Uszlachetnianie Koenigsegg Agera RS
Wykonana ręcznie tylko w 25 egzemplarzach, Koenigsegg Agera RS to model, który jest naprawdę wyjątkowy dla Koenigsegga. Jeden z nich – należąca do klienta Agera RS ustanowiła rekord prędkości homologowanego samochodu na drodze publicznej. Było to w 2017 roku w Nevadzie w USA. Model RS wykorzystuje zaawansowaną technologię opracowaną podczas programu Koenigsegg One: 1. Jednocześnie zawiera wszystkie praktyczne funkcje poprzednich modeli Koenigsegg Agera S i Agera R. Należą do nich bagażnik i składany dach.
Fabryczny Koenigsegg Agera RS
Model Agera RS, w wersji fabrycznej jest wyposażony w lekką izolację akustyczną i przedni splitter zoptymalizowany do użytku na torze. Dodatkowo samochód jest wyposażony w przednie winglety, boczne progi, zaawansowany dynamiczny system klap podwozia i aktywny tylny spojler. Zwiększa on siłę docisku do 450 kg przy 250 km/h. Koenigsegg Agera RS ma również ulepszone boczne wyloty powietrza za przednimi kołami, zwiększoną moc i podwyższony limit obrotów.
Życzenie klienta
W 2020 roku zespół firmy Koenigsegg miał kolejną spektakularną okazję do pracy nad naprawdę wyjątkową Agerą RS. Wszystko zaczęło się jesienią 2019 roku, kiedy jeden z klientów zgłosił chęć umieszczenia kilku otworów wentylacyjnych na przedniej masce inspirowanych One: 1. Powoli poznając upodobania klienta, zespół ds. obsługi posprzedażnej zaczął proponować dodatkowe ulepszenia w tym samym duchu. To, co zaczęło się jako raczej prosta prośba, która nie powinna zająć więcej niż miesiąc, przekształciło się w całkiem epicką misję, która trwała około pół roku. W efekcie powstał mocno zmodyfikowany fabrycznie samochód.
Zmiany
Koenigsegg Agera RS w nowej fantazyjnej odsłonie? Nie do końca. To mocno przeprojektowany samochód.
Nowe oblicze przedniej maski. Aby pomieścić nawiewy inspirowane One: 1, przednia maska samochodu została całkowicie zmieniona. Zamiast wcześniejszego karbonowego akcentu przypominającego kły, teraz jest to elegancki, jednolity panel z włókna węglowego biegnący przez środek samochodu.
Dodano również element tylnej maski inspirowany stylem One: 1.
Jeszcze więcej odcieni czerni – drobne akcenty, takie jak konwersja wszystkich śrub, logo, akcentów, a nawet wydechu na kruczoczarną, dodały charakteru.
Dodatkowe przednie winglety – aby dodatkowo przecinać powietrze.
Nowe życie, nowy SmartCluster. Pulpit nawigacyjny otrzymał nowy, świeży SmartCluster (ten sam, który można znaleźć w Regerze). Dzięki temu wszystkie kluczowe informacje są dostępne na pierwszy rzut oka.
Nowe tylne skrzydło. Poprzednie było wysuwane mechanicznie, ale to zmodernizowane skrzydło jest aktywne i kontrolowane przez oprogramowanie w samochodzie.
Całkowicie nowe ulepszenia tej Agery RS z 2017 roku to dowód kompetencji zespołu ds. obsługi posprzedażnej. Udało im się jeszcze bardziej udoskonalić tę już oszałamiającą bestię pod względem mocy i estetyki. Udało się uzyskać jeszcze lepszą wydajność całej konstrukcji. Swoboda, jaką dał klient, świadczyła również o jego całkowitym zaufaniu do marki.
Koenigsegg Aftermarket
Nazwy Koenigsegg nie trzeba przedstawiać. Zespół ds. obsługi posprzedażnej jest prawdopodobnie jednym z najbardziej niedocenianych i najlepiej strzeżonych tajemnic tej firmy. Działający już od momentu wyprodukowania pierwszego CC8S, dział ten urósł w siłę wraz z firmą Koenigsegg, utrzymując najwyższe standardy w postprodukcji samochodów na najwyższym poziomie technicznym. Wszystko dodatkowo w połączeniu z mistrzowskim rzemiosłem i wiedzą. Ich praca może obejmować prostą aktualizację oprogramowania lub elementu aerodynamicznego po kompleksową przebudowę na zlecenie. Potencjał i możliwości działu Koenigsegg Aftermarket są bowiem prawie nieograniczone.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.