MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Lamborghini Urus Performante

Automobili Lamborghini pokazało model Urus w wersji Performante, podnosząc poprzeczkę sportowego charakteru i osiągów tego Super SUVa. Samochód doskonale sobie radzi zarówno na ulicy, torze jak i na luźnych nawierzchniach. Lamborghini Urus Performante zwraca na siebie uwagę dzięki mocnej stylizacji podkreślającej wewnętrzną, supersportową inżynierię.

Lamborghini Urus Performante
Rekord na Pikes Peak International Hill Climb Road

Przed swoją premierą, Lamborghini Urus Performante ustanowił nowy rekord w kategorii produkcyjnych SUV-ów podczas wyścigu Pikes Peak International Hill Climb Road. Przekroczył linię mety na wysokości 4302 metrów w czasie 10:32,064, pobijając poprzedni rekord z 2018 r., wynoszący 10:49,902.

„Urus Performante przenosi najwyższe osiągi i charakterystyczny wygląd przełomowego Super SUVa Lamborghini na wyższy poziom. Zachowuje jednocześnie jego luksusową wszechstronność i zapewnia najbardziej wciągające wrażenia z jazdy nie tylko na drodze, ale w każdym środowisku. Wyróżnia się także urzekającym designem, który wyznacza nowe standardy w tym niezwykłym samochodzie”, mówi Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Lamborghini. „Urus ustanowił nowy standard w momencie wprowadzenia na rynek, wykorzystując DNA designu Lamborghini i talent technologiczny marki. Teraz Urus Performante stawia poprzeczkę w segmencie SUV-ów jeszcze wyżej”.

Lamborghini Urus Performante
Zaprojektowany z myślą o wydajności

Szerokie zastosowanie materiałów kompozytowych w sprawia, że ​​jest to samochód z największą liczbą części z włókna węglowego w swoim segmencie. „Bardzo odważny i pełen charakteru projekt Urus Performante doskonale integruje ulepszoną aerodynamikę przedniego zderzaka, z dużymi zmianami designu w tym z nową, lekką maską silnika z włókna węglowego. Ten wzorcowy Urus został zaprojektowany jako wyjątkowy super SUV zorientowany na kierowcę” – mówi Mitja Borkert, szef designu.

Design i aerodynamika

Samochód ma charakterystyczne głębokie nacięcia w linii maski biegnące aż do nowego przedniego zderzaka. Maska ​​silnika z wylotem powietrza została wykonana z włókna węglowego w kolorze nadwozia lub opcjonalnie z widoczną strukturą włókna węglowego. Opcjonalny dach wykonany z włókien węglowych nawiązuje do supersportowych modeli Lamborghini, takich jak Huracán Performante i Super Trofeo.

Przedni zderzak i spojler z włókna węglowego i nowe czarne przednie wloty powietrza zapewniają lepsze chłodzenie silnika. Dodatkowo podkreślają ekspresję tego supersportowego SUV-a. Aerodynamika przodu kieruje przepływem powietrza w kierunku przednich kół. Zmniejszono też opór powietrza generowany przez przód samochodu. Przyczynia się do też ogólnej wydajności aerodynamicznej i wspomaga chłodzenie silnika. Nowo zaprojektowany tylny spojler zwiększa docisk tylnej części Lamborghini Urus Performante o 38%.

Nowe stalowe sprężyny obniżają zawieszenie Performante o 20 mm. Rozstaw kół poszerzono o 16 milimetrów, a szersze nadkola z włókna węglowego osłaniają nowe 23-calowe lub kute 22-calowe lekkie koła z tytanowymi śrubami i specjalnie opracowanymi oponami Pirelli.

Z profilu obniżoną sylwetkę Urusa Performante podkreśla masywny przód i tylny zderzak, które zwiększają całkowitą długość samochodu o 25 mm. Tył Urusa Performante jest równie charakterystyczny. Tylny spojler z żebrami z włókna węglowego czerpie inspirację z Aventadora SVJ i przyczynia się do zwiększenia siły docisku.

Dyfuzor umieszczony w tylnym zderzaku również wykonano z włókna węglowego. Standardowy, lekki, sportowy wydech Akrapovič z tytanu, nadaje charakterystyczny dla Lamborghini dźwięk silnika zależny od wybranego trybu jazdy. Dwukolorowa kolorystyka podkreśla dynamikę modelu Performante. Elementy takie jak pomalowane na czarno klamki drzwi, wyloty powietrza nad maską i krawędź spoilera podkreślają sportowy charakter tej wersji.

Wnętrze

Wnętrze standardowo wykończono czarną Alcantarą Nero Cosmus z nowym sześciokątnym przeszyciem siedzeń, „wykończeniem Performance” i innymi opcjami, w tym skórzanym siedzeniami. Dedykowane opcje kolorystyczne wnętrza obejmują elementy wykończenia Performante na drzwiach, podsufitce, oparciach foteli i tylnej części. Mogą być także indywidualnie dostosowane do gustu zamawiającego, w tym z wewnętrznymi detalami wykonanymi z matowego włókna węglowego, czerwonymi klamkami drzwi i spersonalizowaną listwą progową z logo Ad Personam. Kierownicę wykończono w matowej czerni, podobnie jak aluminiową listwę wewnętrzną w czarnym anodyzowanym kolorze.

Technika

Moc silnika Lamborghini Urus Performante zwiększono o 16 KM do 666 KM. Jednocześnie masę samochodu zmniejszono o 47 kg, co dało w efekcie najlepszy w swojej klasie stosunek masy do mocy wynoszący 3,2. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 3,3 sekundy. Samochód zatrzymuje się z prędkości 100 km/h na dystansie 32,9 m, Silnik Lamborghini Urus Performante wytwarza 850 Nm momentu obrotowego przy 2300 do 4500 obr./min. Prędkość maksymalna wynosi 306 km/h. Poprawiono wydajność aerodynamiczną, a ogólna siła docisku wzrosła też o 8%. Dystrybucja momentu obrotowego została zoptymalizowana dzięki nowemu mechanizmowi różnicowemu.

Urusa Performante wyposażono w opony Pirelli P Zero o rozmiarach 285/40 R22 i 325/35 R22. Po raz pierwszy opona Pirelli semi-slick została opracowana specjalnie do SUVa. W tym przypadku opracowano ją we współpracy z Lamborghini. Jej efektem jest opona o zwiększonej wszechstronności, oferująca wysokie osiągi zarówno na suchym asfalcie przy wysokich temperaturach otoczenia, jak i na mokrych nawierzchniach przy niższych temperaturach.

Kalibracja układu kierowniczego poprawiła odczucia kontaktu z drogą dzięki precyzyjnym i bezpośrednim informacjom zwrotnym, jakie otrzymuje kierowca. Szybsza interwencja skrętnych tylnych kół zwiększa zwinność podczas wchodzenia w zakręt. Uzupełnia to wektorowanie momentu obrotowego tylnego mechanizmu różnicowego zarówno na asfalcie jak i na szutrze.

Tryby jazdy

Przeprojektowane tryby jazdy pozwalają kierowcy Urusa Performante wybrać idealne ustawienie dla każdej nawierzchni. W trybie STRADA Urus zapewnia wygodną i luksusową jazdę z komfortową amortyzacją. W trybie SPORT kierowca cieszy się lepszą reakcją na przepustnicę. Skręt tylnych kół jest bardziej odczuwalny przy niskich prędkościach i stabilny przy dużych prędkościach. Nadsterowność także zapewnia przyjemność z jazdy szczególnie w połączeniu z szybszą zmianą biegów. Bardziej sportowa konfiguracja podwozia, w tym nowe sztywniejsze stalowe sprężyny i specjalnie dostrojone amortyzatory maksymalizują sprzężenie zwrotne, aby zapewnić radość z jazdy.

W trybie CORSA ujawnia się charakter samochodu wyścigowego Urusa Performante. Doskonałe prowadzenie zapewnia stabilność przy dużych prędkościach oraz brak wychylania nadwozia podczas pokonywania zakrętów. Wszystko dzięki aktywnym stabilizatorom i także maksymalnej sile tłumienia. Jednocześnie sportowy układ wydechowy przypomina wewnątrz i również na zewnątrz, że to Lamborghini jest naprawdę sportowe.

Oprócz standardowych trybów jazdy, Urus Performante wprowadza także nowy tryb RALLY przeznaczony na drogi szutrowe. Jego nadsterowność wzmacniają układy stabilizujące nadwozie i tłumiące zoptymalizowane do pracy na nierównych i bardziej ekstremalnych nawierzchniach.

Pierwsze dostawy nowej wersji Urusa zaplanowano na koniec 2022 roku. Na chińskim rynku, Lamborghini Urus Performante ze względu na ograniczenia homologacyjne, będzie dysponował zmniejszoną do 640 KM mocą silnika.

Ceny netto bez podatków i kosztów dostawy:

Włochy 215 261 €
Wielka Brytania 170.260 GBP
Europa 218 487 €
USA 260 676 $
Chiny 3 297 290 RMB (w tym VAT)

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *