HYVIA – H jak wodór i H jak high speed
W styczniu tego roku Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault, zaprezentował plan strategiczny o nazwie Renaulution i zapowiedział silną ofensywę rynkową w dziedzinie rozwiązań napędów wodorowych. HYVIA – spółka joint venture należąca w równych częściach do Grupy Renault i Plug Power – została utworzona w czerwcu, by realizować te pilne zadania. Jej motywem przewodnim jest więc szybkie działanie, co stale udowadnia.
Od czerwca do grudnia HYVIA stworzyła zespoły pracowników, przedstawiła trzy prototypy samochodów dostawczych z napędem wodorowym, uczestniczyła w około dziesięciu imprezach dotyczących zrównoważonej mobilności i rozpoczęła testy seryjnych pojazdów swojej konstrukcji. Wyzwania jednak na tym się nie kończą: wprowadzenie do sprzedaży produktów spółki jest przewidziane w przyszłym roku!
Powstanie spółki HYVIA to niezwykłe wydarzenie, zarówno jeśli chodzi o sam proces jej tworzenia, jak i o projektowanie prototypów. Wraz z całą grupą współpracujących podmiotów musieliśmy pracować w szybkim tempie, by zaproponować konkretne rozwiązania mobilności zdekarbonizowanej. – David Holderbach, dyrektor generalny HYVIA
Duch start-up’u i wcielenie silnych wartości
David Holderbach i jego zespół są uosobieniem ducha start-up’u i elastycznego zarządzania: szybkie podejmowanie decyzji, upraszczanie procesów i odwoływanie się do wiedzy i kompetencji tam, gdzie są one dostępne.
HYVIA to 50 pracowników oraz niewyczerpane zasoby motywacji do podejmowania wyzwań zielonej mobilności z napędem wodorowym. Grupy ludzi podejmują się realizacji projektów, które odzwierciedlają ich wolę wniesienia pozytywnego wpływu na transformację energetyczną. Zdekarbonizowany transport jest ich racją bytu i wszyscy wyznają tę ideę. Entuzjazm ludzi jest kluczowy dla Davida Holderbacha, który realizuje ambitne cele firmy. To uzyskanie 30% udziału w rynku w segmencie samochodów dostawczych z napędem wodorowym do 2030 roku.
Diametralna zmiana w 200 dni
HYVIA osiągnęła konkretne wyniki w okresie krótszym niż 200 dni. Od dnia utworzenia spółki zaprezentowane zostały aż trzy prototypy samochodów z napędem wodorowym. To Renault Master Van H2-TECH, Renault Master podwozie z kabiną H2-TECH i Renault Master City Bus H2-TECH. Ponadto, stacja tankowania będąca częścią oferty przedstawionej przez tę markę, która nie zamierza sprzedawać samochodów bez dostarczenia kompleksowych rozwiązań zapewniających tankowanie
i zaopatrzenie w energię. Są to ambicje uosabiające połączone know-how Grupy Renault i Plug Power.
Posuwamy się w szybkim tempie. Mamy tu prawdziwą rywalizację i burzę mózgów w dążeniu do dogłębnego zrozumienia tematyki i oferowania szybkich rozwiązań. Dodatkowo bez żadnych kompromisów w dziedzinie bezpieczeństwa. Bazujemy na know-how ludzi z Grupy Renault w dziedzinie pojazdów dostawczych oraz na osiągnięciach firmy Plug Power w dziedzinie napędów wodorowych. Znajdujemy się obecnie na etapie testów i konwergencji rozwiązań, naszym celem jest wprowadzenie do sprzedaży naszych samochodów od przyszłego roku!. – Nicolas, dyrektor działu inżynierii HYVIA
Zielona przyszłość już od dziś
Dla firmowych flot i dla służb samorządów lokalnych użytkujących pojazdy w intensywny sposób aktualna oferta napędów wodorowych jest bardzo skromna. Nie ma rozwiązań odpowiednio przystosowanych. Aby sprostać temu zapotrzebowaniu, które staje się pilne, HYVIA opracowała unikalny ekosystem zlokalizowany we Francji. Aby działać szybko, spółka przebudowuje samochody Master E-TECH Electric produkowane w Batilly. Od 2022 roku będzie montować ogniwa paliwowe i stacje tankowania w zakładzie Refactory we Flins.
Utrzymujemy kontakt z szefami flot firmowych, którzy zamierzają zrobić krok w stronę napędu hybrydowego jako tzw. early adopters. Chcemy zaproponować im rozwiązania pod klucz wykorzystujące napęd wodorowy, czyli samochody z napędem wodorowym. Dodatkowo także stacje szybkiego tankowania zielonego wodoru – dodaje David Holderbach, myśląc już o roku 2022.
W 2022 roku HYVIA wdroży kompletny ekosystem, który obejmie trzy produkty przeznaczone dla firmowych flot samochodowych oraz samorządów:
- Dostawczy Renault Master Van H2-TECH. Duży furgon do przewozu towarów i przesyłek posiadający 12 m³ przestrzeni ładunkowej oraz zasięg do 500 km.
- Renault Master podwozie z kabiną H2-TECH. Samochód z przeznaczeniem do zabudowy i montażu nadwozi, w tym kontenera 19 m³ i z zasięgiem 250 km.
- Renault Master City Bus H2-TECH. Miejski minibus do przewozu do 15 pasażerów i z zasięgiem około 300 km.
- Stacja tankowania wodoru HYVIA do szybkiego napełniania zbiornika (≤ 5 minut), by zapewnić maksymalną dyspozycyjność pojazdów.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.