Kia XCeed przeszła facelifting

Jak dotychczas, Kia sprzedała w Europie ponad 120.000 egzemplarzy XCeeda – kompaktowego crossovera, który cieszy się ogromnym powodzeniem. Teraz otrzymał on szereg ulepszeń, w tym jeszcze odważniejszy wygląd zewnętrzny, dopracowane w detalach wnętrze i nową linię wyposażenia – GT-Line. Te zmiany sprawiają, że Kia XCeed jest jeszcze bardziej atrakcyjną propozycją w popularnej klasie crossoverów segmentu C.

Nowa Kia XCeed łączy szereg zmian w konstrukcji z nowymi układami napędowymi. Obejmują one wersje mild hybrid, plug-in hybrid, benzynowe i wysokoprężne. Ulepszono zarówno nadwozie, jak i wnętrze, aby lepiej pasowały do charakteru dynamicznego, miejskiego samochodu. Wszystko po to, aby uczynić go jeszcze bardziej wyrazistym członkiem rodziny modeli Ceed.

GT-Line

Kia XCeed po raz pierwszy jest dostępna także w sportowej specyfikacji GT-Line. Idzie ona w parze z benzynowym silnikiem o mocy 204 KM, który zapewnia znakomite osiągi i dynamiczną jazdę. Wersja GT-Line, która pod względem wykończenia wyróżnia się na tle pozostałych modeli w gamie XCeeda. Oferuje odważne wzornictwo i osiągi inspirowane samochodami klasy GT. Nowy Xceed, jak na jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów w swojej klasie przystało, zapewnia dostęp do najnowszej technologii, w tym do zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, łączności i multimedialnego.

Kia XCeed 2023

Jako dostawca zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności, Kia prezentuje nowego XCeeda z szeroką gamą wydajnych i zelektryfikowanych układów napędowych. XCeed Plug-in Hybrid (PHEV) w trybie elektrycznym zapewnia na trasie zasięg do 48 km, a w mieście do 60 km. Dostępne są również inne oszczędne jednostki napędowe, od turbodoładowanych silników benzynowych po innowacyjne układy napędowe typu mild-hybrid.

Podobnie jak inne modele z rodziny Ceed, nowy XCeed będzie produkowany w zakładzie produkcyjnym Kia w Żylinie na Słowacji. Sprzedaż rozpocznie się już za kilka tygodni. Nowy crossover będzie objęty siedmioletnią gwarancją na 150.000 kilometrów.

Design nadwozia

Nowa Kia XCeed bazuje na designie poprzednika. Odświeżona stylistyka, za którą odpowiada europejskie centrum designu marki we Frankfurcie w Niemczech, została opracowana pod kierownictwem Gregory’ego Guillaume’a, wiceprezesa ds. designu w Kia Europe.

Przód

Nowa Kia XCeed jest wyposażona w nowe reflektory LED oraz zmienione osłonę chłodnicy, przedni zderzak i wlot powietrza. Dzięki zintegrowaniu świateł przeciwmgielnych z reflektorami styliści mogli umieścić wloty powietrza po obu stronach zderzaka. Dzięki temu płynnie kierują one powietrze wokół kół, co zmniejsza opór aerodynamiczny i wpływa na obniżenie zużycie paliwa.

Kia XCeed 2023

Nowy XCeed ma aluminiowe obręcze kół o średnicy 18 cali zaprojektowane specjalnie z myślą o poprawie atrakcyjności modelu segmentu CUV. Zmiany z tyłu obejmują nowy dyfuzor z czarną, błyszczącą osłoną podwozia oraz nowe końcówki układu wydechowego, podkreślające sportowy charakter. Linie stosunkowo długiej pokrywy silnika ​​płynie przechodzą w słupki A, co nadaje nadwoziu sportową sylwetkę. Rozstaw osi jest taki sam, jak w innych modelach z rodziny Ceed i wynosi 2650 mm. Przedni i tylny zwis XCeeda zostały wydłużone w stosunku do zwisów pięciodrzwiowego hatchbacka o 25 mm z przodu (do 905 mm) i o 60 mm z tyłu (do 840mm). Jedynymi elementami nadwozia, które są wspólne z pięciodrzwiowym hatchbackiem są przednie drzwi.

Tył

Szybko opadająca linia dachu, która prowadzi do ostro nachylonej pokrywy bagażnika, podkreśla dynamiczny wygląd XCeeda, który przypomina modele typu coupé. Do wyboru są 16- lub 18-calowe obręcze kół ze stopu aluminium z oponami w rozmiarze 205/60 R16 lub 235/45 R18.

Tylne światła LED mają bardzo smukłą sygnaturę świetlną, która – patrząc pod pewnymi kątami – wydaje się wbijać w boki samochodu. Mocno pofałdowane linie, biegnące poziomo przez pokrywę bagażnika oraz tylny zderzak nadają nowemu XCeedowi szerszej i bardziej stabilnej postawy. Prześwit XCeeda wynosi 172 mm na 16-calowych kołach i 184 mm na 18-calowych. Stanowi to przyrost o nawet 44 mm w porównaniu z prześwitem pięciodrzwiowego hatchbacka. Listwy na nadkolach i nakładki na progach oraz satynowe chromowane relingi nadają XCeedowi rasowego wyglądu.

Kia XCeed 2023
DNA samochodów klasy GT w gamie XCeeda

Odmianę GT-Line wprowadzono w ostatnich latach w całej gamie modeli Kia. Wersja wyposażenia GT-Line zawiera szereg sportowych akcentów, które odróżniają ją od modelu podstawowego. Tzw. tygrysi nos otacza nową osłonę chłodnicy. Potężny wlot powietrza na dole zderzaka oraz boczne nadają przedniej części auta bardziej agresywny wygląd niż dotychczas. Kurtyny powietrzne wykończone ciemnym chromem pomagają prowadzić powietrze wokół przodu samochodu, co zmniejsza opór powietrza i poprawia aerodynamikę. Sześciokątne światła LED z tyłu oraz dyfuzor w kolorze nadwozia uzupełniają odświeżony wygląd XCeeda i wyróżniają odmianę GT-line od pozostałych.

Nowa Kia Xceed, w zależności od wersji wyposażenia, będzie oferowana w aż 12 kolorach nadwozia, w tym w trzech nowych, wyróżniających się: Lemon Splash, Celadon Spirit Green i Yuca Steel Grey.

Design wnętrza

Konsola środkowa nowego XCeeda jest lekko skierowana w stronę kierowcy. System multimedialny z wysoko umieszczonym ekranem dotykowym i zestaw przycisków, pokręteł i przełączników, które służą do sterowania głośnością, ogrzewaniem i wentylacją, sprawiają, że deska rozdzielcza XCeeda mocno się wyróżnia. Ergonomiczny układ elementów sterowania przeprojektowano tak, aby umożliwić kierowcom dokonywanie szybkich zmian ustawienia różnych parametrów bez odrywania wzroku od drogi.

Wnętrze jest wykończone miękkimi w dotyku materiałami, a satynowe chromowane elementy na desce rozdzielczej podkreślają ekskluzywny charakter wnętrza XCeeda. Do wyboru są tapicerki z tkaniny, zamszu, skóry syntetycznej lub prawdziwej skóry. Wnętrze również otrzymało wygląd GT-Line, z wieloma detalami, które nawiązują do sportowego charakteru nadwozia. Otrzymało także spłaszczoną u dołu kierownicę, czarną podsufitkę, gałkę dźwigni zmiany biegów pokrytą perforowaną skórą i fotele GT-Line.

Kia XCeed 2023
Funkcjonalność

Nowa Kia XCeed plasując się gamie pomiędzy Ceedem a Sportage dysponuje kabiną i bagażnikiem porównywalnymi z modelami o większych rozmiarach. Przy długości nadwozia wynoszącej 4395 mm nowa Kia XCeed jest o 85 mm dłuższa niż pięciodrzwiowy Ceed hatchback. Jednocześnie jest o 120 mm krótsza niż Sportage. Przy wysokości nadwozia 1495 mm XCeed przewyższa Ceeda o 48 mm i jest o 155 mm niższy niż Sportage. Gwarantuje mu to niższe położenie środka ciężkości niż w SUV-ie.

Pojemność bagażnika nowego XCeeda wynosi 426 litrów (VDA), a po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta do 1378 litrów. Wszechstronność zapewniają dzielone w proporcji 40:20:40 tylne siedzenia, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika Smart Power z regulacją wysokości otwarcia oraz podłoga bagażnika, którą można umieścić na jednej z dwóch wysokości. Wyższe umieszczenie podłogi bagażnika ułatwia również przenoszenie bagażu do lub z auta.

Zaawansowane układy napędowe – silniki benzynowe, wysokoprężne oraz hybrydowe MHEV i PHEV

W odświeżonej gamie XCeeda są dostępne trzy turbodoładowane silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem (T-GDi). Trzycylindrowy silnik 1.0 T-GDi generuje 120 KM i 172 Nm momentu obrotowego. Czterocylindrowy 1,5-litrowy silnik T-GDi osiąga 160 KM i 253 Nm momentu obrotowego. W najmocniejszej odmianie XCeeda jest dostępny mocny 1,6-litrowy silnik T-GDi, taki sam jak w modelach Ceed i ProCeed GT. Moc 204 KM i moment 265 Nm dostępny w szerokim zakresie obrotów, sprawiają, że doskonale pasuje on do charakteru XCeeda. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 7,5 sekundy, gdy auto jest wyposażona w siedmiobiegową przekładnię o dwóch sprzęgłach.

Nowy XCeed jest również dostępny z oszczędnym silnikiem wysokoprężnym z układem typu mild-hybrid (MHEV). Ten 1,6-litrowy silnik wysokoprężny może współpracować z sześciobiegową przekładnią mechaniczną i wtedy zapewnia 136 KM i 280 Nm momentu obrotowego. Może współpracować także z siedmiobiegową dwusprzęgłową dysponując momentem obrotowym 320 Nm.

MHEV

Układ MHEV uzupełnia moment obrotowy spalinowej jednostki napędowej o moment obrotowy silnika elektrycznego, zasilanego z akumulatora litowo-jonowego o kompaktowych rozmiarach i o napięciu 48 V. Taki akumulator jest teraz dostępny w całej rodzinie modeli Ceed. W wypadku XCeeda zastosowanie układ typu mild-hybrid procentuje zmniejszeniem emisji CO2 nawet o 10 procent (NEDC 2.0, cykl mieszany), w zależności od wersji wyposażenia, rodzaju skrzyni biegów i mocy silnika. Co ważne, zastosowanie technologii MHEV wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa, natomiast nie pogarsza osiągów silnika.

XCeed może być wyposażony w zautomatyzowaną mechaniczną skrzynię biegów (iMT), która jest zintegrowana z układem napędowym EcoDynamics+. Przekładnia iMT współpracuje z układem Mild-Hybrid Starter-Generator (MHSG). Umożliwia to wyłączenie silnika, gdy samochód zatrzymuje się po jeździe na tzw. wybiegu. W domyślnym trybie jazdy „Eco” przekładnia iMT umożliwia również krótkie okresy jazdy bez obciążenia z wyłączonym silnikiem. Odbywa się to przy prędkości do 125 km/h. Silnik uruchamia się natychmiast, gdy tylko kierowca naciśnie pedał przyspieszenia, hamulca lub sprzęgła. System ten przyczynia się do ogólnej poprawy efektywności paliwowej układu typu MHEV. W rzeczywistych warunkach jazdy także zmniejsza emisję CO2 o około 3%.

PHEV

W nowym XCeedzie dostępny jest także wydajny hybrydowy układ napędowy typu plug-in (PHEV). Składa się on z akumulatora litowo-jonowego, który może zmagazynować 8,9 kWh energii elektrycznej, silnika elektrycznego o mocy 44,5 kW i wydajnego czterocylindrowego, 1,6-litrowego silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Układ PHEV generuje 141 KM i 265 Nm i przenosi napęd na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni dwusprzęgłowej (6DCT),. Kierowcy mogą cieszyć się napędem elektrycznym przy zasięgu do 48 km na trasie i do nawet 60 km w mieście. Umożliwia to wykonywanie większości codziennych przejazdów wyłącznie przy użyciu energii elektrycznej.

Sześciobiegowa przekładnia mechaniczna jest dostępna z benzynowymi silnikami 1,0 i 1,5 litra oraz w modelach z silnikiem Diesla 1,6 litra. Przekładnia dwusprzęgłowa o siedmiu przełożeniach jest oferowana do 1,5-litrowego i 1,6-litrowego benzynowego silnika T-GDi oraz do 1,6-litrowego silnika Diesla. XCeed z układem hybrydowym typu plug-in jest dostępny tylko z sześciobiegową przekładnią dwusprzęgłową.

Komfort jazdy i precyzja prowadzenia

Pomimo podwyższonego prześwitu nowy XCeed prowadzi się bardzo pewnie dzięki specjalnie zestrojonemu zawieszeniu, kompaktowym wymiarom zewnętrznym i obniżonej masie własnej. Jako jedyny model w gamie Ceeda, XCeed jest wyposażony w montowane standardowo hydrauliczne ograniczniki odbicia w amortyzatorach z przodu. Gumowy odbojnik unosi się w nich w płynie hydraulicznym, co zapewnia wysoki komfort resorowania podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Zawieszenie zaprojektowano tak, aby płynnie pochłaniało nawet duże wstrząsy, zapobiegając kołysaniu się nadwozia. Przyczynia się ono również do bardziej precyzyjnego działania układu kierowniczego i lepszej ogólnej kontroli nad samochodem. Jednocześnie redukuje hałas zawieszenia na wybojach.

Z przodu sprężyny są o 7% bardziej miękkie, a z tyłu o 4% w porównaniu ze sprężynami w hatchbacku. Po to, aby zapewnić większy komfort resorowania i stabilność w każdych warunkach. Dynamiczny tłumik tylnej belki dodatkowo tłumi hałas pochodzący od zawieszenia i drgania nadwozia podczas jazdy. Elektroniczną jednostkę sterującą (ECU) elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego dostrojono tak, aby układ kierowniczy zapewniał szybką początkową reakcję na ruch kierownicą. System wyboru profilu jazdy umożliwia dostrojenie wrażeń z jazdy. Odbywa się to poprzez dostosowanie siły wspomagania układu kierowniczego, szybkości reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia oraz, w przypadku modeli wyposażonych w przekładnię dwusprzęgłową, szybkości zmiany przełożeń. Do wyboru są tryby Eco, Normal i Sport.

Technologia – zaawansowany system multimedialny i łączność

Zaawansowane systemy multimedialny, łączności i bezpieczeństwa nowego XCeeda sprawiają, że ​​pozostaje on jednym z najlepiej wyposażonych samochodów w swojej klasie.

System nawigacji XCeeda z ekranem dotykowym 10,25 cala, standardowo wyposażono w funkcję Bluetooth z możliwością podłączenia dwóch urządzeń jednocześnie. Wyposażono go także w funkcje Android Auto i Apple CarPlay. W zależności od wersji wyposażenia, do wyboru są 5,0-calowy system radia DAB lub 8-calowy systemem audio z ekranem dotykowym oraz z bezprzewodowym systemem Android Auto i Apple CarPlay.

XCeed może być wyposażony w pełni cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala. Oferuje on motywy graficzne dostosowane do profilu jazdy – Eko, Normal lub Sport. Dzięki cyfrowemu wyświetlaczowi o wysokiej rozdzielczości 1920×720 pikseli, zegary są wyświetlane z ogromną wyrazistością. Wielofunkcyjny wyświetlacz przekazuje instrukcje nawigacyjne, informacje systemu audio, informacje o podróży, ostrzeżenia diagnostyczne i powiadomienia systemów bezpieczeństwa.

Wśród pozostałych funkcji służących zwiększeniu komfortu i przyjemności z podróży warto wymienić system audio JBL Premium z technologią Clari-Fi. Dodatkowo także dwustrefową klimatyzację, podgrzewane elektrycznie i składane lusterka boczne, podgrzewaną kierownicę, podgrzewaną przednią szybę oraz podgrzewane i wentylowane przednie fotele, a także podgrzewane zewnętrzne siedzenia tylnej kanapy. XCeed wyposażono w porty USB typu C dla pasażerów z przodu i z tyłu. Szybkie ładowanie dodatkowo zwiększa wygodę w podróży.

Bezpieczeństwo i spokój w standardzie

Nową Kię XCeed wyposażono w liczne systemy asystujące i zwiększające bezpieczeństwo. Aktywny tempomat (SCC) ulepszono o funkcję związaną z nawigacją. Tempomat wspomagany przez nawigację (NSCC) korzysta z funkcji Auto-set, która automatycznie dostosowuje prędkość do maksymalnej na danej drodze.

Asystent unikania kolizji z pojazdami znajdującymi się w martwym punkcie lusterek (BCA) współpracuje z systemem ostrzegania o kolizji w martwym punkcie (BCW). Korzystając z czujników umieszczonych w tylnym zderzaku, BCA dodaje środki zapobiegawcze na wypadek, gdyby kierowca zaczął zmieniać pas ruchu, gdy inny pojazd znajduje się w martwym polu widzenia. W połączeniu z ostrzeżeniami dźwiękowymi i wizualnymi, system dostosowuje ciśnienie hamowania w kołach po przeciwnej stronie samochodu, co prowadzi go z powrotem na pierwotny pas. Ten przełomowy system bezpieczeństwa otrzymał nagrodę Autoblog 2020 „Technology of the Year Award” za skuteczność i łatwość obsługi. Asystent unikania kolizji z pojazdami w martwym punkcie widzenia lusterek (BCA) jest częścią tzw. pakietu technologicznego.

System Driver Attention Warning Plus (DAW+) monitoruje zwykłe nawyki i zachowania kierowcy i uczy się jego stylu. Gdy system wykryje jakiekolwiek nieprawidłowości w zachowaniu kierowcy, wskazujące na zmęczenie lub rozproszenie uwagi, ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo. System DAW+ emituje również sygnał dźwiękowy i ostrzeżenie wizualne, gdy auto z przodu odjedzie, a kierowca nie zareaguje.

Inne funkcje bezpieczeństwa nowego XCeeda obejmują ostrzeganie przed kolizją z przodu z wykrywaniem samochodów i pieszych, ostrzeganie o ograniczeniach prędkości, asystenta utrzymania pasa ruchu, asystenta pasa ruchu, asystenta jazdy na autostradzie i asystenta świateł drogowych.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.