Nowy BYD SEALION 7
BYD, wiodący na świecie producent pojazdów napędzanych nową energią, zaprezentował europejskim klientom model SEALION 7. Nowe auto łączy w sobie sportowe osiągi, wygląd SUV-a, najnowocześniejszą technologię EV, elegancko wykończoną, przestronną kabinę, inteligentny interfejs oraz bezpieczeństwo na długich dystansach dzięki prędkości ładowania do 230 kW. SEALION 7 znacząco poszerza obecność BYD na europejskim rynku motoryzacyjnym.
BYD SEALION 7 jest siódmym w pełni elektrycznym samochodem wprowadzonym przez BYD na rynek europejski. To również czwartym model z serii Ocean, po DOLPHIN, SEAL i SEAL U. Przy długości 4 830 mm i rozstawie osi wynoszącym 2 930 mm, model ten oferuje zasięg do 502 km (WLTP). BYD SEALION 7 zapewnia też imponujące osiągi – maksymalną prędkość 215 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy. SEALION 7 doskonale odpowiada na potrzeby europejskich klientów, obeznanych z nowoczesnymi technologiami, poszukujących sportowego samochodu rodzinnego o doskonałych walorach pod względem ekologii.
„Zauważyliśmy zapotrzebowanie na tego typu pojazdy w Europie i z wielką przyjemnością wprowadzamy model SEALION 7. Jesteśmy przekonani, że połączenie stylistyki i designu SUV-a, baterii Blade, zasięgu, wysokich osiągów i bogatej specyfikacji przypadnie do gustu wielu klientom w całej Europie. SEALION 7 pokazuje, jak BYD reaguje na popyt i gusta klientów w regionie. Poszerza też naszą linię produktów, aby zapewnić jak najlepsze pokrycie kluczowych segmentów pojazdów. Będzie to kluczowy czynnik, który pozwoli nam kontynuować nasz rozwój w Europie” – powiedziała Stella Li, Wiceprezes BYD.
DESIGN SERII OCEAN PRZENIESIONY DO SPORTOWEGO SUV-A
BYD SEALION 7, stworzony pod kierunkiem Wolfganga Eggera, globalnego dyrektora ds. projektowania BYD, wykorzystuje język designu serii Ocean, widoczny w modelach takich jak hatchback DOLPHIN i sedan SEAL, i dostosowuje go do sportowego stylu nadwozia SUV. Efektem tych starań jest samochód o atletycznej sylwetce, ale także optymalnym kształcie, który pomaga zapewnić imponujący zasięg dzięki baterii Blade.
Przód SEALION 7 zdobi motyw „X face”, znany z innych modeli serii Ocean. Zaprojektowano go aby nadawać pojazdowi wrażenie ruchu do przodu, podkreślając jego dynamiczny charakter. Motyw oceanu został jednak zachowany dzięki zastosowaniu „pływających” reflektorów LED Dual U i głęboko wyprofilowanych krzywizn. Nawiązują one do falujących ruchów wody.
Profil boczny charakteryzuje się płynną, lecz wyrazistą linią, z niskim przodem, zaokrąglonym dachem i efektowną, opadającą ku tyłowi linią fastback. Zakończono ją subtelnym spojlerem typu ducktail. Delikatne przetłoczenia z wyraźnym załamaniem wzdłuż boków tworzą podwójną linię talii, co nadaje autu atletyczną sylwetkę pomimo nadwozia SUV-a. Prosty i aerodynamiczny wygląd dodatkowo podkreślają wpuszczane klamki, które chowają się w drzwiach, gdy SEALION 7 jest w ruchu.
W tylnej części nadwozia znajduje się muskularne przetłoczenie nad tylnym kołem, podkreślające potencjał SEALION 7 w zakresie osiągów i dynamiki. Całość wieńczy sygnatura świetlna na pełnej szerokości tylnej klapy, która obejmuje najnowszą wersję świateł awaryjnych „kropli wody” z serii Ocean.
Nadwozie SEALION 7 jest o 30 mm dłuższe niż w modelu BYD SEAL, jednak różnice najlepiej widać w jego wysokości. Linia dachu BYD SEALION 7 znajduje się o 160 mm wyżej w porównaniu z BYD SEAL.
BATERIA BLADE Z ZAAWANSOWANĄ KONSTRUKCJĄ CELL-TO-BODY
SEALION 7 jest oparty na najnowocześniejszej architekturze e-Platformy 3.0. Zaprojektowana wyłącznie dla pojazdów elektrycznych, e-Platforma 3.0 zawiera rewolucyjną baterię BYD Blade – technologię, która znalazła się w centrum europejskich premier marki. BYD jest pionierem w dziedzinie technologii akumulatorów od ponad dwóch dekad. Firma sprzedała już ponad dziewięć milionów pojazdów BEV i PHEV.
Opracowana przez BYD bateria Blade została zaprojektowana tak, aby zapewnić najwyższe w swojej klasie bezpieczeństwo, trwałość, wydajność i kompaktowość. Technologia ta zajmuje niezwykle mało miejsca, ponieważ ogniwa są instalowane bezpośrednio w pakiecie, a nie w wielu modułach. Pozwala to na ściśnięcie większej liczby ogniw na tym samym obszarze niż w przypadku konwencjonalnej konstrukcji akumulatora – przy jednoczesnym uzyskaniu smukłego pakietu, który pomaga inżynierom i projektantom BYD zoptymalizować przestrzeń kabiny SEALION 7.
Ponadto, bateria Blade wykorzystuje fosforan litowo-żelazowy (LFP) jako materiał katody. LFP oferuje wyższy poziom bezpieczeństwa i trwałości w porównaniu z konwencjonalnymi bateriami litowo-jonowymi, a jednocześnie jest w 100% wolny od kobaltu, materiału, który budzi obawy natury etycznej i środowiskowej w przemyśle wydobywczym. Akumulatory LFP są również bardziej odporne na ekstremalne temperatury, mniej wrażliwe na jej wahania i są w stanie wytrzymać więcej cykli ładowania i rozładowania przy prawie zerowej utracie pojemności, co czyni je szczególnie trwałymi. Konstrukcja baterii Blade charakteryzuje się wyjątkowym poziomem bezpieczeństwa, ponieważ przekracza wymagania rygorystycznego testu penetracji gwoździa – metody oceny rozładowania termicznego akumulatora i symulowania konsekwencji poważnego wypadku drogowego.
Oprócz baterii Blade, SEALION 7, podobnie jak model SEAL, korzysta z przełomowego rozwiązania BYD – instalacji akumulatora typu Cell-to-Body (CTB). Zamiast tradycyjnego układu, CTB integruje baterię Blade z całą konstrukcją pojazdu. Górna pokrywa akumulatora jest również podłogą przedziału pasażerskiego. CTB posiada bardzo wytrzymałą aluminiową strukturę przypominającą plaster miodu, co zwiększa bezpieczeństwo. Wykorzystanie akumulatora jako elementu konstrukcyjnego pomaga również zapewnić niesamowitą sztywność skrętną.
NAJSZYBSZY NA ŚWIECIE SERYJNIE PRODUKOWANY SILNIK ELEKTRYCZNY O PRĘDKOŚCI DO 23 TYS. OBR/MIN.
Dzięki szeregowi zaawansowanych technologii, w tym podwójnym magnesom w kształcie litery V i niewiarygodnie wysokiemu współczynnikowi wypełnienia gniazd wynoszącym 92% przy płaskim uzwojeniu, tylny silnik SEALION 7 może pracować z prędkością do 23 000 obr/min. Czyni go to najszybszym na świecie silnikiem elektrycznym w produkcji seryjnej. Zaawansowana technologia umożliwia SEALION 7 zarówno mocne przyspieszenie, jak i wysoką prędkość maksymalną, przy wykorzystaniu jednobiegowej skrzyni biegów.
Silnik generuje 230 kW i 380 Nm momentu obrotowego i odgrywa kluczową rolę w obu konfiguracjach napędu. Jest to pojedynczy silnik w tylnonapędowej wersji Comfort SEALION 7, która osiąga 0-100 km/h w 6,7 sekundy i prędkość maksymalną 215 km/h.
Z kolei w wersjach Design AWD i Excellence AWD do tego silnika dochodzi kolejna jednostka o mocy 160 kW na przedniej osi, zapewniając napęd na wszystkie koła i łączną moc 390 kW oraz 690 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna tych samochodów również wynosi 215 km/h, ale dodatkowa moc pozwala uzyskać przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy.
PONAD 500 KM ZASIĘGU I NAJSZYBSZE ŁADOWANIE BYD W EUROPIE
Nowy SEALION 7 będzie oferowany z dwoma pojemnościami akumulatorów, co w połączeniu z opcjami układu napędowego pozwoli klientom wybierać między dostępnością, osiągami i zasięgiem. Modele Comfort z napędem na tylną oś i Design AWD z napędem na wszystkie koła są wyposażone w akumulator Blade o pojemności 82,5 kWh. W wersji jednosilnikowej wystarcza to do uzyskania łącznego zasięgu WLTP na poziomie 482 km, podczas gdy dwusilnikowy Design AWD osiąga wynik 456 km według standardu WLTP.
Najwyższy model Excellence AWD otrzymał większą baterię o pojemności 91,3 kWh. Oznacza to, że oprócz lepszych osiągów Design AWD, wersja Excellence AWD ma najdłuższy zasięg spośród wszystkich wersji SEALION 7, wynoszący 502 km.
Wszystkie warianty SEALION 7 są standardowo ładowane trójfazowym prądem przemiennym o mocy 11 kW, a ponadto dostępne są różne szybkości szybkiego ładowania prądem stałym. Wersje Comfort i Design mogą być ładowane z mocą do 150 kW, co pozwala na naładowanie baterii od 10% do 80% w 32 minuty. Excellence AWD z większym akumulatorem może osiągnąć moc ładowania 230 kW po podłączeniu do stacji ultraszybkiego ładowania DC. Dzięki takiemu potencjałowi większy akumulator Excellence AWD można naładować od 10% do 80% jego pojemności w zaledwie 24 minuty.
Bateria Blade i technologia CTB odgrywają kluczową rolę w konstrukcji technicznej SEALION 7, ale nowy model korzysta również z innowacyjnego elektrycznego układu napędowego BYD, który integruje wiele kluczowych elektrycznych komponentów sterujących i zarządzających w jednym urządzeniu, poprawiając wydajność i organizację przestrzeni. Standardem w całej gamie jest również wysoce wydajna pompa ciepła, która wykorzystuje ciepło pochodzące z elektrycznego układu napędowego, aby zmaksymalizować zasięg, szczególnie w niskich temperaturach.
NAJNOWOCZEŚNIEJSZA TECHNOLOGIA PODWOZIA
SEALION 7 w pełni wykorzystuje architekturę e-Platformy 3.0, aby zapewnić przyjemną jazdę i imponującą dynamikę. Konstrukcja Cell-to-Body pomaga zapewnić nie tylko wyjątkową sztywność skrętną, ale obniża również środek ciężkości, co w połączeniu z konfiguracją zawieszenia (podwójne wahacze z przodu i wielowahaczowa oś tylna) pozwala na doskonałe prowadzenie i pewną kontrolę nad pojazdem.
SEALION 7 to najnowszy model BYD w Europie wyposażony w selektywne tłumienie nierówności. Ten układ o zmiennej charakterystyce kontroluje przepływ oleju w cylindrach amortyzatora, zapewniając stosunkowo twardą konfigurację na gładszych nawierzchniach w celu poprawy stabilności i prowadzenia, ale umożliwiając bardziej miękką i elastyczną konfigurację, gdy SEALION 7 napotyka dziury lub nierówności na drodze.
Dynamika SEALION 7 została również poprawiona dzięki nowemu systemowi inteligentnej kontroli dopasowania momentu obrotowego (iTAC), który jest oferowany w wersjach z napędem na wszystkie koła. Jego działanie polega na inteligentnej alokacji momentu obrotowego, wykorzystaniu przesunięcia momentu obrotowego, zmniejszeniu momentu obrotowego, a nawet zastosowaniu ujemnego momentu obrotowego w celu zwiększenia stabilności. Zwiększa to bezpieczeństwo i poprawia wrażenia z jazdy SEALION 7.
Samochód posiada cztery tryby pracy, dostosowane do różnych preferencji i sytuacji na drodze:
- Tryb ECO, skupiający się na wydajności i maksymalnym wydłużeniu zasięgu,
- Tryb Normalny, z wyważonym podejściem do codziennej eksploatacji,
- Tryb Sportowy, który zapewnia mocniejszą reakcję na przyspieszenie,
- Tryb Snow, który poprawia trakcję na śliskich nawierzchniach.
PRZESTRONNA KABINA
Podwyższona konstrukcja SUV-a SEALION 7 zapewnia przestrzeń w kabinie i praktyczność, co czyni go szczególnie atrakcyjną opcją rodzinną dla europejskich klientów. Całkowita długość 4 830 mm i duży rozstaw osi wynoszący 2 930 mm (o 10 mm dłuższy niż w modelu BYD SEAL), a także całkowicie płaska tylna podłoga e-Platformy 3.0, zapewniają miejsce w kabinie dla pięciu dorosłych osób. Konstrukcja Cell-to-Body i kompaktowy akumulator Blade oznaczają, że podłoga pozostaje stosunkowo cienka jak na pojazd elektryczny o tak dużym zasięgu, zapewniając dużą ilość miejsca nad głową, pomimo drapieżnej linii dachu.
Kierownica posiada czterokierunkową regulację, a fotel kierowcy jest regulowany elektrycznie w ośmiu kierunkach. Oferuje też czterokierunkową regulację podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Przednie fotele również standardowo wyposażono w wentylację i podgrzewanie. Z tyłu zoptymalizowano oparcia, wraz z kątem ich nachylenia, aby ograniczać zmęczenie podczas długich podróży.
Kabinę zaprojektowano tak, aby odizolować pasażerów od hałasu, dzięki zastosowaniu dwuwarstwowego szkła laminowanego w przednich drzwiach – zoptymalizowanego pod kątem izolacji akustycznej i cieplnej – oraz szkła chroniącego prywatność w tylnych drzwiach. Dzięki panoramicznemu szyberdachowi do kabiny wpada dużo naturalnego światła, a elektryczna roleta zapewnia cień i komfort w cieplejsze dni. Wysokiej jakości materiały i wykończenia zapewniają komfortowe, relaksujące otoczenie w każdych warunkach pogodowych.
Pojemność bagażnika SEALION 7 wynosi 520 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach, a po ich opuszczeniu przestrzeń wzrasta do 1 789 litrów. Dostępny jest także 58-litrowy przedni bagażnik, który idealnie nadaje się do przechowywania kabli do ładowania lub nawet małej torby podróżnej. Natomiast w samej kabinie znajduje się ponad 20 schowków do przechowywania mniejszych przedmiotów, w tym miejsce na smartfony u podstawy deski rozdzielczej z bezprzewodową ładowarką. Osoby podróżujące z przodu mają dostęp do schowka w środkowym podłokietniku, a także do półotwartej przestrzeni pod dolnym pasem przednim.
TECHNOLOGIE I SYSTEMY WSPOMAGAJĄCE KIEROWCĘ
Na środku deski rozdzielczej znajduje się 15,6-calowy ekran, który może obracać się między orientacją pionową i poziomą. Wyposażono go w najnowsze oprogramowanie BYD, które wprowadza nowy interfejs z możliwością wyświetlenia pełnego trójwymiarowego modelu samochodu. To z kolei pozwala użytkownikom aby aktywować elementy, takie jak kliknięcie na okna lub drzwi, zamiast przeszukiwania listy funkcji.
Zmiany obejmują również lepszą obsługę zarówno Android Auto, jak i Apple CarPlay. W pełni zintegrowano je z własnym systemem i interfejsem BYD. Dzięki temu użytkownicy mogą uzyskać dostęp do przesyłania muzyki ze smartfona bezpośrednio z menu BYD. Treści takie jak wskazówki nawigacji i informacje o utworach mogą być wyświetlane na 10,25-calowym wyświetlaczu, a także na wyświetlaczu Head-Up Display. HUD będzie dostępny w wersjach Excellence AWD. Może on również wyświetlać prędkość, ograniczenie prędkości, dane adaptacyjnego tempomatu i ostrzeżenia dotyczące funkcji wspomagających, takich jak system monitorowania pasa ruchu i martwego pola.
Łatwość obsługi dodatkowo zwiększono dzięki najnowszej wersji systemu sterowania głosowego BYD. W SEALION 7 oprogramowanie działa w oparciu o cztery strefy, pozwalając na ustalenie, kto w pojeździe wydaje polecenia. Dzięki temu systemowi obaj pasażerowie z przodu mogą wydawać polecenia, aby podnosić i obniżać temperaturę w kabinie, a także wchodzić w interakcje z samochodową rozrywką oraz nawigacją – i mogą zezwolić osobom siedzącym na tylnych siedzeniach na taki sam dostęp.
Centralny ekran systemu Infotainment ma również nowe opcje personalizacji; dostępny jest szerszy wybór tła, w tym dynamiczna tapeta, która zmienia się co 24 godziny. Wrażenia ze słuchania muzyki wzmacnia 12-głośnikowy system audio opracowany we współpracy z renomowaną duńską firmą Dynaudio.
SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA
SEALION 7 wyposażono w zaawansowane technologie wspomagające kierowcę i zwiększające bezpieczeństwo. Pakiet DiPilot 10 firmy BYD łączy w sobie zestaw czujników radaru falowego i wielofunkcyjnego systemu wideo, aby zapewnić inteligentne wspomaganie kierowcy, takie jak adaptacyjny tempomat i asystent jazdy w korku, który działa w bardziej naturalny sposób.
Każdy BYD SEALION 7 wyposażono w przednie i tylne czujniki parkowania, kamerę 360 stopni, adaptacyjny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych, inteligentną kontrolę ograniczenia prędkości, ostrzeganie przed kolizją z przodu i z tyłu, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z przodu i z tyłu oraz hamowanie w ruchu poprzecznym, ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, inteligentną kontrolę świateł drogowych, wykrywanie martwego pola, automatyczne hamowanie awaryjne, system monitorowania zmęczenia kierowcy, ostrzeganie przed otwarciem drzwi, kontrolę wyśrodkowania pasa ruchu i ostrzeżenie o rozproszeniu kierowcy.
Funkcje bezpieczeństwa w kabinie obejmują 9 poduszek powietrznych, a także mocowania ISOFIX na zewnętrznych tylnych siedzeniach i przednim siedzeniu pasażera, wykrywanie obecności dzieci, napinane i regulowane na wysokość przednie pasy bezpieczeństwa, napinane tylne pasy bezpieczeństwa, elektroniczną blokadę bezpieczeństwa dzieci i system połączeń alarmowych e-call.
BOGATE STANDARDOWE WYPOSAŻENIE
Gama modeli BYD SEALION 7 opiera się na trzech specyfikacjach technicznych, z możliwością wyboru pojemności baterii i napędu na tylne lub wszystkie koła. Mając to na uwadze, wszystkie wersje SEALION 7 mają niezwykle bogatą listę wyposażenia standardowego, z licznymi funkcjami premium, które byłyby kosztownymi opcjami w innych przypadkach.
Najbardziej przystępny SEALION 7 Comfort, jest wyposażony w podgrzewane i wentylowane przednie fotele, podgrzewane tylne fotele, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie, dwustrefową klimatyzację, obrotowy ekran dotykowy BYD o przekątnej 15,6 cala, 10,25-calową tablicę przyrządów, bezprzewodowe ładowanie smartfonów, parę portów USB dla pasażerów z przodu i z tyłu oraz technologię Vehicle-to-Load (V2L), która umożliwia zasilanie przedmiotów codziennego użytku (do 3,3 kW), takich jak mała lodówka, lampki, a nawet ekspres do kawy.
Główna różnica między wersjami Comfort i Design polega na tym, że modele Comfort mają 19-calowe felgi aluminiowe, a Design wyposażono w 20-calowe obręcze. Wyróżniającymi się cechami Excellence w porównaniu z pozostałymi dwiema wersjami są fotele ze skóry Nappa zamiast skóry wegańskiej oraz wyświetlacz head-up. Samochód będzie można zamówić w czterech kolorach nadwozia – Atlantis Grey, Indigo Grey, Polar White i Space Black. Do wyboru będzie też wnętrze, w dwóch kolorach: czarnym i niebieskim.
Dostępność BYD SEALION 7 u dealerów od IV kwartału 2024 r.
BYD SEALION 7 trafi do sprzedaży w wybranych krajach europejskich w najbliższych tygodniach. Ceny producent potwierdzi indywidualnie na każdym rynku. Pierwsze dostawy do klientów zaplanowano przed końcem tego roku. Polska premiera będzie miała miejsce w styczniu 2025 r.
Wszystkie wersje BYD SEALION 7 objęto atrakcyjnymi warunkami gwarancyjnymi: sześcioletnią gwarancją producenta i ośmioletnią gwarancją na baterię i silnik elektryczny.
Główne dane techniczne
BYD SEALION 7 | |||
Pozycja | Specyfikacja | ||
Comfort | Design AWD | Excellence AWD | |
Wymiary (L/W/H, mm) | 4,830/1,925/1,620 | ||
Masa własna (kg) | 2,225 | 2,340 | 2435 |
Rozstaw osi (mm) | 2,930 | ||
Typ napędu | RWD | AWD | AWD |
Prędkość maksymalna (km/h) | 215 | ||
Moc silnika (kW) | 230kW | 390kW | 390kW |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 6.7 | 4.5 | 4.5 |
Rozmiar felgi (cale) | 19 | 20 | 20 |
Zasięg elektryczny – Łączny WLTP (km) | 482 | 456 | 502 |
Pojemność bagażnika (L, tylne siedzenia podniesione/opuszczone) | 520/1,789 |
Liczba miejsc siedzących (pasażerów) | 5 | ||
Typ akumulatora | Bateria BYD Blade (LFP) | ||
Pojemność nominalna (kWh) | 82.5 | 82.5 | 91.3 |
Moc ładowania | 150kW DC do 11kW AC (3-fazowy) | 150kW DC do 11kW AC (3-fazowy) | 230kW DC do 11kW AC (3-fazowy) |
Czas ładowania prądem stałym (30-80%, min) Czas ładowania prądem stałym (10-80%, min) | 24 32 | 24 32 | 18 24 |
Pompa ciepła | W standardzie | ||
Funkcja V2L | W standardzie |
Informacja prasowa
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeśli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.