Jeep Gladiator – pickup 4×4 już dostępny
Najnowszy Jeep Gladiator, pierwszy od prawie trzech dekad pickup Jeepa, już jest dostępny w Salonach sprzedaży marki w całej Europie. Oparty jest na będącym ikoną marki Wranglerze, mogącym pochwalić się legendarnymi możliwościami jazdy terenowej. Kryją się one pod hasłem „Go Anywhere, Do Anything”. To samochód z bogactwem zaawansowanych technicznie funkcji, niepowtarzalnymi akcentami stylistycznymi Jeepa oraz poczuciem wolności podczas jazdy z otwartą przestrzenią nad głową. Jeep Gladiator wyróżnia się także skrzynią ładunkową o długości 153 cm, oferując ponadprzeciętną wszechstronność, funkcjonalność i elastyczność.
Co więcej, dzięki ponad 200 akcesoriom Jeep Authentic by Mopar®, dostępnym od momentu wprowadzenia samochodu na rynek, łatwo jest przekształcić Gladiatora z pojemnego transportera we w pełni dostosowany do stylu życia właściciela środek transportu. Taki, który doskonale nadaje się do spędzania wolnego czasu i także do wykonywania codziennych obowiązków.
Debiut w Salonach sprzedaży w Europie na początku 2021 roku.
W Europie Jeep Gladiator jest dostępny w wersjach wyposażenia Sport i Overland. Dodatkowo także w premierowym wariancie Launch Edition, oferowanym w ograniczonej liczbie podczas debiutu rynkowego. We wszystkich wersjach wyposażenia pod maską znajduje się nowy 3,0-litrowy silnik MultiJet V6, który zapewnia moc 264 KM i moment obrotowy o wartości 600 Nm. Paleta kolorystyczna obejmuje dziewięć barw nadwozia: czarny, czerwony Firecracker Red, srebrny Billet Silver Metallic, biały Bright White, Granite Crystal Metallic, niebieski Hydro Blue, szary Sting Grey, „Snazzberry” oraz zielony Sarge Green. Są one zestawione ze składanym miękkim albo twardym dachem w kolorze czarnym lub w kolorze nadwozia. Wersja wyposażenia Sport porusza się na 17-calowych kołach, natomiast modele z serii Overland i Launch Edition na 18-calowych.
W całej Europie premiera rynkowa w Salonach sprzedaży Jeepa odbędzie się na początku 2021 roku.
Prawdziwie „jeepowskie” nadwozie oraz wnętrze zorientowane na technologię i funkcjonalność. Wodoodporna kabina.
Nowy Jeep Gladiator może poszczycić się solidnym, wyróżniającym się designem, który jest natychmiast rozpoznawalny, dzięki tradycyjnym akcentom stylistycznym Jeepa. Zespół projektantów marki utrzymał legendarny siedmioszczelinowy grill, znany z Wranglera. Jednakże z małymi zmianami – został on delikatnie cofnięty, co poprawia aerodynamikę samochodu.
Podczas projektowania wytrzymałej, 153-centymetrowej skrzyni ładunkowej Gladiatora skupiono się głównie na funkcjonalności i wszechstronności. System oświetlenia under-rail, opcjonalne zewnętrzne źródło zasilania (230V) i solidne, wbudowane mocowania zapewniają odpowiednio wysoką trwałość i wszechstronność.
Nowy Jeep Gladiator to wyjątkowy samochód charakteryzujący się wieloma konfiguracjami, umożliwiającymi różne opcje jazdy pod gołym niebem, dzięki rozlicznym zestawieniom przedniej szyby i dachu: złożonego z 3 elementów twardego dachu, miękkiego dachu, a także wersji „topless”. Każda opcja jazdy pod gołym niebem zapewnia maksymalną swobodę podróżowania o każdej porze roku. Zarówno w mieście, jak i z dala od utartych szlaków. Cargo Management Group z zamykanym schowkiem pod fotelem oferuje dodatkowe opcje składowania i zabezpieczenia ładunku w skrzyni, co zwiększa praktyczność Gladiatora. Ponadto dostępne ochronne, lakierowane poszycie skrzyni ładunkowej oraz różne opcje rolet bagażnika (zwijane, miękkie oraz twarde, składane na trzy) zapewniają jeszcze więcej możliwości i zabezpieczają ładunek zgodnie z indywidualnymi potrzebami.
Wnętrze
Wnętrze nowego Jeepa Gladiatora łączy w sobie autentyczny styl, komfort i wszechstronność. Może też z łatwością zostać wyczyszczone i wyróżnia się dużą liczbą schowków, jak na przykład zamykany na klucz schowek pod tylnymi siedzeniami. Gladiator oferuje system multimedialny Uconnect™ czwartej generacji z 7- lub 8,4-calowym ekranem dotykowym oraz zestaw wskaźników z 7-calowym wyświetlaczem (TFT), który umożliwia kierowcy skonfigurowanie przekazywanych informacji na ponad 100 sposobów. A to ułatwia ich zrozumienie.
Jeep Gladiator wyróżnia się wszechstronnością i funkcjami przyjaznymi dla Użytkownika. Przednia kamera dostępna w standardzie wersji Launch Edition (jako opcja w odmianach Sport i Overland) pozwala łatwo dostrzec przeszkody na drodze zarówno na szlakach off-roadowych, jak i podczas codziennych dojazdów do pracy w mieście. Umieszczona za środkową szczeliną grilla Gladiatora, jest uruchamiana za pomocą systemu Off-road Pages. Montowana po raz pierwszy w samochodzie marki Jeep kamera poprawia funkcjonalność i bezpieczeństwo. Co ważne, funkcja samooczyszczania zapewnia utrzymanie jej w czystości nawet po pokonaniu najbardziej ekstremalnych szlaków off-roadowych.
Pozostałe opcje obejmują 9-głośnikowy system audio premium Alpine z subwooferem o mocy 552W, 12-kanałowy wzmacniacz i przenośny bezprzewodowy głośnik Bluetooth. Ten ostatni, umieszczony za tylnymi siedzeniami, jest ładowany podczas jazdy i ma niepodatną na warunki atmosferyczne oraz kurz powłokę zewnętrzną. Jest też wodoodporny. Pozwala na jego zanurzenie w wodzie o głębokości do 90 cm przez czas wynoszący maksymalnie 30 minut.
Istnieje również możliwość sparowania go z głośnikiem innego Jeepa Gladiatora, a co więcej w razie potrzeby służy za ładowarkę dla innych urządzeń podłączonych do jego portu USB. Dzięki temu, Klienci mogą „zabrać ze sobą” w podróż muzykę, niezależnie od tego, czy ich wyprawa kończy się na plaży, czy trwa dalej na ekstremalnych terenowych szlakach.
Zaawansowany silnik Diesla zgodny z normą Euro 6-D Final.
3.0-litrowy silnik MultiJet V6 (zgodny z normą Euro 6D Final), montowany w europejskiej gamie Jeepa Gladiatora i wyposażony w system Engine Stop-Start (ESS), generuje moc 264 KM oraz potężny moment obrotowy 600 Nm. Zaprojektowana i wyprodukowana przez FCA EMEA, ta wysokiej klasy jednostka napędowa wykorzystuje zaawansowaną technicznie turbosprężarkę z łożyskiem o niskim współczynniku tarcia. Została zaprojektowana tak, aby zapewnić jak najlepsze osiągi, szczególnie w niskim zakresie obrotów. Silnik współpracuje z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Umożliwia ona optymalizację jego pracy podczas jazdy w terenie i zapewnia płynne, wydajne dostarczanie mocy podczas podróży autostradą. Gama silników Jeepa Gladiatora obejmuje także 3,6-litrową jednostkę benzynową Pentastar V6. Jest ona dostępna jedynie na rynkach pozaeuropejskich i na Bliskim Wschodzie.
Najwszechstronniejszy pickup Jeepa w historii.
Jeep Gladiator zapewnia legendarne możliwości terenowe, z jakich znana jest amerykańska marka, m.in. dzięki zaawansowanemu systemowi full-time Selec-Trac 4×4, obejmującemu dwubiegową skrzynię rozdzielczą o przełożeniu redukcyjnym równym 2,72:1, a także oś przednią i tylną Dana 44 heavy-duty trzeciej generacji z przełożeniem 3,73:1. Oprócz doskonałych kątów natarcia, rampowego i zejścia oraz tylnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, wszystkie poziomy wyposażenia w gamie Gladiatora – Sport, Overland i Launch Edition – „noszą” oznaczenie Trail Rated, potwierdzające ich legendarne możliwości terenowe.
Pełna gama zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i ochrony.
Podczas projektowania nowego Jeepa Gladiatora nadrzędne znaczenie miało bezpieczeństwo kierowcy i pasażera. Dlatego też samochód oferuje szereg systemów bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego oraz ochrony. Należą do nich m.in. reflektory full LED i kwadratowe tylne światła w technologii LED, będące na wyposażeniu seryjnym całej gamy Gladiatora. Dodatkowe standardowe elementy to kamera cofania Parkview z funkcją dynamicznej siatki, asystent parkowania wyposażony w przednie i tylne czujniki oraz system stabilizacji toru jazdy (ESC) z układem przeciwdziałającym przewróceniu się pojazdu. Na zamówienie model może zostać zaopatrzony w system wykrywania pojazdów w martwym polu (Blind Spot Monitoring), w wykrywanie obiektów na drodze cofania (Rear Cross Path Detection), przednią kamerę terenową, system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning Plus) z autonomicznym hamowaniem awaryjnym, tempomat adaptacyjny z funkcją stop oraz w automatyczne światła drogowe (AHB).
System multimedialny Uconnect czwartej generacji z nowymi usługami łączności Uconnect
Jeep Gladiator oferuje system multimedialny Uconnect™ czwartej generacji z 7- lub 8,4-calowym ekranem. Zapewnia on kierowcy i pasażerom zaawansowane funkcje związane z komunikacją, rozrywką oraz nawigacją. Uconnect™ 8.4” NAV obejmuje przyjazne użytkownikowi funkcje, procesor o podwyższonej mocy, szybszy czas uruchomienia oraz wysokiej rozdzielczości ekran dotykowy. Umożliwia także kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto do obsługi telefonu, nawigacji i wiadomości głosowych.
Gladiator zapewnia również najnowocześniejszą łączność, aby sprostać coraz większym oczekiwaniom Klientów, dzięki nowym usługom Uconnect™. Dostęp do nich można uzyskać za pośrednictwem m.in. aplikacji mobilnej My Uconnect, smartwatcha, strony internetowej, czy też przycisków znajdujących się na panelach oświetlenia kabiny i radia. Oferowane we wszystkich wariantach wyposażenia, począwszy od wersji Sport, w połączeniu z systemem multimedialnym z 8,4-calowym ekranem, usługi Uconnect zapewniają zaawansowaną łączność na pokładzie auta i poza nim oraz szereg funkcji zaprojektowanych z myślą o bezpieczeństwie i komforcie.
Klienci mogą korzystać z aplikacji My Uconnect, aby m.in. skontrolować poziom paliwa, odryglować lub zaryglować drzwi, włączyć światła oraz sprawdzić ostatnią lokalizację pojazdu. W przypadku awarii można uruchomić połączenie alarmowe z samochodu z operatorem centrum alarmowego celem wysłania pomocy drogowej lub z obsługą klienta, aby uzyskać niezbędne wsparcie.
Pakiety
Oprócz usług zawartych w cenie pojazdu dostępne są opcjonalne pakiety takie, jak My Alert i My Fleet Manager. Można je zakupić na dedykowanej im stronie e-commerce. Dzięki My Alert Klienci mogą na bieżąco monitorować swój samochód, otrzymując powiadomienia w przypadku próby kradzieży czy włamania lub ingerencji w Uconnect™ box. Klienci uzyskają także pomoc w odzyskaniu pojazdu.
Innowacyjny i wszechstronny pakiet My Fleet Manager pozwala kierownikom flot na zarządzanie i kontrolowanie połączonych z nim samochodów. Niektóre z nowych usług Uconnect™ będą dostępne w momencie wprowadzenia Gladiatora na rynek. Pozostałe zostaną dołączone później, aby w pełni wykorzystać możliwości techniczne Uconnect Box.
Poziomy wyposażenia.
Każdy z trzech poziomów wyposażenia dostępnych dla Jeepa Gladiatora spełnia wszystkie oczekiwania Klientów. Wersja Sport oferuje ulepszoną funkcjonalność i off-roadową personalizację, natomiast Overland jest punktem odniesienia zarówno pod względem komfortu, jak i technologii, z szeroką gamą elementów zawartych w standardzie. Dwie odmiany wyposażenia oferowane w europejskiej gamie Gladiatora uzupełni w momencie premiery ekskluzywny wariant Launch Edition. To model z limitowanej serii zarezerwowany dla pierwszych Klientów, którzy zamówią nowego pickupa.
Launch Edition
Wersja Launch Edition zawiera wyposażenie, których Klienci oczekują od topowej specyfikacji Gladiatora i będzie dostępna wyłącznie w kolorze czarnym, czerwonym Firecracker Red, srebrnym Billet Silver, białym lub grafitowym Granite Crystal. 18-calowe felgi aluminiowe, ekskluzywne logo, twardy dach w kolorze nadwozia, poszerzone nadkola, podłoga skrzyni ładunkowej wykończona wytrzymałym lakierem, przegroda i miękka osłona skrzyni ładunkowej zapewniają praktyczność oraz wygodę, poprawiając jednocześnie wygląd samochodu.
Wnętrze Launch Edition oferuje przede wszystkim czarne skórzane fotele, czyli kolejne ulepszenie i tak bogato już wyposażonej kabiny. Pozostałe standardowe elementy w zakresie rozrywki, komfortu i bezpieczeństwa podczas jazdy obejmuje system Alpine Premium Audio z subwooferem i przenośnym głośnikiem bezprzewodowym, system Uconnect™ z 8,4-calowym ekranem dotykowym, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, off-roadową kamerę przednią, monitorowanie martwego pola (Blind Spot Monitoring), wykrywanie obiektów na drodze cofania (Rear Cross Path Detection), system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning Plus) z układem hamowania awaryjnego, tempomat adaptacyjny z funkcją stop oraz automatyczne światła drogowe (AHB).
Bogate dziedzictwo.
Nowy Gladiator bazuje na bogatym dziedzictwie wytrzymałych i niezawodnych pickupów Jeepa. Zostało ono zapoczątkowane w 1947 roku, kiedy to Willys Overland wprowadził na rynek 1-tonowego pickupa z napędem na cztery koła, opartego na ramie CJ-2A. W następnych czterech dekadach pojawiły się kolejne modele pickupów, w tym FC-150/170 (1957-1965), Jeep Gladiator/J Series (1963-1987), CJ-8 Scrambler (1981-1985) i Jeep Comanche (1986-1992).
Dane techniczne:
SILNIK | Diesel 3.0 ATX 4WD 264KM (Sport/Overland/Launch Edition) |
Liczba cylindrów, rozmieszczenie | V-6 |
Pojemność skokowa (cm3) | 2,987 |
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) | 83 x 92 |
Liczba zaworów na cylinder | 4 (Rozrząd w systemie DOHC napędzany łańcuchem, 24 zawory) |
Stopień sprężania | 16.0:1 |
Moc maksymalna | 194 kW (264 KM) @ 3,600 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 600 Nm @ 1,400-2,800 obr/min |
Wtrysk paliwa | Common rail, 29,000 psi (2000 bar), wtryskiwacze solenoidalne |
Rodzaj paliwa | Diesel |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 71 |
Pojemność zbiornika mocznika (litry) | 19.5 |
Norma emisji | Euro 6D-Final |
Kontrola emisji | zawór EGR wysokiego ciśnienia, zawór EGR niskiego ciśnienia, katalizator utleniający, filtr cząstek stałych, SCR z wtryskiem mocznika |
SKRZYNIA BIEGÓW | |
Opis | 8-stopniowa AUTOMATYCZNA |
UKŁAD NAPĘDOWY | |
Skrzynia rozdzielcza | Selec-Trac® |
Typ | Active Full-Time |
Przełożenie redukcyjne | 2.72:1 |
Tryby pracy | 2WD High; 4WD Part Time; 4WD Auto; 4WD Low |
Przełożenie osi | 3.73 |
Współczynnik pełzania | 48:1 |
OSIĄGI | |
Przyspieszenie: 0-100 km/h (s) | 8,6 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 177 |
ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA SPALIN | |
Zużycie paliwa – cykl mieszany WLTP (l/100km) | 9.5 – 9.8 |
Emisja CO2 – cykl mieszany WLTP (g/km) | 248 – 256 |
WYMIARY I POJEMNOŚCI | |
Masa własna STD. A (kg) | 2,294 (Sport), 2,403 (Overland, Launch Edition) |
Maksymalna ładowność (kg) | 556 (Sport), 613 (Overland, Launch Edition) |
Zdolność uciągu (kg) | 2,722 |
Wysokość (mm) | 1,905 (soft-top), 1,843 (hard top) |
Szerokość (mm) | 1,894 |
Długość (mm) | 5,591 |
Rozstaw osi (mm) | 3,488 |
Prześwit (mm) | 253 |
Pojemność skrzyni ładunkowej (litry) | 1,005 |
Długość skrzyni ładunkowej, klapa tylna zamknięta (mm) | 1,531 |
Długość skrzyni ładunkowej, klapa tylna otwarta (mm) | 2,067 |
Maksymalna szerokość skrzyni ładunkowej (mm) | 1,442 |
INNE | |
Kąt natarcia/zejścia/rampowy (stopnie) | 41°/25°/18,4° |
Głębokość brodzenia (mm – km/h) | 760 – 8 |
Oś przednia | Dana 44 M210 |
Oś tylna | Dana 44 M220 z Tru-Lok tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu |
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.