MotoryzacjaNajważniejszeSport

Ford Puma Hybrid Rally1 – hybrydowe WRC

Zespół M-Sport Ford World Rally Team (WRT) zaprezentował po raz pierwszy kibicom sportów motorowych nowy samochód – M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 w efektownych barwach, który będzie uczestniczyć w zelektryfikowanej erze Rajdowych Samochodowych Mistrzostwa Świata FIA 2022 (WRC).

Debiut już w najbliższym rajdzie Monte Carlo

M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 zadebiutuje podczas Rajdu Monte Carlo, który odbędzie się w dniach 20-23 stycznia 2022 r. Za kierownicą trzech samochodów zasiądą – Craig Breen, Adrien Fourmaux i Gus Greensmith, którzy będą także startować przez cały sezon WRC 2022. Ponadto, podczas tych zawodów do zespołu M-Sport Ford World Rally Team dołączy dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata FIA – Sébastien Loeb. Rajd Monte Carlo wygrywał on już siedmiokrotnie.

Sezon 2022 to także 25. rocznica niezwykle udanego partnerstwa w WRC między firmami Ford i M-Sport. Razem zdobyły one siedem tytułów mistrzowskich. Wygrały także ponad 1500 odcinków specjalnych w kultowych samochodach rajdowych, takich jak Ford Fiesta WRC i Ford Focus RS WRC. Od początku współpracy M-Sport i Ford zdobyły też w klasyfikacji producentów rekordową liczbę 268 punktów z rzędu.

M-Sport Ford World Rally Team – załogi podczas Rajdu Monte Carlo 2022:
KierowcaPilotOsiągnięcia kierowcy w WRC
Craig BreenPaul NaglePierwszy rajd: Rajd Portugalii 2009
22 wygrane odcinki specjalne
69 rajdów
288 punktów
Adrien FourmauxAlex CoriaPierwszy rajd: Rajd Monte Carlo 2019
1 wygrany odcinek specjalny
26 rajdów
45 punktów
Gus GreensmithJonas AnderssonPierwszy rajd: Rajd Wielkiej Brytanii 2014
58 rajdów
91 punktów
Sébastien LoebIsabelle GalmichePierwszy rajd: Rajd Katalonii 1999
9 tytułów mistrza świata
925 wygranych odcinków spec.
180 rajdów
1.727 punktów

– Jednym z najbardziej wyjątkowych aspektów WRC na przestrzeni lat było wyraźne powiązanie między samochodami rajdowymi o bardzo wysokich osiągach a ich drogowymi odpowiednikami – powiedział Mark Rushbrook, dyrektor globalny Ford Performance. Dlatego tak ważne jest, aby nowa era w WRC odzwierciedlała przejście branży na samochody zelektryfikowane. Ford jest więc w pełni zaangażowany w zelektryfikowaną przyszłość. Udział samochodu M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 w najtrudniejszych rajdach na świecie pomoże nam także opracować jeszcze bardziej zaawansowane zelektryfikowane układy napędowe w autach, które mogą kupić klienci.

Pierwszy zelektryfikowany samochód wyczynowy Forda

Nowy model M‑Sport Ford Puma Hybrid Rally1 jest pierwszym zelektryfikowanym samochodem wyczynowym Forda. Napędza go podobny układ napędowy, jak samochód drogowy Puma EcoBoost Hybrid, na którym bazuje. Hybrydowy układ napędowy nowej generacji również odzyskuje energię podczas hamowania i jazdy wybiegiem oraz przechowuje ją w akumulatorze. Akumulator ten ma pojemność 3,9 kWh. Energia ta jest następnie wykorzystywana do wspomagania znakomitych osiągów turbodoładowanego silnika benzynowego EcoBoost o pojemności 1,6 litra. Następuje to poprzez wielokrotne, maksymalnie trzysekundowe, „doładowanie” za pomocą silnika elektrycznego o mocy 100 kW.

Samochód może również wykorzystywać zelektryfikowany układ napędowy do poruszania się po terenach zamieszkałych, w parkach serwisowych i na trasach dojazdowych między odcinkami specjalnymi przy użyciu wyłącznie energii elektrycznej. Akumulator można również ładować za pomocą zewnętrznego źródła zasilania w wyznaczonych strefach między odcinkami specjalnymi. Ładowanie trwa około 25 minut.

Ponadto, od sezonu 2022, zawodnicy klasy FIA WRC Rally1 do zasilania silników spalinowych w samochodach rajdowych będą korzystać z paliwa, które nie zawiera paliw kopalnych. Łączy ono składniki syntetyczne i biodegradowalne. To jest więc paliwo w 100% zrównoważone.

– To był bardzo pracowity czas, kiedy przygotowywaliśmy samochody i zespół do tegorocznego Rajdu Monte Carlo i otwarcia sezonu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata 2022. Jednocześnie także taki czas, który wart był każdego wysiłku – powiedział Richard Millener, szef zespołu M-Sport. Dzięki pomocy i wsparciu kolegów z Forda na całym świecie skonstruowaliśmy więc fantastyczny samochód o ogromnym potencjale. Nie możemy doczekać się, aby zaprezentować go w trakcie sezonu. Wielkie podziękowania również dla wszystkich zaangażowanych w dotarcie do tego punktu i pomoc w dotrzymaniu tak napiętych terminów. Czujemy się też bardzo dumni, że możemy reprezentować Forda na arenie światowej w 25. roku współpracy!

M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 – specyfikacja techniczna:

Samochód M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 odzwierciedla także zaangażowanie Forda w elektryfikację. W zeszłym roku firma ogłosiła też, że ​​do połowy 2026 roku 100 procent gamy jej samochodów osobowych w Europie będą stanowić modele elektryczne lub hybrydowe typu plug-in, które będą mogły poruszać się z zerową emisją spalin. Ford zadeklarował także przejście na samochody wyłącznie elektryczne do 2030 roku.

Informacja prasowa

Pozostałe informacje z działu Sport znajdziecie tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *