Nowe hybrydowe Porsche Panamera po restylingu
Wyjątkowa symbioza kontrastów: nowe Porsche Panamera jest teraz jeszcze bardziej wszechstronne w łączeniu osiągów auta sportowego z komfortem ekskluzywnej limuzyny. Nowa Panamera Turbo S o mocy 463 kW (630 KM) podtrzymuje dążenia producenta sportowych samochodów do oferowania najlepszych osiągów w swojej klasie. Najnowsza topowa odmiana znacznie przebija osiągami poprzedni wariant Panamera Turbo. Porsche kontynuuje również realizację strategii E-Performance. Nowością w gamie hybryd plug-in jest Panamera 4S E-Hybrid z zupełnie nowym zespołem napędowym o mocy 412 kW (560 KM). W porównaniu z poprzednimi wersjami hybrydowymi zasięg w trybie elektrycznym wzrósł tu nawet o 30%. Udoskonalono komponenty podwozia i systemy kontroli oraz wprowadzono nową generację sterowania układu kierowniczego oraz zmieniono ogumienie. Wszystko to sprawia, że nowe Porsche Panamera zapewnia jeszcze większy komfort i ma jeszcze więcej sportowego charakteru.
Turbo S: od 0 do 100 km/h w 3,1 sekundy
Dysponując mocą 463 kW (630 KM) oraz maksymalnym momentem obrotowym 820 Nm, nowe Porsche Panamera Turbo S oferuje o 59 kW (80 KM) i o 50 Nm więcej od poprzedniego flagowego wariantu Turbo z jednostką spalinową. Zdecydowanie pozytywnie wpływa to na osiągi. W trybie Sport Plus odmiana Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,1 sekundy. Zaprojektowany w Weissach i wytwarzany w Zuffenhausen znany 4-litrowy silnik V8 biturbo został gruntownie przebudowany. Samochód osiąga prędkość maksymalną 315 km/h. Aby w kontrolowany sposób przenieść ogromną siłę napędową na drogę i zmaksymalizować dynamikę na zakrętach, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, system Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz układ stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) wraz z Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) zostały odpowiednio zoptymalizowane i przystosowane do wymagań każdego konkretnego wariantu.
Nowa Panamera Turbo S udowodniła już swoje bezkompromisowe osiągi na legendarnej północnej pętli Nürburgringu – najbardziej wymagającego toru wyścigowego na świecie. Kierowca testowy Lars Kern pokonał tam okrążenie o długości 20 832 m w ciągu 7:29,81 min. To nowy oficjalny rekord w klasie samochodów luksusowych.
Zoptymalizowane systemy podwozia: więcej sportowego charakteru, więcej komfortu
Jednostka V8 biturbo pod maską Porsche Panamera GTS została zoptymalizowana ze szczególnym naciskiem na sposób oddawania mocy. Jej krzywa pnie się w górę aż do ogranicznika prędkości obrotowej silnika. Dzięki temu charakterystyka silnika przypomina wolnossące motory w klasycznych autach sportowych. Nowa Panamera GTS zapewnia moc o 15 kW (20 KM) wyższą od poprzedniczki. Generuje 353 kW (480 KM) oraz 620 Nm. Tradycyjne właściwości akustyczne „V-ósemki” są słyszalne jeszcze bardziej niż dotąd. Zasługa w tym nowego standardowego sportowego układu wydechowego z asymetrycznie umieszczonymi tylnymi tłumikami.
Nowe odmiany Porsche Panamera i Panamera 4 są teraz wyposażone w znany na wszystkich światowych rynkach silnik V6 biturbo o pojemności 2,9 litra. Jego parametry pozostają niezmienne – moc wynosi 243 kW (330 KM), a maksymalny moment obrotowy to 450 Nm.
Podwozie oraz układy sterowania we wszystkich nowych wydaniach Porsche Panamera skonfigurowano z myślą o uzyskaniu sportowego, a przy tym komfortowego charakteru. Niektóre układy zostały nawet zaprojektowane całkowicie od zera. Na przykład zmodernizowany system Porsche Active Suspension Management (PASM). Zapewnia on odczuwalną poprawę komfortu tłumienia. Sterowanie elektrycznym systemem stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) oferuje lepszą stabilność nadwozia. W ramach modernizacji debiutuje też nowa generacja wyposażenia z zakresu sterowania układu kierowniczego oraz ogumienia.
Panamera 4S E-Hybrid z akumulatorem o pojemności 17,9 kWh i zasięgiem w trybie elektrycznym do 54 km
Porsche prezentuje kolejny zorientowany na wysokie osiągi hybrydowy wariant plug-in – Panamera 4S E-Hybrid. Inteligentne połączenie silnika elektrycznego o mocy 100 kW (136 KM), zintegrowanego z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK, oraz 2,9-litrowej jednostki V6 biturbo o mocy 324 kW (440 KM) generuje moc systemową 412 kW (560 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy 750 Nm. Nic więc dziwnego, że osiągi są imponujące. W połączeniu ze standardowym pakietem Sport Chrono sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,7 sekundy. Zaś maksymalna prędkość wynosi aż 298 km/h. W porównaniu z poprzednimi wariantami hybrydowymi, dzięki zastosowaniu zoptymalizowanych ogniw, pojemność akumulatora brutto wzrosła z 14,1 do 17,9 kWh. Tryby jazdy zostały zmodyfikowane pod kątem jeszcze efektywniejszego wykorzystywania energii. W trybie elektrycznym Panamera 4S E-Hybrid ma zasięg do 54 km (zgodnie z cyklem WLTP EAER City; NEDC: do 64 km).
„Ostrzejszy” design, bardziej wyrazista prezencja
Nowe Porsche Panamera – w zależności od układu napędowego dostępne nie tylko jako sportowa limuzyna, ale także jako Sport Turismo lub wariant Executive z wydłużonym rozstawem osi. Jest ono teraz fabrycznie wyposażone w opcjonalny wcześniej przedni pas Sport Design. Posiada on efektowne wypełnienie wlotów powietrza, duże otwory chłodzące po bokach oraz jednorzędowe moduły przedniego oświetlenia. Zupełnie nowy przód Porsche Panamera Turbo S wyróżnia się większymi bocznymi wlotami powietrza i nowo zaprojektowanymi elementami w kolorze nadwozia. Łącząc się ze sobą w poziomie, podkreślają one szerokość pojazdu. Podwójne moduły przedniego oświetlenia wersji Turbo są teraz znacznie bardziej oddalone od siebie.
Przez pokrywę bagażnika przebiega zmodernizowany tylny pas świetlny wraz z charakterystycznym konturem. Tworzy w ten sposób harmonijne połączenie dwóch nowo zaprojektowanych lamp LED. Warianty GTS są standardowo wyposażone w nowe przyciemnione tylne światła Exclusive Design z dynamiczną wizualizacją funkcji oświetlenia powitalnego/pożegnalnego. Do oferty dodano trzy nowe rodzaje 20- i 21-calowych obręczy – tym samym ich gama obejmuje teraz 10 różnych wzorów.
Cyfrowe systemy łączności i wsparcia zapewniają bezpieczeństwo i komfort
System Porsche Communication Management (PCM) wzbogacił się o dodatkowe funkcje i cyfrowe usługi. Są to udoskonalona obsługa głosowa, radar ryzyka z aktualnym oznakowaniem drogi i informacjami o zagrożeniach, bezprzewodowa łączność Apple® CarPlay oraz wiele innych usług Connect. Porsche Panamera oferuje też szeroką gamę innowacyjnych systemów oświetlenia i wsparcia kierowcy. Systemy takie jak standardowy Asystent utrzymania pasa ruchu z systemem rozpoznawania znaków drogowych, a także Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem, Asystent jazdy nocą, Asystent zmiany pasa ruchu, matrycowe reflektory LED z PDLS Plus, Asystent parkowania z widokiem otoczenia czy wyświetlacz przezierny (head-up).
Nowe Porsche Panamera można już zamawiać; samochody będą dostępne u dealerów w połowie października 2020 r. Ceny Porsche Panamera z napędem na tylne koła zaczynają się od 428 tys. zł. Wszystkie pozostałe warianty wyposażono w napęd na obie osie. Ich ceny startują od 446 tys. zł w przypadku Porsche Panamera 4. Panamera 4S E-Hybrid dostępna jest od 556 tys. zł. Panamera GTS od 648 tys. zł i Panamera Turbo S od 897 tys. zł.
Informacja prasowa
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.