MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Nowy napęd elektrycznego Peugeot e-208

Po pierwszej optymalizacji dokonanej pod koniec 2021 r., która zwiększyła zasięg samochodu o 6,5% (+22 km), w 2023 r. w PEUGEOT e-208 zostaną wprowadzone kolejne zmiany technologiczne. Peugeot e-208 będzie wyposażony w silnik z nowego PEUGEOT e-308. W rezultacie maksymalna moc ulegnie zwiększeniu o 15%, ze 136 KM do 156 KM. Dzięki wysiłkom włożonym w poprawę efektywności energetycznej średnie zużycie energii spadnie do 12 kWh na 100 km. Ma to przełożyć się na wzrost zasięgu o 10,5%, czyli 38 km, co w sumie da nawet do 400 km. To bardzo istotne udoskonalenia z punktu widzenia kosztów użytkowania i codziennego użytkowania.

Nowy napęd elektrycznego Peugeot e-208

Samochód odniósł sukces wśród klientów – od dnia premiery w 2019 r. wyprodukowano prawie 110 000 egzemplarzy tego modelu. PEUGEOT e-208 od początku 2022 r. jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym z segmentu B w Europie. Jest także najlepiej sprzedającym się samochodem wśród wszystkich modeli elektrycznych we Francji.

Nowy napęd elektrycznego Peugeot e-208
Nowy silnik i nowe akumulatory

Nowy silnik o mocy 115 kW/156 KM (dodatkowe 15 kW/20 KM) i momencie obrotowym 260 Nm zapewnia natychmiastową, dynamiczną reakcję. Zastosowano także nowy, wysokonapięciowy (400 V), bardziej efektywny energetycznie akumulator trakcyjny o całkowitej pojemności 51 kWh (48,1 kWh pojemności użytecznej). Efektywność energetyczna była jednym z kluczowych założeń w pracach nad nowym zespołem napędowym PEUGEOT e-208. Dzięki wysiłkom zespołu inżynierów średnie zużycie energii udało się zmniejszyć do poziomu około 12 kWh na 100 km.

Kontynuacja wcześniejszych zmian

Już pod koniec 2021 r. PEUGEOT e-208 poddano pierwszym technologicznym udoskonaleniom mającym na celu zwiększenie efektywności energetycznej. Pozwoliły one zwiększyć zasięg samochodu do 362 km w cyklu WLTP, czyli o 22 km w porównaniu z pierwszą wersją wprowadzoną na rynek pod koniec 2019 r. Od jego premiery, w rezultacie wprowadzonych udoskonaleń, zasięg PEUGEOT e-208 wzrósł łącznie o 17,65%. Jednocześnie zużycie energii uległo obniżeniu o 15%. Pierwsza faza udoskonaleń polegała na wprowadzeniu wielu nowych rozwiązań, takich jak zastosowanie pompy ciepła, opon o klasie energetycznej A+ i zmianie przełożenia redukcyjnego, co łącznie poprawiło zasięg samochodu.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *