MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

NIO przedstawia ET5 – elektrycznego sedana klasy średniej

NIO, pionier na rynku inteligentnych pojazdów elektrycznych segmentu premium, zaprezentował nowy model – ET5. NIO zaprezentował swojego nowego sedana klasy średniej podczas NIO Day 2021 w Suzhou w Chinach. To pierwszy kompaktowy samochód marki NIO łączący osiągi z poczuciem przestrzeni i radością z jazdy. ET5 łączy w sobie wyrazisty i mocny wygląd zewnętrzny z koncepcją wnętrza przestronnego salonu.

Sportowy wygląd zewnętrzny

Lekki i charakterystyczny wygląd zewnętrzny NIO ET5 nawiązuje do DNA supersamochodów NIO i koncepcji „Design for Autonomous Driving”. Projektantom z NIO udało się również zintegrować wysokowydajne czujniki autonomicznej jazdy z nowoczesnymi i wyrazistymi liniami nadwozia. Projektanci inspirowali się też płynną linią kształtu modelu ET7. Muskularne błotniki są inspirowane supersamochodem sportowym NIO EP9. Szeroki rozstaw kół i ostre krawędzie podkreślają sportowy charakter ET5. Podkreśla go także tylny spojler i detale, takie jak zlicowane klamki drzwi i bezramkowe okna, które zapewniają także lepszą wydajność aerodynamiczną.

Wnętrze NIO ET5

Jako rozwój koncepcji NIO, tzw. „drugiej przestrzeni życiowej”, wnętrze ET5 zostało zainspirowane trendami w branży meblarskiej, modowej i obuwniczej. Doprowadziło to do powstania atrakcyjnego wnętrza dającego wrażenie przestrzeni z ciepłym akcentem. Przeszklony, panoramiczny dach dodatkowo zapewnia jasne wnętrze, które uzupełniają jego naturalne, ciepłe kolory.


W NIO ET5 można także znaleźć wiele materiałów pochodzących z recyklingu. Ekologiczna tkanina „Clean +” tworzy relaksującą atmosferę i poprawia także akustykę w samochodzie. Inteligentne, niewidoczne dysze wentylacyjne są wyrazem niezwykle schludnego i spójnego designu. Całkowicie nowa koncepcja oświetlenia z 256 kolorami tworzy we wnętrzu atmosferę, którą można łatwo dostosować do nastroju pasażerów. Standardowy system dźwięku przestrzennego Dolby Atmos 7.1.4 dodatkowo dopełnia wrażenia.

Rzeczywistość wirtualna

NIO ET5 jest przepełniony najnowszą technologią multimediów. PanoCinema to pierwszy w branży cyfrowy kokpit z panoramicznym widokiem, który wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość (AR) i wirtualną rzeczywistość (VR). NIO połączyło siły z NREAL, innowacyjną firmą produkującą urządzenia wirtualnej rzeczywistości (AR). Wspólnie opracowano okulary AR, które mogą wyświetlać efektywny ekran o przekątnej 201 cali.

NIO współpracowało również z firmą Nolo, aby wspólnie opracować okulary NIO VR, które wykorzystują ultracienkie soczewki typu pancake w rozdzielczości 4K. Zestaw wskaźników HDR o przekątnej 10,2 cala zapewnia wyświetlanie podstawowych parametrów samochodu.

Gotowy do autonomicznej jazdy

NIO ET5 jest wyposażony w najnowszą technologię „NIO Autonomous Driving” (NAD). Dzięki NIO Aquila Super Sensing i NIO Adam Super Computing, ET5 stopniowo umożliwi bezpieczną, autonomiczną jazdę w różnych sytuacjach. Zarówno w mieście, jak i poza nim. Po dalszym rozwoju i testach systemu, pełna funkcjonalność jazdy autonomicznej będzie stopniowo wprowadzana i udostępniana użytkownikom w Chinach w ramach miesięcznej subskrypcji w ramach ADaaS (AD as a Service).

Prawdziwy sportowy charakter połączony z zasięgiem

NIO ET5 odziedziczył także wysokowydajne DNA marki NIO i dysponuje łączną mocą 360 kW (489 KM). Dzięki sprawdzonej architekturze dwóch silników (asynchroniczny silnik indukcyjny o mocy 150 kW z przodu i 210 kW silnik z magnesami trwałymi z tyłu) z momentem obrotowym wynoszącym 700 N, przyspiesza w 4,3 sekundy od 0 do 100 km/h. Dzięki wysokowydajnym hamulcom opracowanym przez firmę NIO droga hamowania od 100 km/h do 0 wynosi tylko 33,9 metra. Przy współczynniku oporu wynoszącym zaledwie 0,24 cw i również wysoce wydajnym elektrycznym układzie napędowym nowej generacji, ET5 osiąga zasięg wg chińskiej normy CLTC ponad 550 km ze standardowym akumulatorem 75 kWh. Ponad 700 km zasięgu zapewnia mu akumulator dalekiego zasięgu 100 kWh i ponad 1000 km zasięgu akumulator ultra dalekiego zasięgu o pojemności 150 kWh.

Bezpieczeństwo

NIO ET5 został zaprojektowany w celu spełnienia surowych, pięciogwiazdkowych standardów C-NCAP i Euro NCAP. Osiągnięto to dzięki niezwykle wytrzymałemu hybrydowemu korpusowi stalowo-aluminiowemu o sztywności skrętnej do 34 000 Nm / stopień. Dzięki również wyjątkowo nisko położonemu środkowi ciężkości wynoszącemu 482,6 mm i rozstawowi kół wynoszącemu 1685 mm, NIO ET5 osiąga wskaźnik odporności na przewracanie wynoszący wg producenta 1,7.

Ekskluzywne kolory

NIO ET5 będzie dostępny w dziewięciu kolorach nadwozia, z których „First Light Kiss” i „Sunbathe Yellow” są dostępne wyłącznie dla tego modelu. Kolor NIO na rok 2022 to „Airspace Blue”. Cała paleta kolorów znajduje się na stronie producenta.

Ceny i dostępność

Ceny ET5 w Chinach zaczynają się od 328 000 RMB przed dopłatami i 258 000 RMB z BaaS (z wymienną baterią jako usługą). To w przeliczeniu na złotówki odpowiednio od około 211.000 i 166.000 zł. Dostawy do chińskich użytkowników mają rozpocząć się we wrześniu 2022 roku.

Dostawy NIO ET7 rozpoczną się w marcu 2022 r.

NIO ET7, flagowy sedan NIO, będzie dostępny do zamawiania od 20 stycznia 2022 roku. Dostawy zaplanowano od 28 marca 2022 r. ET7 na nowo definiuje standardy autonomicznej jazdy pojazdem produkcyjnym. Jest też standardowo wyposażony w ponad 100 funkcji zapewniających komfort, bezpieczeństwo i wykorzystujących inteligentne technologie. 20 nowych funkcji zostało dodanych lub ulepszonych od czasu pierwszego pokazu modelu ET7 w 2021 roku. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi teraz 3,8 sekundy, a współczynnik oporu powietrza zoptymalizowano zaś do 0,208 cw.

Trwa rozbudowa sieci NIO Power

Celem marki NIO jest przedefiniowanie doświadczenia elektromobilności i przeniesienie go na wyższy poziom. Dotyczy to również ładowania samochodów elektrycznych. Dlatego w 2022 roku NIO będzie nadal rozbudowywać swoją infrastrukturę ładowania i sieć stacji wymiany akumulatorów. Do końca 2022 r. NIO zainstaluje w Chinach łącznie ponad 1300 stacji wymiany energii, 6000 ładowarek i 10 000 ładowarek docelowych. Firma połączy także w sieć ładowania ponad 30 tras wzdłuż głównych dróg w Chinach.

Globalne plany ekspansji

Po udanym wejściu na rynek w Norwegii w 2021 r., NIO zamierza wejść na kolejne rynki w Europie. Firma w 2022 roku sprowadzi swój ekosystem ładowania i produkty do Niemiec, Holandii, Szwecji i Danii. Planuje się, że do 2025 r. NIO będzie obecna w ponad 25 krajach na całym świecie.

Dzień NIO 2021

Ponieważ użytkownicy są w centrum wszystkich działań NIO, łącznie ponad 1000 z nich wzięło udział w tworzeniu Dnia NIO 2021. Alan Walker, światowej sławy producent muzyczny i DJ, współpracował z NIO przy skomponowaniu nowej piosenki „Hello World” i zagrał swój pierwszy koncert podczas Dnia NIO.

William Li, założyciel, prezes i dyrektor generalny NIO, powiedział: „Rok 2021 był pełen wyzwań. Z optymizmem i pozytywnym nastawieniem rozwijaliśmy się razem z naszymi użytkownikami. W 2022 roku będziemy nadal napędzać rozwój naszych produktów i technologii. Przyspieszymy rozwój i ekspansję naszej sieci serwisowej oraz otworzymy dodatkowe rynki na całym świecie. Z ufnością patrzymy w przyszłość.”

O marce NIO:

Misją marki NIO jest przekazywanie radości życia dzięki inteligentnym pojazdom elektrycznym klasy premium i wyjątkowym wrażeniom użytkownika. Firma NIO została założona jako globalna firma produkująca samochody elektryczne w listopadzie 2014 roku. Firma zatrudnia ponad 14 000 osób w światowej klasy ośrodkach badawczo-rozwojowych, projektowych i produkcyjnych w Szanghaju, Pekinie, San Jose, Monachium, Oksfordzie i w innych lokalizacjach. W 2015 roku NIO była sponsorem tytularnym zwycięskiego zespołu w mistrzostwach kierowców podczas pierwszego sezonu wyścigowego ABB FIA Formuły E. W 2016 roku NIO zaprezentowało jeden z najszybszych samochodów elektrycznych na świecie, EP9. NIO EP9 ustanowił rekord okrążenia pojazdu elektrycznego na Nürburgring Nordschleife i na trzech innych znanych na całym świecie torach.

Modele i rekordy

W 2017 roku NIO zaprezentowało swój Vision Car EVE i ogłosiło, że NIO EP9 ustanowił nowy światowy rekord prędkości dla pojazdu autonomicznego na torze Circuit of the Americas. 28 czerwca 2018 r. NIO oficjalnie rozpoczęło dostawy modelu ES8, 7-miejscowego, elektrycznego SUV-a w Chinach. NIO jest notowana na nowojorskiej giełdzie od września 2018 roku.

W dniu NIO, 15 grudnia 2018 r., NIO oficjalnie wprowadziło na rynek elektrycznego długodystansowego SUV-a NIO ES6, którego seryjna produkcja ma miejsce od czerwca 2019 r. W dniu NIO, 28 grudnia 2019 r., NIO oficjalnie wprowadziło na rynek potężnego SUVa EC6 – Smart Electric Coupe. Dostawy poprawionej wersji pierwszego samochodu serii ES8 rozpoczęły się 19 kwietnia 2020 roku. Dostawy SUVa EC6 rozpoczęły się 25 września 2020 roku. 9 stycznia 2021 roku oficjalnie zaprezentowano NIO ET7, pierwszego, inteligentnego, w pełni elektrycznego sedana z funkcją autonomicznej jazdy. NIO ET5, pierwszy sedan klasy średniej, został oficjalnie zaprezentowany 18 grudnia 2021 roku.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *