MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Opel Rocks-e – premiera elektrycznego malucha

Opel pokazał nowy model – Opel Rocks‑e, czyli pierwszy pojazd reprezentujący segment SUM – Sustainable Urban Mobility (zrównoważona miejska mobilność). To bliźniaczy pojazd do Citroena My Ami. Ten z założenia podstawowy pojazd elektryczny odpowiada na najprostsze wymagania w zakresie mobilności. Jest wyposażony w napęd akumulatorowy, chroni przed wiatrem i deszczem. W Niemczech mogą go prowadzić młode osoby, które ukończyły 15 lat i mają prawo jazdy kategorii AM.

Opel Rocks-e
Opel Rocks-e (2021)

Wprowadzając dwumiejscowy pojazd o długości 2,41 metra, Opel kontynuuje swoją elektryfikację. Model ten plasowany jest poniżej Corsy‑e. Jednocześnie jest w zasięgu finansowym prawie każdego kierowcy, od młodzieży zaczynającej przygodę z motoryzacją po osoby przemieszczające się po mieście między domem a pracą. Podstawowa wersja Opla Rocks‑e będzie w Niemczech kosztować wyraźnie mniej niż mały samochód. Miesięczna rata leasingowa będzie porównywalna z ceną miesięcznego biletu na komunikację miejską. Zamówienia na Opla Rocks‑e będą przyjmowane online lub u wybranych dealerów marki w Niemczech od jesieni. Na kolejnych rynkach samochodzik pojawi się od 2022 r.

Opel Rocks-e
Opel Rocks-e (2021)
Atrakcyjny sposób na mobilność w mieście

Dzięki niewielkim wymiarom (tylko 2,41 m długości i 1,39 m szerokości, nie licząc bocznych lusterek) oraz niskiej masie (471 kg) Rocks‑e zalicza się do lekkich pojazdów silnikowych. To oznacza, że w Niemczech mogą go również prowadzić osoby, które ukończyły 15 lat i mają prawo jazdy kategorii AM. Odpowiednia nowelizacja przepisów weszła w życie w 2021 r. i obecnie obowiązuje w całych Niemczech. Ustawodawca popiera zatem potrzeby młodych ludzi w zakresie mobilności, zwłaszcza związane z dojazdem do szkoły lub na uczelnię. Nowy Opel Rocks‑e doskonale nadaje się więc do tego zadania.

Opel Rocks-e
Opel Rocks-e (2021)
Do 75 km zasięgu z prędkością do 45 km/h

Inteligentny bilet wstępu Opla do elektrycznej mobilności oferuje zasięg do 75 kilometrów (wg WLTP) i rozwija prędkość maksymalną 45 km/h. Takie parametry z powodzeniem wystarczają w codziennym ruchu miejskim. Zadowolą nie tylko młodych kierowców. Także osoby, które chciałyby bezemisyjnie dojeżdżać do pracy i nie lubią zbyt długo poszukiwać miejsca do parkowania. 14‑calowe koła i średnica zawracania tylko 7,20 m sprawiają też, że Rocks‑e idealnie nadaje się do miasta, gdzie zwinnie manewruje i wciśnie się w najmniejszą lukę na parkingu.

Opel Rocks-e (2021)

Akumulator Opla Rocks‑e ma pojemność 5,5 kWh i można go naładować do pełna w 3,5 godziny ze standardowego domowego gniazdka. Trzymetrowy kabel do ładowania jest na stałe zamontowany w pojeździe — wystarczy wyciągnąć go z drzwi pasażera. Opel oferuje także adapter umożliwiający korzystanie z publicznych stacji ładowania.

Opel Rocks-e
Drzwi otwierane w przeciwnych kierunkach i Opel Vizor

Rocks‑e ma nowe oblicze marki Opel – Vizor oraz reflektory i kierunkowskazy w technologii LED. Drzwi od strony przedniej i tylnej krawędzi wyglądają identycznie, co podkreśla także odważną i minimalistyczną stylistkę pojazdu. Drzwi pasażera otwierają się tradycyjnie do przodu, natomiast kierowca otwiera swoje drzwi „pod wiatr”. Przednie i tylne panele nadwozia również są podobne.

Opel Rocks-e (2021)

Siedzenia w kabinie są przesunięte względem siebie, tak aby pasażer miał więcej miejsca na nogi, a kierowca mógł łatwiej regulować swój fotel wzdłużnie. W środku jest też sporo miejsca nad głową, nawet dla osób o wzroście powyżej 1,90 m. Ponadto, pomimo zwartych wymiarów, nowy Rocks‑e oferuje do 63 litrów przestrzeni na bagaż w miejscu na nogi pasażera. Na specjalnym haczyku można też powiesić dużą siatkę z zakupami.

Opel Rocks-e
Opel Rocks-e (2021)
Minimalizm we wnętrzu

Kokpit jest dopasowany do wymagań współczesnego młodego pokolenia: przejrzysty i ograniczony do niezbędnych elementów. Na wyświetlaczu podawane są podstawowe informacje. Prędkość, tryb jazdy (Drive, Neutral, Reverse), stan naładowania akumulatora, pozostały zasięg i przebieg. Przydatnym detalem jest także uchwyt na smartfon w konsoli środkowej. Usługi takie jak aplikacja „myOpel” dostarczają dalszych praktycznych informacji.

Opel Rocks-e
Opel Rocks-e (2021)

Dzięki zwartym wymiarom i dużej powierzchni szyb kierowca Opla Rocks‑e ma również doskonałą widoczność w każdym kierunku. Atmosferę przyjemnej lekkości w kabinie zapewnia standardowy panoramiczny szklany dach — niespotykany w pojazdach z tej kategorii cenowej. Rocks‑e jest dostępny w trzech wyrazistych wersjach wyposażenia: Opel Rocks‑e, Opel Rocks‑e „Klub” i Opel Rocks‑e „TeKno”.

Opel Rocks-e (2021)

Nazwa „Rocks” ma także swoją tradycję u niemieckiego producenta. Całkiem niedawno taki przydomek nosiły odmiany modeli ADAM i KARL. Wyróżniały się bogatym wyposażeniem i „terenowymi” dodatkami ułatwiającymi codzienne poruszanie się w miejskiej dżungli. Nowy Opel Rocks‑e jest jeszcze lepiej przystosowany do użytkowania w miastach i miasteczkach. Nowy model, w pełni elektryczny, bezemisyjny i niemal bezgłośny, pozwala cieszyć się mobilnością bez wpływu na środowisko.

Opel Rocks-e (2021)

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *