MotoryzacjaNajważniejszeSport

Nieudany weekend w Sebring dla Inter Europol Competition

Na torze Sebring na Florydzie odbyła się inauguracja sezonu mistrzostw Świata Endurance 2022 (World Endurance Championship czyli WEC), w której wziął udział polski zespół wyścigowy Inter Europol Competition. Tegoroczny sezon, to jubileuszowa, dziesiąta edycja serii WEC. Było to także wyjątkowe spotkanie dwóch najważniejszych serii długodystansowych na świecie: WEC oraz IMSA czyli serii amerykańskiej, cieszącej się wielką popularnością za oceanem. W piątek po południu i wieczorem uczestnicy mistrzostw świata ścigali się na dystansie 1000 mil. W sobotę na tor wyjechały samochody IMSA, które uczestniczyły w wyścigu 12-godzinnym.

Inter Europol Competition, WEC, Sebring 2022

Na starcie piątkowego wyścigu stanął polski zespół Inter Europol Competition, który, co warto przypomnieć, ma za sobą starty także w serii IMSA, zresztą także tutaj, na torze Sebring. Tym razem jednak charakterystyczny żółto-zielony pojazd Oreca z numerem 34 klasy LMP2 wystąpił tylko w piątkowym wyścigu serii WEC. W kokpicie zasiedli Polak Kuba Śmiechowski, Meksykanin Esteban Gutierrez oraz Szwajcar Fabio Scherer. Ten ostatni zastąpił Alexa Brundle, u którego już po przyjeździe na Florydę stwierdzono zakażenie koronawirusem.  

Inter Europol Competition, WEC, Sebring 2022
Pech w Sebring

Niestety weekend nie ułożył się zgodnie z planem. Po trudnym tygodniu na Florydzie zespół Inter Europol Competition miał nadzieję, że przed wyścigiem uda się rozwiązać wcześniejsze problemy, ale piątek także nie był udany. Oreca LMP2 z numerem 34 wystartowała do wyścigu 1000 mil Sebring z ostatniego 36. pola po wypadku i spowodowaniu czerwonej flagi w końcówce sesji kwalifikacyjnej.

Inter Europol Competition, WEC, Sebring 2022

Jadący na pierwszej zmianie Fabio Scherer spisał się bardzo dobrze. Po pierwszej godzinie był czternasty w klasyfikacji generalnej i dziesiąty w klasie LMP2. Gdy Esteban Gutierrez przejął samochód na dziewiątej pozycji, zaczęły się problemy z elektryką. Meksykanin dotarł do boksu, a zespół wymienił sterownik silnika (ECU) i żółto-zielona Oreca powróciła na tor. Kuba Śmiechowski jechał bez problemów, podobnie  jak Scherer na swojej drugiej zmianie, ale problemy powróciły. Defekt sprzęgła wyeliminował załogę z wyścigu.

Inter Europol Competition, WEC, Sebring 2022
Fabio Scherer:

“Dzień zaczął się bardzo dobrze. Samochód spisywał się świetnie, dzięki czemu awansowałem na dziewiąte miejsce. Finał jednak nie był udany. Przykro mi z powodu tego, co stało się w sesji kwalifikacyjnej, ale wyciągnąłem z tego wnioski. Bardzo dziękuję zespołowi za tę szansę i już nie mogę doczekać się pierwszego wyścigu w Europie.”

Esteban Gutierrez:

“Ten weekend był rozczarowaniem dla zespołu. Wiele rzeczy się nie układało. To była dla nas trudna lekcja. Musimy wspólnie znaleźć lepszy balans samochodu. Ważne, że udało mi się zaliczyć dobre zmiany i poprawić tempo. Zmierzyłem się z paroma wyzwaniami, ale to był dla mnie dobry trening.”

Inter Europol Competition, WEC, Sebring 2022
Kuba Śmiechowski:

“To był naprawdę trudny weekend. Robiliśmy przez cały czas co w naszej mocy, aby ukończyć wyścig. Problemy jednak okazały się zbyt poważne i nie byliśmy w stanie dojechać do mety. To było bolesne doświadczenie.”

Sascha Fassbender:

“Gdy kiedyś przejdę na emeryturę i napiszę książkę o sporcie motorowym, z pewnością znajdzie się w niej rozdział o tym, co się zdarzyło w tym tygodniu. To najtrudniejszy do tej pory weekend wyścigowy z zespołem Inter Europol Competition. Najpierw okazało się, że dwie osoby nie mogą lecieć do Stanów. Potem Alex złapał covida, następnie wydarzył się wypadek Fabio w sesji kwalifikacyjnej, potem mieliśmy problem ze sterownikiem silnika i wreszcie problem ze sprzęgłem. Przez niego nie mogliśmy ukończyć wyścigu niespełna dwie godziny przed końcem. Wyciągniemy wnioski z tego weekendu. Wrócimy mocniejsi i lepiej przygotowani do następnego wyścigu. A teraz trzeba zapomnieć o tym, co tu się stało.”

Informacja prasowa

Pozostałe informacje z działu Sport znajdziecie tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *