MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Nowy VW Golf GTI: trzy odmiany

Na salonie w Genewie (tym, którego nie będzie) miał zadebiutować nowy Golf GTI ósmej generacji. Do obejrzenia na żywo będzie przy innej okazji, ale informacje o nowym modelu już są.

Tym razem Volkswagen zdecydował się na trzy właściwie osobne modele: benzynowy GTI, dieslowski GTD (przywrócony do oferty po wielu latach) i  Golfa GTE, czyli hybrydę typu plug-in.

Nowy Golf GTI jest napędzany dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 180 kW (245 KM), wyposażonym w bezpośredni wtrysk paliwa. Maksymalny moment obrotowy wynosi 370 Nm. Czterocylindrowy silnik standardowo współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Dla modelu dostępna jest także 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG.

Z kolei hybrydowy GTE ma układ napędowy typu plug-in składający się z czterocylindrowej jednostki napędowej TSI o mocy 110 kW (150 KM), silnika elektrycznego o mocy 85 kW (115 KM), 6-biegowej przekładni dwusprzęgłowej i litowo-jonowego akumulatora. Moc systemowa układu napędowego wynosi 180 kW (245 KM), a maksymalny moment obrotowy – 400 Nm. W porównaniu z poprzednim

Golfem GTE znacznie zwiększył się zasięg na energii elektrycznej, który teraz wynosi około 60 km. Na zwiększenie zasięgu duży wpływ ma poprawa aerodynamiki nowego Golfa i zwiększenie o połowę pojemności energetycznej akumulatora – do 13 kWh. W trybie elektrycznym Golf GTE może poruszać się z prędkością do 130 km/h.

Natomiast Golf GTD to znana jednostka 2.0 TDI o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. GTD standardowo otrzymuje siedmiobiegową przekładnię DSG.

Bartosz Ławski, informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *