specjalnym BMW M GmbH. Powierzchnie wykonane z widocznego włókna węglowego pokazują charakterystyczną strukturę karbonu na dachu i w obszarze dwóch wgłębień na masce. Podobnie jak ma to miejsce na przednim splitterze, przednich wlotach powietrza, obudowach lusterek zewnętrznych M, tylnym spojlerze i pasie tylnym. W połączeniu z czarnymi progami i skrzelami M tworzą atrakcyjny kontrast z wyrazistymi nowymi lakierami. Nowe BMW M4 CS oferowane jest oprócz tego również w metalizowanym szarym Brooklyn M i metalizowanym szafirowo czarnym.

Z przodu uwagę zwraca lekka, bez ramkowa atrapa chłodnicy BMW w szczególnie purystycznym i wyścigowym stylu. Charakterystyczną dla tego modelu stylistykę wyróżniają czerwone linie konturowe i napis „M4 CS” w górnej części dwóch poziomych listew grilla. Podobnie jak z przodu, oznaczenie modelu na klapie tylnej również ma czarną powierzchnię i czerwone obramowanie.

Kolejnym akcentem z przodu nowego BMW M4 CS są charakterystyczne reflektory. Ich trójwymiarowe elementy świecą przy powitaniu oraz po włączeniu świateł mijania i drogowych nie na biało, ale na żółto. Nawiązują w ten sposób do zwycięskich samochodów wyścigowych GT. Lampy tylne BMW M4 CS tworzą mocny akcent dzięki efektownej stylistyce nocnej. Ich światła laserowe charakteryzują się nie tylko wysoką intensywnością świecenia, ale też oświetlanymi diodą laserową filigranowymi wiązkami włókien szklanych. Wydają się one unosić w powietrzu wewnątrz lamp, co daje mocny efekt 3D. Technologia ta została po raz pierwszy zastosowana w limitowanym do 1000 sztuk BMW M4 CSL. Teraz nadaje ekskluzywny wygląd również BMW M4 CS.

Wyścigowy styl kokpitu: karbonowe fotele kubełkowe M z ekskluzywnymi elementami stylistycznymi.

Kokpit BMW M4 CS o purystycznej estetyce zaprojektowano konsekwentnie z myślą o intensywnych wrażeniach z jazdy. Wykonano go z materiałów wysokiej jakości z ekskluzywnymi elementami stylistycznymi. Łączy w sobie niepowtarzalny wyścigowy charakter z komfortem odpowiednim do codziennej jazdy. Standardowa trójramienna kierownica M z alcantary ze spłaszczoną u dołu obręczą świetnie leży w dłoniach przy dynamicznej jeździe. Oferuje też niezwykły komfort na dłuższych trasach. Czerwony znacznik na godzinie 12:00 i karbonowe łopatki zmiany biegów wprowadzają do kokpitu prawdziwą atmosferę sportów motorowych. Również oferowane w standardzie specjalne w tym modelu karbonowe fotele kubełkowe M łączą wyścigowy charakter i komfort na długich dystansach. Mają pełną regulację i podgrzewanie elektryczne, zintegrowane zagłówki oraz podświetlane oznaczenie modelu.

Karbonowe fotele kubełkowe M w BMW M4 CS mają tapicerkę ze skóry Merino i ekskluzywną czarno-czerwoną stylistykę z efektownym kontrastującym stebnowaniem. Dwukolorowy design zastosowano również w tylnej części tego czteromiejscowego samochodu sportowego High Performance. Boczki zarówno przednich, jak i tylnych drzwi oraz wykończenie tyłu obito w całości czarną skórą. Ekskluzywna atmosfera to również zasługa czerwonego napisu CS na konsoli środkowej, pasów bezpieczeństwa M z kontrastującymi szwami w kolorach BMW M GmbH, antracytowej podsufitki, listew ozdobnych z włókna węglowego i listew progowych z napisem „M4 CS”.

Zakrzywiony wyświetlacz BMW ze wskazaniami M, nowy system BMW iDrive.

W nowym BMW M4 CS dostępna jest najnowsza wersja systemu wskazań i obsługi BMW iDrive opartego na systemie operacyjnym BMW 8.5 do intuicyjnej obsługi wielu funkcji pojazdu i usług cyfrowych. Wskazania M na zakrzywionym w stronę kierowcy wyświetlaczu BMW pomagają skupić się na tym, co dzieje się na drodze. Cyfrowy zespół wyświetlaczy obejmuje wyświetlacz informacyjny o przekątnej 12,3 cala za kierownicą oraz wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala. W górnej części wyświetla się typowy dla M wskaźnik zmiany biegu. W dolnej – tryby pracy systemów stabilizacji jazdy, układu M xDrive i kontroli trakcji. Na ekranie głównym wyświetlacza kontrolnego można też ustawić specjalne widżety z informacjami o aktualnie wybranej konfiguracji pojazdu oraz ciśnieniu i temperaturze opon.

Zmodernizowany system BMW iDrive obejmuje również inteligentnego asystenta osobistego BMW i nastawiony jest głównie na obsługę dotykową i głosową. Grafikę wskazań w stylu M uzupełnia teraz nowa forma obsługi automatycznej klimatyzacji. Temperaturę, intensywność nawiewu, podgrzewania foteli można teraz obsługiwać dotykowo w specjalnym punkcie menu w dolnej części wyświetlacza kontrolnego. Możliwe jest to także za pomocą poleceń głosowych.

Przycisk Setup do indywidualnej konfiguracji pojazdu, M Drive Professional z aplikacjami M Drift Analyser i M Laptimer w standardzie.

Typowy dla M przycisk Setup na konsoli środkowej daje bezpośredni dostęp do ustawień silnika, układu jezdnego, kierowniczego, hamulcowego oraz M xDrive. Możliwe jest zapisanie dwóch indywidualnych konfiguracji, wraz z preferowanymi ustawieniami brzmienia silnika, kontroli stabilności, funkcji Auto Start/Stop oraz charakterystyki zmiany biegów 8-stopniowej skrzyni M Steptronic, oraz aktywowanie tych ustawień przyciskami M na kierownicy.

W skład wyposażenia standardowego nowego BMW M4 CS wchodzi również system M Drive Professional. Obejmuje on funkcje przeznaczone na tor wyścigowy, takie jak M Drift Analyser, który ocenia i dokumentuje jazdę w kontrolowanym poślizgu, oraz M Laptimer, który dostarcza szczegółowe wyniki w jeździe na czas i pozwala kierowcom udostępniać je innym. Również 10-stopniowa kontrola trakcji M oferuje idealne warunki do ambitnej jazdy na zamkniętych torach.

Kolejnym elementem M Drive Professional jest przycisk M Mode na konsoli środkowej. Umożliwia on zmianę działania systemów wspomagających kierowcę oraz wskazania wyświetlacza informacyjnego i wyświetlacza Head-Up. Oprócz ustawień ROAD i SPORT BMW M4 CS oferuje również tryb TRACK przeznaczony wyłącznie do użytku na torze wyścigowym.

Wysokiej jakości opcje zapewniające radość z jazdy i komfort na co dzień.

Zakres funkcji standardowego BMW Live Cockpit Professional obejmuje wyświetlacz BMW Head-Up ze wskazaniami M, oparty na chmurze system nawigacyjny BMW Maps, integrację smartfonów, system telefoniczny z ładowaniem bezprzewodowym oraz interfejs Wi-Fi. Opcjonalnie dostępny jest rejestrator jazdy BMW. Oprócz tego nowe BMW M4 CS oferuje wybór funkcji komfortu i systemów wspomagających kierowcę nastawionych na purystyczną radość z jazdy. Wyposażenie standardowe obejmuje dostęp komfortowy, system alarmowy, 2-strefową klimatyzację automatyczną, system Harman Kordon Surround Sound, system Park Distance Control i asystenta parkowania, ostrzeganie przed kolizją z przodu i przed opuszczeniem pasa ruchu, a także wskazanie ograniczeń prędkości. Opcjonalnie dostępna jest automatyczna obsługa klapy tylnej i system asystujący kierowcy.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeśli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *