MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Nowy Jeep Avenger

Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu 2022, marka Jeep zaprezentowała nowego Jeepa Avengera. To pierwszy w historii marki model wyposażony w pełni elektryczny napęd (BEV). Kompaktowy Jeep Avenger jest pionierem nowej gamy w pełni elektrycznych, wyróżniających się możliwościami terenowymi samochodów zaprojektowanych specjalnie na rynek europejski. Stanowi kluczowy element globalnej strategii elektryfikacji. W jej ramach marka zmierza do zdobycia pozycji lidera w dziedzinie SUV-ów o zerowej emisji spalin.

Jeep Avenger

Od samego początku zaprojektowany i skonstruowany jako model Jeepa, Avenger oferuje DNA marki Jeep w kompaktowym wydaniu. Produkowany w wyróżniającym się wysoką wydajnością zakładzie Stellantis w Tychach, nowy Avenger ma w standardzie systemy zarządzania trakcją i kontroli zjazdu, które w połączeniu z doskonałymi wartościami kątów natarcia i zejścia oraz prześwitu wnoszą do segmentu imponujący poziom możliwości.

Jeep Avenger

Pod względem elektryfikacji, Jeep Avenger jest wyposażony w 400-voltowy elektryczny układ napędowy nowej generacji. Łączy on w sobie nowy silnik elektryczny i nowy akumulator. Korzystając z kabla do szybkiego ładowania prądem stałym 100 kW (Mode 4) na publicznych stacjach ładowania, wystarczą trzy minuty, aby naładować energię na 30 km jazdy. Poza tym, wystarczą 24 minuty, aby naładować akumulatory od 20 do 80%.

Jeep Avenger
Misja nowego Jeepa Avengera w Europie

Opracowany z myślą o konkretnych potrzebach europejskich klientów, nowy Avenger to kompaktowy SUV mierzący zaledwie cztery metry. Pozycjonuje się on w szybko rosnącym, drugim pod względem wielkości, europejskim segmencie B-SUV. Zakłada się, że w 2023 roku, segment B-SUV-ów powinien osiągnąć roczną łączną sprzedaż na poziomie 2,2 mln sztuk. Oznacza to, że jeden na pięć samochodów sprzedawanych w Europie będzie należał do tego segmentu. Nowy Avenger pozycjonuje się poniżej modelu Renegade, uzupełniając ofertę marki Jeep w segmencie B-SUV.

Jeep Avenger pojawi się w salonach sprzedaży na początku przyszłego roku. Już od listopada klienci na polskim rynku będą mogli dokonać wstępnej rezerwacji ekskluzywnej premierowej wersji Launch Edition.

Jeep Avenger
Nowy, elektryczny układ napędowy

Jeep Avenger ma elektryczny układ napędowy nowej generacji, który łączy w sobie nowy silnik elektryczny i nowy akumulator. Dzięki wysokiej mocy i momentowi obrotowemu, a także specjalnej kalibracji e-silnika, nowy Avenger oferuje przyjemność z jazdy oraz zdolności terenowe. 400-voltowy elektryczny układ napędowy drugiej generacji jest pierwszym, który został wprowadzony na rynek przez Emotors. To spółka joint venture Stellantis i Nidec Leroy-Somer Holding. Dostarcza on 115 kW mocy odpowiadającej 156 KM oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Jeep Avenger

Nowy akumulator o pojemności 54 kWh, również produkowany przez Stellantis, oferuje wysoką gęstość energii i doskonały stosunek energii nominalnej do użytkowej. Pakiet akumulatorów składa się z 17 modułów i 102 ogniw litowo-jonowych NMC 811, oferując 400 km zasięgu w cyklu mieszanym (WLTP), który w cyklu miejskim zwiększa się do 550 km.

Akumulator, który został przetestowany na ponad 2 milionach kilometrów, jest niezwykle kompaktowy, a jego umieszczenie pod przednim i tylnym siedzeniem oraz tunelem środkowym z niczym nie koliduje. Ponadto, jest chroniony przez wysoki prześwit i osłony podwozia w przypadku jazdy off-roadowej.

Jeep Avenger

Biorąc pod uwagę, że europejscy kierowcy pokonują średnio 30 km dziennie, można zakładać, że użytkowanie samochodu będzie możliwe przez wiele dni do kolejnego ładowania. Ponadto przy użyciu kabla do ładowania prądem zmiennym 11 kW (Mode 3), podłączonego do ładowarki Wallbox lub na publicznej stacji ładowania, można całkowicie naładować akumulator (od 0% do 100%) w 5,5 godziny.

Jeep Avenger
Możliwości ponad wszystko

Nowy Avenger jest pierwszym modelem Jeepa z napędem na przednią oś. Wyposażono go w standardzie w systemy zarządzania trakcją (Selec Terrain) i kontroli zjazdu (Hill Descent Control). W połączeniu z robiącymi wrażenie wartościami kątów natarcia i zejścia oraz prześwitu czynią go wzorcem odniesienia w swoim segmencie.

Jeep Avenger

System zarzadzania trakcją Selec Terrain oferuje sześć trybów umożliwiających komfortową jazdę w niemal każdych warunkach: „Normal” do codziennej jazdy; „Eco” zwiększający zasięg; „Sport” zapewniający większą przyjemność z jazdy; „Snow” (śnieg) zapewniający maksymalną trakcję na oblodzonych drogach lub szlakach; „Mud” (błoto) optymalizujący właściwą trakcję podczas jazdy po śliskiej błotnistej nawierzchni; oraz „Sand” (piasek) ograniczający ryzyko utknięcia na piaszczystym podłożu.

Jeep Avenger

Nowy Avenger ma zaledwie 4,08 mm długości, czyli jest o 16 cm krótszy od modelu Renegade. Krótkie zwisy przedni i tylny poprawiają dodatkowo jego proporcje. Ponadto, jego obecność na drodze podkreślają koła, większe niż można by się spodziewać po samochodzie tej wielkości.

Krótkie zwisy w połączeniu z dużymi kołami zapewniają Avengerowi najlepszy prześwit w swojej kategorii (200 mm), a także znakomite wartości kątów natarcia (20°), rampowego (20°) i zejścia (32°), niezbędnych do jazdy w terenie, ale przydatnych również podczas jazdy w mieście, na przykład przy wjeżdżaniu na stromy podjazd na parkingu.

Jeep Avenger
Współczesny design Jeepa

Z przodu samochodu wyróżnia się kultowy, 7-szczelinowy grill. To sygnatura marki Jeep, która z biegiem lat ewoluowała z pionowego na bardziej poziomy wzór dla funkcjonalnej efektywności.

Przed reflektorami znajduje się wyprofilowany grill, co zapobiega zarysowaniu klosza w przypadku uderzenia. Poszerzone błotniki, kolejny klasyczny element stylistyki Jeepa, dają poczucie siły i bezpieczeństwa, podkreślając jednocześnie imponujący i solidny wygląd samochodu.

Jeep Avenger

W widoku bocznym uwagę zwracają klasyczne trapezoidalne nadkola, zaprojektowane tak, aby zoptymalizować skok zawieszenia w celu uzyskania maksymalnej artykulacji. Nowy model jest wyposażony w imponujące 18-calowe obręcze kół o solidnej konstrukcji z diamentowym wykończeniem, osadzone na oponach o średnicy 690 mm. Sylwetka samochodu została starannie wykonana, aby zmaksymalizować wydajność aerodynamiczną i pokreślić dynamikę, wzmocnioną przez słupek „C”, sprawiający wrażenie dachu unoszącego się nad autem, który jest cechą znaną z obecnej gamy.

Jeep Avenger

Z tyłu, nowy model ma lampy inspirowane klasycznymi, militarnymi kanistrami na paliwo ze wzorem „X”. „X” to powracający motyw wewnątrz i na zewnątrz samochodu, o czym świadczy wprowadzenie wzoru „X-Camo”, który łączy koncepcję „kamuflażu” z literą „X”.

Ochrona 360 stopni

W celu zmniejszenia ewentualnych szkód spowodowanych uderzeniami podczas jazdy z małą prędkością, stanowiącymi około 70% przypadków w Europie, nowy Avenger jest wyposażony w osłony podwozia, pakiet ochrony 360 stopni oraz ochronę reflektorów. Przednie reflektory są osłonięte i umieszczone wysoko w celu zabezpieczenia ich w razie uderzenia podczas jazdy z małą prędkością. W miejscach bardziej narażonych na uszkodzenie, w tym drzwiach, elementy chroniące są jeszcze grubsze w celu zapewnienia dodatkowej ochrony.

Jeep Avenger
Funkcjonalne i przestronne wnętrze

Wnętrze nowego Jeepa Avengera jest zgodne z zasadą „design to function”. Czysty i solidny design wnętrza, podkreślony przez smukłą deskę rozdzielczą, został zainspirowany historią marki Jeep, a w szczególności Jeepem Wranglerem. Po wejściu do środka samochodu wzrok od razu przyciąga górna część deski rozdzielczej. Wyróżnia ją pojedyncza pozioma „belka” funkcyjna obejmująca wszystkie nawiewy, oświetlenie ambientowe oraz centralnie umieszczony wyświetlacz dotykowy. Ma on przekątną 10,25” i jest widoczny zarówno przez kierowcę, jak i pasażera. W dolnej części deski rozdzielczej umieszczono szeroko otwartą półkę.

Jeep Avenger

Nowy Avenger ma unikalne dla tej klasy samochodu elementy. To regulowane elektrycznie skórzane fotele z funkcją masażu, wielokolorowe oświetlenie ambientowe, które zmniejsza zmęczenie oczu podczas jazdy w nocy oraz szeroki otwierany dach. Po otwarciu pokrywy bagażnika światła boczne samochodu pozostają nadal widoczne, co zapewnia większą ochronę i bezpieczeństwo.

Zaprojektowany pod kątem elastyczności i modułowości tunel centralny można przesuwać. Można także go nawet usunąć, aby zrobić miejsce na większe elementy. Kolejna przydatna przestrzeń dostępna jest pod przyciskami automatycznej skrzyni biegów i chroniona jest przez składaną pokrywę magnetyczną. W miejscu tym można ładować telefon komórkowy, a jednocześnie przewozić 1,5-litrową butelkę wody.

Zasady Design to Function zastosowano również w przypadku bagażnika. Jego pojemność należy do najlepszych w segmencie (380 litrów). O funkcjonalności świadczy wysokość progu załadunku bagażnika, który obniżono do 720 mm, szerokość tylnej klapy, którą zwiększono do ponad jednego metra oraz dodanie nieczęsto spotykanej w tym segmencie otwieranej bez użycia rąk pokrywy bagażnika.

Najnowocześniejsza technologia zawsze w łączności ze światem

Stworzony dla klientów będących „zawsze w łączności ze światem”, nowy Jeep Avenger zapewnia w pełni cyfrowe wrażenia z jazdy. System multimedialny Uconnect występuje we wszystkich wersjach, wyposażonych w 10,25-calowy ekran połączony z cyfrowym panelem wskaźników – dostępnym w dwóch wariantach (7 i 10,25 cala).

Uconnect 10” oferuje grafikę przypominająca tę ze smartfona. Ponadto, system jest bezprzewodowo kompatybilny z aplikacjami Android Auto i Car Play. Zapewnia to zestawianie i dopasowywanie treści w celu stworzenia własnego interfejsu (do dwunastu widżetów na stronę, do sześciu stron). System Uconnect 10” ma również wbudowaną nawigację TomTom z ulepszonym rozpoznawaniem naturalnego głosu oraz aktualizacje over-the-air.

Nowy Jeep Avenger oferuje również pakiet usług i funkcji, z których użytkownicy mogą korzystać zdalnie. Dzięki na przykład aplikacji Jeep Mobile użytkownicy mogą lokalizować położenie swojego samochodu bezpośrednio na swoich smartfonach. Użytkownicy mogą też zablokować i odblokować drzwi, sprawdzić poziom naładowania akumulatora, ustawić klimatyzację i naładować samochód. Mogą także wejść w bezpośrednią interakcję z Avengerem za pośrednictwem asystenta głosowego.

Zaawansowane wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa

Jeep Avenger oferuje szeroki wachlarz funkcji związanych z bezpieczeństwem. Może poszczycić się jazdą autonomiczną na poziomie 2, która automatycznie dostosowuje prędkość i trajektorię pojazdu. Korzysta także z tempomatu adaptacyjnego (Adaptive Cruise Control) z systemem centrowania toru jazdy (Lane Centering).

W ten sposób pojazd pozostaje na środku pasa ruchu i w bezpiecznej odległości od poprzedzającego go pojazdu. Gwarantuje tym samym spokojną jazdę. Ponadto autonomiczna jazda na poziomie 2 obejmuje system wspomagający jazdę w korku. Zapewnia on relaksującą i komfortową jazdę nawet w przypadku dużego natężenia ruchu.

Nowy model ma także system rozpoznawania znaków drogowych odczytujący i interpretujący znaki drogowe; system automatycznego hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, który spowalnia pojazd do aż do jego zatrzymania w celu uniknięcia (lub złagodzenia) skutków ewentualnego zderzenia; system wykrywania zmęczenia kierowcy ostrzegający kierowców, gdy ich uwaga słabnie lub gdy nadchodzi senność; system monitorowania martwego pola, wykrywający pojazdy znajdujące się w martwym polu; asystent utrzymania na pasie ruchu, który ostrzega kierowcę, gdy pojazd opuszcza pas ruchu; czujniki parkowania 360° z systemem Active Park Assist (dostępny w późniejszym czasie); oraz tylną kamerę z kątem widzenia do 180 stopni i widokiem z lotu ptaka.

Premierowa wersja Jeepa Avengera

W listopadzie klienci na polskim rynku będą mogli dokonać wstępnej rezerwacji nowego Jeepa Avengera w wersji premierowej Launch Edition. To ekskluzywna, w pełni wyposażona i w pełni elektryczna, atrakcyjna konfiguracja. Tylko we Włoszech i Hiszpanii będzie ona dostępna również z silnikiem benzynowym turbo. Ta wersja będzie możliwa do zamówienia u dealerów tylko przez tych, którzy wcześniej zgłosili swoje zainteresowanie online.

Jeep Avenger Launch Edition

Efektowny Jeep Avenger Launch Edition ma dwukolorowe nadwozie: Sun z dachem Volcano lub Granite z dachem Volcano. Dostępny jest także jednokolorowy lakier Volcano. Ponadto ma przyciemniane szyby, 18-calowe felgi aluminiowe, które podkreślają na drodze jego charakter oraz przednie i tylne światła full LED. Wnętrze obejmuje wielokolorowe oświetlenie ambientowe i żółte detale deski rozdzielczej. Podgrzewane czarne fotele premium z żółtymi akcentami, podgrzewaną przednią szybę, nakładkę na konsolę centralną, podłogę bagażnika z regulacją wysokości i otwieraną elektrycznie bez użycia rąk klapę bagażnika.

Ponadto wersja premierowa oferuje mnóstwo elementów wyposażenia. System multimedialny Uconnect 10″ z ekranem o przekątnej 10,25”, w pełni cyfrowy panel wskaźników 10,25”, bezprzewodowy system Apple CarPlay/Android Auto oraz bezprzewodową ładowarkę do smartfonów.

Wyłącznie w elektrycznej wersji samochodu (BEV), nowy Avenger Launch Edition jest wyposażony w aktywne systemy wspomagania kierowcy ADAS poziomu 2, które pozwalają kierowcy w sposób całkowicie autonomiczny utrzymywać prędkość, odległość od poprzedzającego samochodu oraz środek pasa ruchu.

Dzięki autonomicznej jeździe na poziomie 2, za sprawą systemu Traffic Jam Assist możliwa jest niemal autonomiczna jazda w ruchu ulicznym. Zwieńczeniem wyrafinowanego pakietu wyposażenia są wielokolorowe światła ambientowe, automatyczna klimatyzacja, system Blind Spot, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka boczne, elektrycznie otwierana klapa bagażnika, czujniki parkowania 360° z kamerą z widokiem z lotu ptaka oraz kabel do ładowania na publicznych stacjach Mode 3.

Produkowany w nowoczesnym polskim zakładzie w Tychach

Wybudowany w latach 1972-1975 zakład w Tychach zajmuje ponad 2,4 mln metrów kwadratowych powierzchni. Z tego na hale produkcyjne i budynki usługowe przypada 0,5 mln metrów kwadratowych. Przekształcenie zwojów blachy w gotowy samochód trwa około 12 godzin technologicznych. Praktycznie co 50 sekund zjeżdża z linii montażowych jeden samochód.

Produkcję w Tychach zorganizowano zgodnie z najwyższym poziomem jakości. W ramach programu World Class Manufacturing nagrodzono ją brązem, srebrem i złotem w uznaniu za nieustanne doskonalenie produktów, procesów i usług. Pozwoliło to zakładowi pozostać liderem w branży.

W zakładzie odbywa się pełny cykl produkcyjny oparty o pracę czterech wydziałów: tłoczni – zarządzanej od 1998 roku przez zewnętrznego dostawcę; spawalni – która może poszczycić się 99,5% automatyzacją dzięki 921 robotom pracującym na linii; lakierni – również zautomatyzowanej w ponad 90%; oraz montażu obejmującego linie produkcyjne. Od momentu uruchomienia produkcji w 1975 roku do września 2022 roku zakład w Tychach wyprodukował imponującą liczbę 12,5 mln samochodów.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *