Ostatni występ fabrycznego zespołu Porsche 911 RSR w FIA WEC
Dwa Porsche 911 RSR wystawiane przez zespół GT Porsche pożegnają się z klasą GTE-Pro Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) 2022 z efektownym akcentem. W ostatniej rundzie tego sezonu w Bahrajnie wystąpią w wyjątkowych barwach. Malowanie na cześć 10-letniej rywalizacji około 515-konnej maszyny GT będzie czerpać m.in. z motywów klasycznego wzornictwa Porsche Motorsport oraz uwielbianej przez fanów „różowej świni”. Ośmiogodzinny wyścig rozegra się na torze w Sakhirze 12 listopada.
Pamiątkowe barwy
Białe nadwozia dwóch Porsche 911 RSR wystawianych przez ekipę Manthey otrzymają efektowne malowanie z czerwonymi, niebieskimi, różowymi, czarnymi, złotymi i szarymi pasami, biegnącymi z przodu, po bokach oraz także przez tylne skrzydło samochodu. Na przedniej szybie pojawi się napisane pogrubioną czcionką hasło „goodbye”, czyli „żegnaj”. Na błotnikach obu aut uwieczniono 16 klasowych zwycięstw wywalczonych od 2013 r. Natomiast na dachu wypisano nazwiska wszystkich kierowców z ostatnich 10 lat fabrycznych startów. Umieszczona tam także słowo „żegnaj” w narodowych językach odpowiednich lokalizacji rund WEC, w których rywalizowało 911 RSR.
62. i ostatni wyścig klasy GTE-Pro
„Podczas ostatniego wyścigu FIA WEC nasze maszyny będą skutecznie przyciągać wzrok. Nie mogę doczekać się reakcji fanów!” – powiedział zachwycony Thomas Laudenbach, wiceprezes ds. Porsche Motorsport. „Klasa GTE-Pro Długodystansowych Mistrzostw Świata znika z końcem sezonu 2022. Mamy więc do czynienia z pożegnalnym wydarzeniem z udziałem fabrycznego 911 RSR. Na tę wyjątkową okazję nasi projektanci stworzyli barwy, które – moim zdaniem – wspaniale odzwierciedlają historię i sukcesy ostatniej dekady. Oczywiście w Bahrajnie kluczowe pozostają nasze cele, czyli wygrana w wyścigu, a także tytuły wśród konstruktorów i kierowców”.
„Finał sezonu w Bahrajnie w całym zespole wzbudza wiele emocji” – dodał Alexander Stehlig, dyrektor fabrycznej sekcji Porsche Motorsport ds. FIA WEC. „Dla naszych mechaników, inżynierów oraz także kierowców minione lata w klasie GTE-Pro były barwne i pomyślne. Nasze 911 RSR od początku było jednym z najbardziej charakterystycznych, najpopularniejszych i odnoszących największe sukcesy samochodów w wymagającej kategorii fabrycznych ekip. Ponieważ teraz ta wspaniała historia dobiega końca, chcieliśmy wprowadzić jakiś dodatkowy akcent – zarówno w sensie sportowym, jak i optycznym. Myślę, że stworzyliśmy znakomity projekt. To idealne połączenie nowoczesnych stylów i historycznych kolorów”.
Teraz Porsche 963
12 listopada odbędzie się 62. wyścig fabrycznego zespołu w klasie GTE-Pro od 2013 r. – i ostatni. W przyszłym roku kategoria zniknie z programu. Porsche 911 RSR nadal będzie jednak ścigać się w mistrzostwach FIA WEC. W 2023 r. ekipy klientów wystawią tę sprawdzoną maszynę w klasie GTE-Am. Od przyszłego roku producent samochodów sportowych ze Stuttgartu przystąpi do nowych sezonów Długodystansowych Mistrzostw Świata oraz serii North American IMSA WeatherTech SportsCar Championship wraz z Porsche 963, startującym pod szyldem Porsche Penske Motorsport. Cel: zwycięstwa w generalnej klasyfikacji, w szczególności w słynnych maratonach w Le Mans oraz na torach Daytona i Sebring.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.