Mocny, a ekologiczny – Volkswagen Touareg R
Czy największy wróg planety, czyli duży, mocny SUV, może być ekologiczny? Tak, jeśli jest hybrydą plug-in. Właśnie taki będzie najnowszy Volkswagen Touareg R. Zobaczymy go na salonie w Genewie, oczywiście, jeśli nikt wystawy nie odwoła. A mówi się o tym coraz częściej…
Tak czy inaczej Touareg R pojawi się na rynku. To hybryda plug-in z zespołem napędowym o mocy 340 kW (462KM). Jak wszystkie Touaregi, także wersja R jest standardowo wyposażona w napęd na cztery koła – 4MOTION. Dzięki niemu oraz za sprawą mocnego zespołu napędowego, który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości aż 700 Nm, Touareg R może ciągnąć przyczepę o masie 3,5 tony. Holowanie takiej przyczepy jest możliwe nawet w elektrycznym trybie E-MODE.
Hybrydowy zespół napędowy Touarega R składa się z turbodoładowanego silnika benzynowego V6 o pojemności 2995 cm3 i mocy 250 kW/340 KM, elektrycznego silnika o mocy 100 kW/136 KM i akumulatora litowo-jonowego o pojemności energetycznej wynoszącej 14,1 kWh, który znajduje się pod podłogą bagażnika.
8-biegowa przekładnia automatyczna i skrzynia rozdzielcza stale przekazują moment obrotowy na cztery koła. Do 140 km/h hybrydowy Touareg R może poruszać się wyłącznie dzięki silnikowi elektrycznemu. Dopiero powyżej tej prędkości uruchamia się turbodoładowana, benzynowa jednostka napędowa V6 TSI. Kierowca w łatwy sposób może kontrolować poziom naładowania akumulatora za pomocą menu Hybrid na ekranie systemu multimedialnego. Jeśli korzysta się z nawigacji, tzw. menedżer baterii śledzi trasę i uwzględnia jej topografię, aby zminimalizować zużycie energii elektrycznej a tym samym wydłużyć zasięg bez emisji dwutlenku węgla.
Touareg R będzie dostępny w salonach w drugiej połowie roku.
Bartosz Ławski, informacja prasowa