Hyundai przedstawia elektryczną submarkę IONIQ
Hyundai ogłosił wprowadzenie na rynek nowej submarki IONIQ, dedykowanej samochodom elektrycznym z zasilaniem akumulatorowym. Pod marką IONIQ, Zgodnie z wizją Postępu dla ludzkości, Hyundai zamierza oferować Klientom doświadczenie jazdy samochodem elektrycznym, dopasowane do nowoczesnego stylu życia, z zastosowaniem nowych technologii z zakresu łączności. W submarce IONIQ Hyundai wykorzysta swoje know-how z obszaru produkcji pojazdów elektrycznych. W ciągu najbliższych czterech lat firma Hyundai wprowadzi trzy nowe, coraz bardziej innowacyjne modele. Utworzenie submarki IONIQ jest odpowiedzią na szybko rosnący popyt na rynku i ma przyspieszyć realizację planów Hyundaia, by stać się liderem światowego rynku pojazdów elektrycznych.
„Submarka IONIQ zmieni podejście do obsługi Klientów, wybierających pojazdy elektryczne. Dzięki nowym usługom łączności, będziemy oferować zelektryfikowane doświadczenie, wpisujące się w ekologiczny styl życia”. – powiedział Wonhong Cho, Wiceprezes i Dyrektor ds. Globalnego Marketingu Hyundai Motor Company.
Nowa odsłona IONIQ
Hyundai po raz pierwszy użył nazwy IONIQ, która łączy słowa ion czyli jon z unique czyli wyjątkowy, ogłaszając projekt IONIQ – długoterminowy projekt badawczo-rozwojowy dotyczący mobilności przyjaznej dla środowiska. Bazując na tym projekcie, w 2016 roku Hyundai wprowadził pojazd o nazwie IONIQ. Pierwszy i jedyny model na świecie oferujący do wyboru trzy opcje zelektryfikowanego układu napędowego. W ramach jednego nadwozia dostępny był napęd hybrydowy, hybrydowy plug-in i elektryczny. W kolejnym kroku submarka IONIQ oddaje coraz większe zaangażowanie Hyundaia w zrównoważony rozwój oraz innowacje. Ma odegrać kluczową rolę w osiągnięciu przez firmę celów z obszaru czystej mobilności. Submarka IONIQ ma stać się synonimem równowagi dla czystej mobilności. Ma łączyć przyjazne dla środowiska produkty z rozwiązaniami komunikacji, dopasowanymi do nowoczesnego stylu życia dzisiejszych pokoleń.
IONIQ 5 / IONIQ 6 / IONIQ 7
W ramach nowej submarki Hyundai wprowadzi na rynek gamę numerycznie nazwanych samochodów elektrycznych. Liczby parzyste używane będą w przypadku sedanów, a nieparzyste w przypadku SUV-ów.
Pierwszym modelem submarki IONIQ będzie IONIQ 5, średniej wielkości SUV, który zostanie wprowadzony na rynek na początku 2021 roku. IONIQ 5 jest oparty na elektrycznym koncepcie 45. Hyundai zaprezentował go w 2019 roku podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie, oddając hołd swemu pierwszemu samochodowi koncepcyjnemu. Projektanci modelu IONIQ 5 czerpali inspirację z przeszłości, uzupełniając projekt o nowoczesne parametryczne piksele, które są unikalnym elementem designu. Element ten będzie wprowadzany do przyszłych modeli IONIQ.
W 2022 roku Hyundai wprowadzi sedana IONIQ 6, który będzie oparty na zaprezentowanym w marcu najnowszym koncepcie elektrycznym Prophecy. Na początku 2024 roku marka zaprezentuje model IONIQ 7 – dużego, elektrycznego SUV-a.
Platforma E-GMP
Modele submarki IONIQ będą oparte o elektryczną globalną platformę modułową E-GMP, która zaoferuje szybkie ładowanie i duży zasięg. Platforma dedykowana dla pojazdów elektrycznych pozwoli firmie Hyundai na nowo zdefiniować wnętrze pojazdu jako inteligentną przestrzeń życiową. Samochody będą wyposażone w fotele umożliwiające większą regulację, bezprzewodową łączność i unikalne funkcje. Na przykład takie, jak schowek w desce rozdzielczej zaprojektowany jako szuflada. Zmiana modelu platformy obejmie także nowe interfejsy użytkownika, które będą proste, intuicyjne i ergonomiczne.
Strategia 2025
Hyundai Motor Group ogłosił niedawno, że do 2025 roku zamierza sprzedać 1 milion sztuk akumulatorowych pojazdów elektrycznych. Ma to pozwolić marce na zdobycie 10 procent rynku, i stanie się liderem globalnego rynku pojazdów elektrycznych.
Zgodnie ze Strategią 2025, Hyundai Motor Company zamierza do 2025 roku stać się trzecim co do wielkości producentem samochodów przyjaznych dla środowiska. Marka planuje sprzedać 560 000 pojazdów elektrycznych, nie wliczając w to sprzedaży pojazdów elektrycznych zasilanych wodorem.
London Eye Event: kampania IONIQ
Hyundai świętował premierę IONIQ, zmieniając London Eye w wielką literę „Q” za pomocą świateł, tuż przed jego ponownym otwarciem. To pierwsze wydarzenie w ramach kampanii promującej submarkę IONIQ pod hasłem I’m in charge.
Ponieważ tętniące życiem miasto Londyn zatrzymało się podczas pandemii COVID-19, Hyundai wprowadził nową energię do miasta, oświetlając i ponownie uruchamiając jedną z najbardziej charakterystycznych atrakcji.
Informacja prasowa
Jeśli podoba Ci się to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE, uzyskując dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.