Volkswagen ID.5 GTX – nowy, elektryczny SUV coupé
Elegancki jak coupé, wytrzymały jak SUV, a do tego elektryczny… Volkswagen ID.5 GTX zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego IAA w Monachium już 7 września, jeszcze jako zamaskowany samochód koncepcyjny. Pierwszy SUV coupé Volkswagena skonstruowany na platformie podłogowej MEB ma zachwycić eleganckim designem i napędem na cztery koła. Za napęd odpowiadają dwa silniki elektryczne. Volkswagen ID.5 GTX jest w pełni połączony ze światem zewnętrznym, może być aktualizowany bezprzewodowo i jest wyposażony w technologię Car2X. VW ID.5 GTX to pierwszy elektryczny SUV coupé marki Volkswagen. Dzięki opływowej sylwetce ID.5 GTX jest jednocześnie elegancki i sportowy. Krótkie zwisy i duże koła podkreślają jego mocny charakter.
Groźny przód, elegancka sylwetka
Dynamiczny wygląd przedniej części ID.5 GTX to zasługa matrycowych reflektorów LED IQ.Light, które zapewniają inteligentne sterowanie światłami drogowymi. Listwa świetlna, która zwęża się ku logo Volkswagena, została połączona z trzema podświetlanymi elementami o strukturze plastra miodu zarówno po stronie kierowcy, jak i pasażera. Uzupełniają one światła mijania i dodają autu sportowego charakteru również na postoju. Mocno pochylone słupki A, wysunięte daleko w przód, nadają też linii dachu eleganckiej płynności. Dach przebiega nisko nad nadwoziem i delikatnie opada ku tyłowi, a jego linia kończy się w zintegrowanym spojlerze. Poziome linie z tyłu podkreślają szerokość auta, ale największą uwagę przyciąga świetlny pas. Tylne światła LED o trójwymiarowej stylistyce dopełniają wrażenie obcowania z luksusowym samochodem.
GTX – nowy rodzaj atletyzmu
Skrót GTX reprezentuje nowy rodzaj atletyzmu sportowych aut marki Volkswagen. Kontynuuje też tradycję udanych modeli spod znaków GTI, GTD i GTE i przenosi ją do świata elektrycznej mobilności. Przy przedniej i tylnej osi VW ID.5 GTX znajdują się silniki elektryczne. Taki rodzaj napędu na cztery koła zapewnia dobre osiągi, doskonałą trakcję, a także sportowe właściwości jezdne. Akumulator litowo-jonowy o dużej pojemności energetycznej, umieszczony między osiami, zapewnia przewidywalny zasięg do 497 km.
Gdy Volkswagen ID.5 GTX pojawi się w sprzedaży w przyszłym roku, będzie drugim modelem sportowej marki GTX. Będzie także kolejnym impulsem dla strategii ACCELERATE. Volkswagen chce być najpopularniejszą marką wśród dostawców zrównoważonej mobilności. Do 2030 roku jego celem jest zwiększenie udziału samochodów elektrycznych w Europie do 70 procent sprzedaży. Do 2050 roku Volkswagen chce osiągnąć także neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.