MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Nowy Hyundai Kona i Kona N Line

Nowy Hyundai Kona otrzymał szereg modernizacji i funkcji, których oczekiwali europejscy klienci. Zmiany designu nadają nowego sportowego wyglądu, szczególnie w zupełnie nowej wersji N Line. Ulepszona gama jednostek napędowych umożliwia szeroki wybór sportowych i przyjaznych dla środowiska napędów. Rozbudowane systemy łączności i funkcje poprawiające wygodę zapewniają jeszcze bardziej komfortowe doznania podczas podróży.

Począwszy od jej wprowadzenia w 2017 roku, Kona może pochwalić się historią pełną sukcesów. W ciągu zaledwie trzech lat ten miejski SUV szybko zdobywał udział w rynku. Stał się jednym z najpopularniejszych modeli Hyundaia w Europie. Od momentu premiery w tym regionie sprzedano ponad 228 000 egzemplarzy. Zdobywca nagród 2018 iF Design, 2018 Red Dot, 2018 IDEA i wielu innych, był konsekwentnie doceniany przez recenzentów oraz klientów.

Kona odgrywa kluczową rolę w ogłoszonej przez Hyundaia strategii elektryfikacji. Łączy w sobie zelektryfikowane układy napędowe ze stylowym nadwoziem miejskiego SUV-a. Był to pierwszy SUV marki Hyundai dostępny z bogatą gamą zelektryfikowanych układów napędowych, w tym hybrydowym i dwoma w pełni elektrycznymi. W marcu 2020 roku Hyundai rozpoczął produkcję modelu Kona Electric w czeskiej fabryce Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC). Teraz Hyundai rozszerza gamę zelektryfikowanych napędów modelu Kona, wprowadzając 48-woltowy układ hybrydowy do silników wysokoprężnych i benzynowych.

Hyundai Kona
Kona N Line stanowi połączenie sportowego i nowoczesnego designu

Wraz z wprowadzeniem najnowszej modernizacji, do gamy modelu Kona dołączyła po raz pierwszy wersja N Line. Kona N Line wyróżnia się bardziej sportowym wyglądem przedniej i tylnej części nadwozia, nakładkami na nadkola w kolorze nadwozia oraz specjalnie zaprojektowanymi do tej wersji aluminiowymi felgami.

Z przodu Kona N Line charakteryzuje się dynamicznym przednim zderzakiem, harmonijnie połączonym z nakładkami na nadkola w kolorze nadwozia. Zamiast masywnej osłony podwozia nowa Kona N Line wyróżnia się charakterystyczną dla modeli N, aerodynamiczną przednią listwą, z nisko umieszczonymi zakończeniami. Tworzy ona optyczne wrażenie przyklejenia samochodu do jezdni. Większe wloty powietrza wyróżniają się innym wzorem kratki wypełniającej.

Z boku zastosowano listwy progowe oraz nakładki na nadkola w kolorze nadwozia, a zwieńczenie stanowią 18-calowe felgi aluminiowe.

Tył nadwozia dopełnia dynamiczny i emocjonalny wygląd wersji N Line. W tylny zderzak wkomponowano duży dyfuzor w kontrastowym kolorze oraz podwójną końcówkę wydechu. W rogach tylnego zderzaka zastosowano ostre przetłoczenia i stateczniki ułożone w kształt litery N, które zapewniają lepszy przepływ powietrza.

Wnętrze wersji N Line wyróżnia się dedykowanym wykończeniem utrzymanym w czarnej tonacji. Fotele z tapicerką materiałową lub skórzano-zamszową posiadają czerwone przeszycia oraz logo N, które znajduje się również na dźwigni zmiany biegów. Sportowych wrażeń i wyglądu dodają metalowe nakładki na pedały.

Nowa Kona z poprawionym, eleganckim oraz wyrafinowanym designem    

Nowy pas przedni wyróżnia się sportowym wyglądem i przyciągającymi wzrok listwami ochronnymi. Ostra krawędź maski wieńczy szeroki grill w charakterystycznym kształcie, który nadaje muskularnego wyglądu. Udoskonalone światła do jazdy dziennej LED w dokładny, przenikliwy sposób spoglądają na drogę przed samochodem. Zlokalizowany pod światłami zderzak łączy się płynnie z nadkolami tworząc wyjątkową i solidną bryłę kontrastującą z główną bryłą nadwozia. Solidna osłona znajdującą się w dolnej części zderzaka wygląda jak gdyby obejmowała dolny wlot powietrza. W rogach zderzaka umieszczono pionowe wloty, które poprawiają przepływ powietrza. Boczna część nadwozia zachowała muskularny i wyrzeźbiony kształt poprzedniego modelu Kona. Sportowa sylwetka w kształcie klina została dodatkowo podkreślona wizualnym połączeniem bocznych przetłoczeń z ostrzejszym, czystszym i bardziej harmonijnym przodem.

Nowe tylne światła mają kształt rozciągnięty w poziomie. Odzwierciedlają one wyjątkową tożsamość świetlnego podpisu przednich świateł. Nowy tylny zderzak, komponujący się z panelami ochronnymi z przodu i po bokach, również został stworzony z kontrastowego materiału. Najnowszy model otrzymał nowe wzory 17- i 18-calowych felg aluminiowych, a także 16-calowe koła znane z poprzednika. Nowa Kona Hybrid będzie dostępna z tymi samymi 16- lub 18-calowymi obręczami z lekkich stopów.

Nowa Kona jest o 40 mm dłuższa niż poprzednia wersja. Dostępna jest w pięciu nowych kolorach nadwozia, w tym Surfy Blue, Dive in Jeju, Ignite Flame, Cyber Grey i Misty Jungle. Są one uzupełnieniem gamy pięciu obecnie istniejących kolorów. Każdy kolor można połączyć z dachem w kolorze Phantom Black oraz obudowami lusterek bocznych w tym samym kolorze. Dwukolorowe nadwozie nadaje sportowego i eleganckiego wyglądu oraz umożliwia klientom więcej możliwości personalizacji i wyrażania siebie.

Modernizacja wyglądu wnętrza

Wygląd wnętrza wraz z zastosowanymi nowymi technologiami, daje poczucie nowego poziomu jakości. Nowa konsola jest odłączona od deski rozdzielczej, aby podkreślić jej poziomy układ. Deska rozdzielcza sprawia wrażenie szerokiej i daje poczucie lekkości, tworząc przestronną atmosferę. W odpowiedzi na wymagania klientów został dodany elektryczny hamulec postojowy, jako nowa funkcja zwiększająca wygodę. Nowe oświetlenie ambientowe podświetla centralny uchwyt na kubek, a także przestrzeń na nogi po stronie pasażera i kierowcy, podkreślając lifestylowy charakter pojazdu. Nowe dekory wokół głośników i wlotów powietrza zostały wykończone aluminium, zapewniając wyższy poziom jakości i wyrafinowania. W nowym wnętrzu zastosowano nowe kolory i materiały. Gama dostępnym tapicerek obejmuje czarny materiał, z wzorem w pepitkę, tkaninę z elementami w kolorze czarnym i szarym oraz perforowaną skórę w kolorze czarnym, beżowym lub khaki.

Hyundai Kona N-Line
Nowe technologie i łączność

Nowa KONA została wyposażona w najnowszą technologię i funkcje łączności w samochodzie. Nowością w tym modelu są cyfrowe zegary z 10,25-calowym kolorowym wyświetlaczem, który po raz pierwszy pojawił się w i20 Nowej Generacji. Ponadto nowa Kona jest również dostępna 10,25-calowym ekran systemu multimediów i nawigacji, oferującym nowe funkcje łączności. Nowy ekran jest wyposażony w funkcję dzielenia ekranu i umożliwia jednoczesne połączenie z kilkoma urządzeniami za pomocą technologii Bluetooth. Ponadto jest wyposażony w najnowszą wersję systemu Bluelink. Umożliwia on wybór profilu użytkownika, nawigację w trybie pieszym po zaparkowaniu, informacje o ruchu drogowym, informacje o miejscach parkingowych i wiele innych. Klienci mogą mieć spersonalizowany profil użytkownika, który można przenieść do innych samochodów Hyundaia oferujących tę samą funkcję.

Hyundai Kona

Nowa Kona jest również wyposażona w nowe funkcje wybierania głosowego. Kierowca może aktywować i sterować takimi funkcjami, jak klimatyzacja, ogrzewanie tylnej szyby i lusterek bocznych, a także ogrzewanie kierownicy za pomocą prostego polecenia głosowego. Nowa Kona jest standardowo wyposażona w powiększony z siedmiu do ośmiu cali wyświetlacz multimediów oraz radio DAB. System został wyposażony w bezprzewodowe Android Auto i Apple Car Play.

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy

Nowego Hyundai Kona wyposażono także w szereg funkcji bezpieczeństwa i wspomagania jazdy, które zapewniają spokój ducha. Inteligentny tempomat (SCC) wyposażono w funkcję Stop & Go. Ulepszono także aktywny system monitorowania martwego pola (BCA), dostępny w połączeniu ze skrzynią DCT. System aktywuje hamulce pojazdu, aby zapobiec kolizji, jeśli wykryje inny pojazd w martwym punkcie, a kierowca spróbuje zmienić pas. Jedną z nowości w tym modelu jest ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA), który ostrzega kierowcę, jeśli nie reaguje, gdy rusza poprzedzający pojazd. Kolejną jest asystent podążania na pasie ruchu (LFA), który automatycznie steruje układem kierowniczym, pomagając kierowcy utrzymać się na środku pasa.

Hyundai Kona N-Line

Kolejną ulepszoną funkcją jest asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z pieszym, teraz wykrywającym również rowerzystów. FCA oprócz kamery wykorzystuje czujniki, aby lepiej wykrywać potencjalne kolizje. Dzięki temu system wykrywa więcej obiektów i z lepszą dokładnością, a także umożliwia działanie systemu nawet w złych warunkach pogodowych. Jeśli system wyczuje potencjalną kolizję, a kierowca nie zareaguje na czas, automatycznie aktywuje hamulce. Asystent unikania kolizji z pojazdami podczas cofania (RCCA), również dostępny po raz pierwszym ze skrzynią DCT, działa tak, aby uniknąć kolizji podczas cofania, aktywując hamulce w przypadku wykrycia innego pojazdu. Jest to ulepszenie wcześniej dostępnego systemu ostrzegania o ruchu poprzecznym podczas cofania (RCTA), który jedynie ostrzegał.

Monitorowanie tylnej kanapy

Kolejną unikalną cechą nowego modelu Kona jest system monitorowania tylnej kanapy (RSA). Ostrzega on kierowcę, gdy ktoś lub coś znajduje się na tylnym siedzeniu, gdy wychodzi z pojazdu. Kolejną funkcja bezpieczeństwa przeznaczono przede wszystkim dla ochrony dzieci. Funkcja bezpiecznego wysiadania (SEW) ma na celu ostrzeganie pasażerów chcących wysiąść pasażerów, jeśli nie jest to wtedy bezpieczne.

Inteligentne ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (ISLW) wykorzystuje nawigację samochodu lub przednią kamerę do określenia aktualnego ograniczenia prędkości. Wyświetla je na zestawie wskaźników i ekranie systemu nawigacji. Jeśli kierowca przekroczy ograniczenie prędkości, wyświetli się ostrzeżenie. Ponadto, nowa Kona jest teraz dostępna z systemem eCall. System automatycznie ostrzega służby ratownicze, jeśli wystrzelą poduszki powietrzne lub po naciśnięciu przycisku eCall.

Hyundai Kona
Funkcje bezpieczeństwa Hyundai SmartSense
  • Aktywny system monitorowania martwego pola (BCA) [Nowość]
  • Asystent unikania kolizji z pojazdami podczas cofania [Nowość]
  • Inteligentny tempomat (SCC) z funkcją Stop & Go [Nowość]
  • Ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA) [Nowość]
  • Asystent podążania na pasie ruchu (LFA) [Nowość]
  • Inteligentne ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (ISLW) [Nowość]
  • Funkcja bezpiecznego wysiadania (SEW) [Nowość]
  • System monitorowania tylnej kanapy (RSA) [Nowość]
  • Asystent unikania kolizji czołowych (FCA) (z nową opcją, wykrywaniem rowerzystów)
Wygoda i komfort

Szereg nowych udogodnień zapewniająca większą wygodę jazdy, teraz także dla pasażerów na tylnych siedzeniach. Obejmują one podgrzewane tylne siedzenia i port USB w drugim rzędzie. Nowego Hyundai Kona z fotelami z ręczną regulacją również ulepszono. Pasażerowie w przednim rzędzie mogą teraz również regulować wysokość siedzenia, aby uzyskać optymalną pozycję siedzenia podczas jazdy.

Hyundai Kona N-Line
Nowe sportowe i przyjazne dla środowiska układy napędowe

Na szczycie gamy znajduje się ulepszony silnik 1.6 T-GDI Smartstream z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT), która zapewnia moc 198 KM. Ten mocny, sportowy układ napędowy jest dostępny w wersjach z napędem na dwa lub na cztery koła.

Aby poprawić efektywność, nowa Kona będzie dostępna z 48-woltowym napędem hybrydowym. Technologię tę standardowo zastosowano w silniku wysokoprężnym Smartstream o pojemności 1,6 litra i mocy 136 KM. Wyposażonym w skrzynię 7DCT lub sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT), a także dostępnym z opcjonalnym napędem na cztery koła. Silnik benzynowy 1.0 T-GDI Smartstream o mocy 120 KM można również wyposażyć w 48-woltowy układ hybrydowy i skrzynię 6iMT jako opcję.

Po raz pierwszy zastosowane w nowym i30 oraz i20 Nowej Generacji, sprzęgło w skrzyni iMT działa wyłącznie elektronicznie, bez jakiegokolwiek mechanicznego połączenia. iMT odłącza silnik od skrzyni biegów po odpuszczeniu przez kierowcę pedału przyspieszenia, dzięki temu oszczędzając paliwo, ponieważ silnik może się wyłączyć i samochód przechodzi w tryb żeglowania. Silnik uruchamia się ponownie na tym samym biegu, gdy tylko kierowca wciśnie pedał przyspieszenia lub pedał hamulca, dzięki mocy dostarczanej przez silnik elektryczny 48-woltowego układu hybrydowego.

Silnik 1.0 T-GDI Smartstream występuje również bez technologii hybrydowej. Można go połączyć z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów lub 6-biegową manualną skrzynią biegów.

Hyundai Kona N-Line
Kona Hybrid

Nowa Kona również będzie dostępna w wersji hybrydowej, która została dodana do gamy modelu Kona w 2019 roku. Hybrydowy układ napędowy zawiera silnik 1.6 GDI i silnik elektryczny, a łączna moc układu wynosi 141 koni mechanicznych, która trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Silnik elektryczny o mocy 44 KM (32 kW) czerpie energię z polimerowego akumulatora litowo-jonowego o pojemności 1,56 kWh.

Układ kierowniczy i zawieszenie zapewniają jeszcze więcej komfortu

Nowego Hyundai Kona poddano serii zmian mających na celu zapewnienia płynniejszej jazdy w porównaniu do poprzednika. Zawieszenie dostrojono tak, aby poprawić komfort jazdy, nie pogarszając jednak sportowego charakteru modelu Kona. Sprężyny, amortyzatory i drążki stabilizatora zmodyfikowano w celu poprawy komfortu jazdy i tłumienia nierówności. Zmodyfikowano również ograniczniki w tylnym zawieszeniu, co przyniosło korzyści w zakresie jazdy po dużych wybojach i kontroli przechyłu bocznego nadwozia.

Hyundai Kona

Nowy Hyundai Kona ma również lepsze opony, zapewniające mniejsze opory toczenia i bardziej wydajną jazdę. Opony 18-calowe zmieniono z Conti Sport Contact 5 na Conti Premium Contact 6, aby poprawić komfort jazdy pojazdu. Kierowcy mogą oczekiwać niższego zużycia paliwa i emisji CO2, a jednocześnie cieszyć się mniejszym hałasem niż wcześniej. Nowe opony zapewniają równowagę między ekologiczną jazdą a sportowym charakterem. Ponadto kilka części pojazdu zostało odnowionych, aby poprawić tłumienie hałasu, wibracji i nierówności drogi, dodatkowo zwiększając komfort wewnątrz kabiny.

Układ kierowniczy precyzyjnie dostrojono, aby pasował do nowego charakteru zawieszenia, a także do nowych opon. Nowe ustawienia dotyczą całej gamy modelu Kona, w tym Kona N Line. Jedynym wyjątkiem jest Kona N Line z układem napędowym 1.6 T-GDI i napędem na cztery koła, która otrzymała specjalne nastawy układu kierowniczego, dopasowanego do charakteru pojazdu.

Całkowicie nowa Kona N Line i nowa Kona pojawią się w europejskich salonach pod koniec roku, a na początku 2021 roku dołączy nowa Kona Hybrid. Nowa Kona Electric, która przejmie napęd elektryczny obecnej wersji, zostanie zaprezentowana w najbliższej przyszłości.

Informacja prasowa


Pozostałe wiadomości tutaj



Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *