MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Trofeo: najpotężniejsza kolekcja Maserati w historii

Maserati rozszerza swoją najmocniejszą kolekcję Trofeo. Po premierze najbardziej ekstremalnej i najmocniejszej wersji SUVa – Levante Trofeo w 2018 roku, w wersji Trofeo dostępne są teraz także nowe Maserati Quattroporte i Ghibli, osiągając szczyt osiągów, sportowego charakteru i luksusu. Aby podkreślić całkowicie włoską tożsamość Maserati, kolory wybrane do premiery kolekcji Trofeo to kolory flagi tego kraju. Zielony dla Quattroporte, biały dla Levante i czerwony dla Ghibli. Łączą się one z oksydowanym chromem i błyszczącymi czerwonymi wykończeniami aby pokreślić agresywny i elegancki wygląd samochodów w wersji Trofeo.

Maserati modyfikuje woje sedany, wprowadzając silnik V8.

Sercem Ghibli i Quattroporte Trofeo jest silnik 3,8 l V8 Twin Turbo o mocy 580 KM przy 6250 obr/min. Osiąga on maksymalny moment obrotowy 730 Nm. Silnik, który już ujawnił całą swoją moc w Levante Trofeo, jest produkowany w fabryce Ferrari w Maranello. Został on zmodyfikowany i produkowany jest zgodnie ze specyfikacjami Maserati, aby zapewnić imponujące osiągi w sedanach.

Całkowicie nowy dla Ghibli silnik V8 był już używany w przeszłości w Quattroporte GTS, w wersji o mocy 530 KM. Obecnie silnik V8 o mocy 580 KM jest dostępny w nowych modelach Ghibli, Quattroporte i Levante* Trofeo. Spełnia on współczesne normy zużycia paliwa i emisji spalin. Maserati Ghibli i Quattroporte Trofeo są zatem najszybszymi sedanami Maserati w historii, z maksymalną prędkością wynoszącą aż 326 km/h. Maksymalna prędkość Levante Trofeo wynosi zaś 302 km/h.

Systemy

Podobnie jak Levante Trofeo, nowe Ghibli i Quattroporte Trofeo wyposażone są również system Integrated Vehicle Control (IVC). Posiada on specjalną konfigurację, która gwarantuje zwiększoną dynamikę jazdy, większe bezpieczeństwo czynne i jeszcze bardziej ekscytujące osiągi. Sedany mają przycisk Corsa, który nadaje samochodom jeszcze bardziej sportowego charakteru.

System zawiera również system Launch Control, funkcję, która po raz pierwszy pojawiła się w Levante Trofeo. Służy ona aby uwolnić całą moc silnika i zapewnić zapierające dech w piersiach przyspieszenie. System ADAS także został unowocześniony i posiada nowe funkcje. Dostępna jest także funkcja Active Driving Assist.

Z zewnątrz

Podczas gdy unikalną sygnaturą każdego Maserati jest dźwięk jego silnika, teraz kolekcja Trofeo będzie jeszcze bardziej niepowtarzalna w wyglądzie. Dzięki specjalnym stylistycznym akcentom wersji Trofeo można będzie je łatwo rozpoznać. Należą do nich przednia kratka z podwójnymi, pionowymi żebrami w wykończeniu Black Piano oraz włókno węglowe na wlotach powietrza i tylnym dyfuzorze. Cała kolekcja Trofeo wyróżnia się czerwonymi detalami, które podkreślają dolne profile bocznych wlotów powietrza oraz piorun na plakietce z trójzębem na słupkach C.

Duże zmiany nastąpiły w tylnej części samochodu. Został zmodyfikowany kształt świateł, z profilem przypominającym bumerang, inspirowanym modelem 3200 GT i samochodem koncepcyjnym Alfieri.

W Ghibli Trofeo, również maska ​​została zmodernizowana i wyposażona jest w dwa agresywne wloty powietrza dla uzyskania lepszego chłodzenia. Zarówno Maserati Ghibli i Quattroporte Trofeo są wyposażone w 21-calowe aluminiowe felgi o nazwie Orione. 22-calowe felgi są dostępne w Levante Trofeo.

Wnętrze

Elementy wersji Trofeo znajdują się także we wnętrzu. Producent opracował nowy ekran systemu multimedialnego, który wyświetla ekskluzywny dla wersji Trofeo interfejs. Zaś na zagłówkach znajduje się wytłoczone trójwymiarowe logo Trofeo. Ekskluzywność obejmuje również tapicerkę wnętrza z pełnej licowej skóry naturalnej Pieno Fiore.

Nowe technologie pojawiają się również w MIA (Maserati Intelligent Assistant), ekranie multimedialnym o podwyższonej rozdzielczości i większym rozmiarze – 10,1”, zarówno w Ghibli Trofeo, jak i Quattroporte Trofeo. Levante zachowuje wyświetlacz 8,4”, ale z poprawioną rozdzielczością i grafiką.

Maserati Ghibli i Quattroporte Trofeo będą produkowane w zakładzie Avvocato Giovanni Agnelli (AGAP) w Grugliasco (Turyn). Levante Trofeo w zakładzie Mirafiori (Turyn).

* 590 KM na niektórych rynkach

Informacja prasowa


Jeśli podoba Ci się to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE, uzyskując dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *