Koncept Jeep Grand Wagoneer – luksusowy SUV
„Nasz nowy koncept Grand Wagoneer naznacza pierwszy krok w odrodzeniu Wagoneera, prawdziwej i rzadkiej amerykańskiej ikony klasy Premium”, powiedział Christian Meunier, globalny prezes marki Jeep-FCA. Wraz z elektryfikacją w najbliższych latach każdego nowego Jeepa i ponownym wprowadzeniem modelu Wagoneer, szybko rozwiniemy swoją działalność w nowych segmentach i w przestrzeni marek klasy Premium.
„Wagoneer jest zakorzeniony w legendarnej marce Jeep i jej bezkonkurencyjnym dziedzictwie niedoścignionych możliwości, autentyczności i wolności. Jego powrót pozwala nam na ekspansję na arenę marek jeszcze wyższej klasy z wyniesionym na nowy poziom designem detali i zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i technologii”, dodał Meunier. Podczas gdy samochody Jeepa zapewniają najlepsze możliwości, wydajność i osiągi na rynku SUV-ów, to Wagoneer koniec końców stworzy portfolio samochodów, które po raz kolejny zdefiniują „American Premium”, czyniąc z niego standard pod względem zaawansowania, autentyczności i nowoczesnej mobilności.”
„Przez ponad ćwierć wieku, pierwszy Wagoneer i Grand Wagoneer tworzyły nowy segment dla amerykańskich konsumentów, będąc najlepszym SUV-em klasy Premium tamtych czasów”, powiedział Meunier. „Nowy koncept Grand Wagoneer jest naszym wyobrażeniem o tym, jak może wyglądać nowoczesna interpretacja tej ponadczasowej ikony. Podpowiada, jak na nowo zdefiniować i odtworzyć wzorcowego SUV-a klasy Premium.”
[s201_bai id=”12″]
Pierwszy luksusowy SUV
Powstały w Ameryce w 1962 roku jako model roku 1963, Wagoneer był pierwszym samochodem z napędem na cztery koła zestawionym z automatyczną skrzynią biegów. Był pionierem pierwszego nowoczesnego SUV-a. W 1984 roku Grand Wagoneer naznaczał początek SUV-ów klasy Premium. Oferował nabywcom niespotykane dotąd połączenie standardowych elementów. Łączył skórzaną tapicerkę, klimatyzację, radio stereo AM/FM/CB i dodatkową izolację dźwiękową, z radykalnym wzrostem mocy i momentu obrotowego.
„Oryginalny Grand Wagoneer był pierwszym SUV-em klasy Premium. Jego ponadczasowy design w połączeniu z amerykańską duszą pomógł mu osiągnąć kultowe miejsce w wielu sercach”. Powiedział tak Ralph Gilles, dyrektor ds. designu FCA. „Koncept Grand Wagoneer jest inspirowany oryginałem, ale przez pryzmat nowoczesnej interpretacji luksusu i wolności. Staraliśmy się stworzyć elegancki projekt o ponadczasowej sylwetce, z niezliczoną ilością pięknie wykonanych detali, które łączą się, zapewniając bezsprzecznie atrakcyjną prezencję” – powiedział Ralph Gilles.
Amerykański luksus
„Wnętrze konceptu Grand Wagoneer jest przestronne i wykonane z materiałów najwyższej jakości. Podkreślają one obsesję naszego zespołu na punkcie detali i sławią amerykańskie rzemiosło”, dodał Gilles. „W pełni cyfrowy kokpit wykorzystuje wiodące technologie. Są one pięknie zaprezentowane dzięki dużym i łatwym w obsłudze ekranom i ograniczonej liczbie przycisków. Pozwala to skupić się na przyjemnych i intuicyjnych doznaniach kierowcom i pasażerom”.
Wersje produkcyjne Wagoneera i Grand Wagoneera mają pojawić się w Salonach dealerskich w przyszłym roku. Będą one produkowane w Ameryce, w Warren w stanie Michigan, niedaleko Detroit. Jako ukłon w stronę fabryki i siedziby marki, na szklanym dachu konceptu znajduje się mapa przedstawiająca Detroit i jego okolice.
Nadwozie
Design nadwozia konceptu Grand Wagoneer nawiązuje do charakterystycznej dla Jeepa atrapy chłodnicy. Ma ona kolor obsydianowej czerni, z ikonicznymi już siedmioma szczelinami. Każda szczelina ma misternie wykonaną, lekką siatkę. Przestrzeń nad i pomiędzy każdą z siedmiu szczelin jest podświetlona, tworząc „ledowy” napis. Wzór ten tworzy elegancki kontur atrapy chłodnicy, uwydatniający szerokość i cały przedni pas samochodu.
Wypukłe, aluminiowe litery z miedzianymi akcentami w dolnej części obu przednich drzwi tworzą napis „Grand Wagoneer”. Aluminiowe litery otacza amerykańska flaga, składając hołd ojczyźnie marki.
Tylne lampy LED rozciągają się od tyłu aż na boczne, tylne panele samochodu. Tworzą solidną formę, która pozwala na uzyskanie bardziej ekskluzywnego wyglądu i stanowi dopełnienie całościowego wyglądu nadwozia. Subtelny, tylny dyfuzor umieszczony jest pod pokrywą tylną i wspomaga aerodynamikę pojazdu, odprowadzając powietrze w celu uzyskania maksymalnej wydajności.
W całości przeszklony dach wizualnie poszerza przestrzeń wewnątrz samochodu i daje naturalne światło wszystkim pasażerom. Po bokach szklanego dachu z obu stron znajdują się relingi dachowe z czterema otworami do mocowania. Każdy otwór jest zaślepiony drewnem tekowym, wypełnionym przez siatkę z brązu. Drewno tekowe zostało wybrane zarówno ze względu na swoją elegancję, jak i trwałość. Kiedyś widzieliśmy je głównie na jachtach i w najbogatszych posiadłościach, teraz drewno tekowe wybierają projektanci z różnych branż.
Wnętrze
Wierny swojej nazwie, koncept Grand Wagoneer oferuje okazałe wnętrze dla maksymalnie siedmiu pasażerów. Przestronne, wygodne fotele kapitańskie znajdują się w pierwszym i drugim oraz w trzecim rzędzie. Trzeci po raz pierwszy występuje w modelu Grand Wagoneer. Atmosfera relaksu we wnętrzu, podkreślona przez możliwe do spersonalizowania zarówno pod względem kolorystycznym, jak i natężenia oświetlenie ambientowe, daje wszystkim pasażerom wyzwalające poczucie spokoju.
Wiele elementów wnętrza jest hołdem dla bogatej historii Grand Wagoneera, jak np. dwuramienna kierownica. Otwarcie przednich drzwi po stronie kierowcy odsłania zewnętrzną krawędź deski rozdzielczej, na której znajduje się napis – EST. 1963 – to hołd dla pierwszego modelu roku oryginalnego Wagoneera.
Drewno
Podczas gdy oryginalny Grand Wagoneer słynął z szerokiego zastosowania drewna na nadwoziu, koncept Grand Wagoneer zawiera w swoim wnętrzu ogromną ilość poddanego obróbce cieplnej drewna z jaworu. Jest to jeden z wielu przykładów na to, jak zespół projektantów potrafił na nowo opowiedzieć kolejny rozdział historii Grand Wagoneera.
Dodatkowe wyposażenie wnętrza obejmuje podsufitkę z zamszu Dinamica, w pełni przetwarzalnej wysokiej jakości mikrofibry. Można zamówić będzie dywaniki klasy Premium z włókna Thrive. Składa się ono z materiałów pochodzących z recyklingu, z użyciem odpadów przed- i poużytkowych. PUR, zrównoważony materiał syntetyczny, został wybrany do obicia wszystkich powierzchni siedzeń, konsoli, drzwi i desek rozdzielczych w koncepcie Grand Wagoneer.
Ekrany, wszędzie ekrany
Rozpiętość ekranów na tablicy rozdzielczej to prawie 45 cali. Składają się nań: umieszczony za kierownicą 12,3-calowy wyświetlacz z informacjami dla kierowcy, 12,1-calowy poziomy ekran dotykowy służący jako główny ekran na konsoli środkowej, z 10,25-calowym poziomym komfortowym ekranem dotykowym poniżej, oddzielonym konstrukcyjnym, aluminiowym skrzydłem. Dodatkowo, 10,25-calowy ekran po stronie pasażera zapewnia osobie siedzącej z przodu obsługę ekranu dotykowego na wyciągnięcie ręki.
Pasażerowie w drugim rzędzie mają do dyspozycji 30 cali całkowitej powierzchni ekranu. 10,25-calowy, komfortowy wyświetlacz umieszczono na konsoli środkowej pomiędzy dwoma fotelami kapitańskimi. Każdy pasażer w drugim rzędzie ma również dostęp do własnego, wykorzystywanego do celów rozrywkowych 10,1-calowego ekranu dotykowego.
Bogate technologicznie wnętrze jest oparte jest na całkowicie nowym systemie Uconnect 5 FCA. Zapewnia on pięciokrotnie większą prędkość pracy w porównaniu z poprzednią generacją. Uconnect 5 jest lepiej skomunikowany ze światem. Jest pomocny, bogaty w treści i zapewnia większe możliwości personalizacji, dzięki czemu jest najbardziej zaawansowanym systemem Uconnect w historii. Dodatkowo, system operacyjny Uconnect 5 oparty na Androidzie stanowi bazę, zapewniając dostęp do szerokiego katalogu aplikacji. Jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie pożądanych produktów u użytkowników.
Audio McIntosh
Koncept Grand Wagoneer to jedyny samochód na świecie z systemem audio firmy McIntosh. To kolejna klasyczna amerykańska luksusowa marka znana z tego, że oferuje renomowane domowe systemy audio. Dostępny w koncepcie Grand Wagoneer system audio McIntosh obejmuje 23 specjalnie zaprojektowane głośniki podłączone do 24-kanałowego wzmacniacza. Elementy audio zostały wykonane w kolorze aluminium i błyszczącej czerni, zgodnie z estetyką wzornictwa systemów McIntosh przeznaczonych do użytku domowego.
Hybryda plug-in
Koncept Grand Wagoneer oferuje bezkompromisowy hybrydowy układ napędowy z napędem elektrycznym plug-in. Zgodnie z planami marki, w ciągu najbliższych kilku lat Jeep ma zaproponować „opcje elektryczne” dla wszystkich modeli.
Grand Wagoneer zadebiutował w 1984 roku i naznaczył początek luksusowych SUV-ów. Oferował nabywcom niespotykane w standardzie połączenie elementów, jak skórzana tapicerka, klimatyzacja, radia stereo AM/FM/CB, dodatkowa izolacja akustyczna i drewniana listwa zewnętrzna. Uznawany za „złoty standard rynku SUV-ów”, Grand Wagoneer posiadał również V-8 o podwyższonej mocy oraz najwyższy uciąg w tym segmencie.
Informacja prasowa
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.