MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Suzuki e-Vitara – premiera elektrycznego SUVa

Suzuki Motor Corporation w Mediolanie pokazało model „e Vitara” – pierwszego elektrycznego SUVa koncernu z Hamamatsu. Produkcja Suzuki e-Vitara rozpocznie się w indyjskiej fabryce Suzuki w Gujarat wiosną 2025 r., a sprzedaż ruszy globalnie, w tym w Europie, Indiach oraz w Japonii, latem przyszłego roku.

Suzuki e VITARA powstało z wykorzystaniem rozwiązań modelu koncepcyjnego „eVX”, który w ubiegłym roku pokazano na targach Auto Expo w Indiach oraz na Japan Mobility Show w Tokio. Samochód, zaprojektowany według koncepcji „Emotional Versatile Cruiser”, łączy zaawansowaną technologię z mocną konstrukcją typową dla pozostałych SUV-ów Suzuki. To nie tylko pierwszy BEV Suzuki, ale też pierwszy samochód elektryczny japońskiej marki z nowatorskim napędem na cztery koła „ALLGRIP-e”, zbudowany na platformie „Heartect-e” stworzonej specjalnie dla potrzeb tego projektu. Suzuki e-Vitara jest zeroemisyjne, przyjazne środowisku i gwarantuje dzielność również podczas jazdy poza asfaltem.

Projekt z charakterem – nowoczesny BEV i wytrzymały SUV

Motywem przewodnim projektu SUV-a Suzuki jest „High-Tech & Adventure”, co łatwo skojarzyć z zaawansowaniem technologicznym BEV i solidnością SUV-ów Suzuki. Nowy samochód ma koła o dużej średnicy, duży rozstaw osi i deskę rozdzielczą ze zintegrowanym wyświetlaczem dużych rozmiarów. Ma także zaawansowane wyposażenie oraz konsolę środkową w kolorze fortepianowej czerni, która efektownie odbija światło.

Układ napędowy z osiami eAxle i akumulatorami litowo-żelazowo-fosforanowymi

BEV konstrukcji Suzuki wyposażono w oś/osie eAxle (w zależności od wersji, odpowiednio, 2WD lub 4WD). Zintegrowano w nich silnik/silniki wraz z falownikiem oraz bezpieczne, niezawodne akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe. Samochód charakteryzuje dobre przyspieszenie w całym zakresie prędkości (od pełnego zatrzymania do vmax).

Elektryczny napęd na 4 koła „ALLGRIP-e” z dwiema niezależnymi e-osiami

„ALLGRIP-e”, montowany w modelu e Vitara to elektryczny układ napędu na 4 koła. Przy jego opracowaniu wykorzystano doświadczenie inżynierów Suzuki w off-roadzie. Auto wyposażono w dwie niezależne e-osie, z przodu i z tyłu. System ten zapewnia nie tylko wysoką sprawność i wytrzymałość, ale także pozwala na precyzyjną kontrolę i doskonałą reakcję na gaz. ALLGRIP-e ma również tryb Trail, który przydaje się z daleka od bitych dróg. W razie utraty przyczepności jednego z kół następuje jego błyskawiczne dohamowanie. Następnie moment obrotowy jest przekierowany na inne koła (funkcja LSD).

Nowo opracowana platforma „HEARTECT-e” specjalnie dla BEV

Platforma elektrycznego SUV-a Suzuki jest lekka, chroni przed przebiciem i dzięki krótkim zwisom gwarantuje przestronność we wnętrzu. Podłogę tak konstruowano, żeby zaoszczędzić miejsce na pojemne akumulatory.

Komentarz prezydenta Suzuki

„e VITARA to nasz pierwszy BEV, którego opracowaniu poświęciliśmy wiele sił i środków, żeby dla naszych klientów stworzyć łatwy w obsłudze samochód. W zależności od wymagań i rynkowej specyfiki chcemy oferować klientom pojazdy typu BEV, hybrydy oraz auta napędzane CNG. Wprowadzenie modelu „e VITARA” to znaczący krok na drodze do obniżenia poziomu CO2. Będziemy nadal rozwijać ofertę i proponować nowe rozwiązania BEV. Rozwiązania dopasowane do różnych wymagań, które łączy wspólny mianownik – neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla”.

Dane techniczne (specyfikacja europejska):

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeśli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *