Pożegnalna wersja Renault Megane R.S. – Ultime
Renault prezentuje limitowaną serię Megane R.S. powstałą dla uczczenia niezwykle bogatej historii tego francuskiego kompaktowego sportowego hatchbacka. Renault Megane R.S. Ultime to wersja kolekcjonerska, która zamyka 20-letnią karierę tego modelu, zapoczątkowaną w 2003 roku.
- Wersja Megane R.S. Ultime, oparta na Megane R.S. Trophy, na wiosnę br. trafi na rynek w miejsce Megane R.S. i Megane R.S. Trophy.
- Wyróżnia ją unikatowy design z charakterystycznymi naklejkami, nawiązującymi do nowej identyfikacji wizualnej Renault i czarnymi akcentami. Podkreślają one sportowy charakter oraz bogate wyposażenie.
- Będzie 1976 numerowanych egzemplarzy (w nawiązaniu do roku powstania marki Renault Sport) podpisanych przez Laurenta Hurgona. To kierowca wyspecjalizowany w dopracowywaniu ustawień samochodów sportowych i zdobywca szeregu rekordów toru za kierownicą Megane R.S.
- Megane R.S. Ultime zamyka prestiżową historię Renault Sport, rozpoczętą w 1976 roku, obfitującą w sportowe zwycięstwa i legendarne modele.
- Pierwsza publiczna prezentacja tej wersji odbędzie się 13 stycznia 2023 r. w Japonii, podczas tokijskiego salonu samochodowego, w kraju ze społecznością około 10 000 fanów sportowych modeli marki.
Renault Megane R.S. Ultime jest ostatnią edycją Megane R.S. Jest także ostatnim modelem powstałym pod szyldem Renault Sport. Jej duch zawarty w usportowionych wersjach Renault będzie budował nową historię w nowej odsłonie z marką Alpine, producentem sportowych modeli Grupy Renault.
Sportowy design
Niepowtarzalny design Renault Megane R.S. Ultime przejmuje wizualne symbole marki charakterystyczne dla Renault Sport w postaci logo w kształcie podwójnego diamentu, które wzbogacono o akcenty graficzne nawiązujące do nowego logo Renault. Są one rozmieszczone na dachu i masce (z wyjątkiem opcji z otwieranym dachem), tylnym zderzaku, drzwiach i błotnikach. Akcenty w kolorze matowej czerni świetnie współgrają z czterema dostępnymi kolorami nadwozia: czarny etoile (bez dopłaty), biała perła, żółty sirius lub pomarańczowy tonic. Ponadto na prawej naklejce umieszczono w dyskretny sposób datę powstania Renault Sport – 1976.
Nadwozie Renault Megane R.S. Ultime wyróżnia się przednimi i tylnymi błotnikami odpowiednio poszerzonymi o 60 mm i 45 mm, bocznymi wylotami powietrza, reflektorami R.S. Vision, centralnie umieszczoną końcówką wydechu, anteną w kształcie płetwy rekina, spojlerem i tylnym dyfuzorem. W tej limitowanej serii liczne elementy są wykończone w czarnym kolorze: logo marki, klamki drzwi, obramowania szyb, obręcze kół (łącznie z nakładkami śrub), elementy ozdobne błotników, tylny dyfuzor i listwa aerodynamiczna F1 przedniego zderzaka. Ta ostatnia ma czarny błyszczący kolor i jest ozdobiona napisem Ultime. Zastosowano graficzny efekt cieniowania, który nadał całości jeszcze więcej dynamiki.
W duchu track day
W kabinie standardowo zamontowano kubełkowe fotele Recaro z tapicerką z Alcantary w kolorze czarnym Titane. Wyhaftowano na nich monogram R.S. Na karcie bezdotykowego dostępu i uruchomienia Renault Megane R.S. Ultime znajdują się motywy z naklejek nadwozia i logo marki. Na progach drzwi zamontowano specjalne nakładki, charakterystyczne dla tej wersji. U podstawy konsoli obok dźwigni skrzyni biegów umieszczono numerowaną tabliczkę, podkreślającą unikalny charakter każdego egzemplarza. Widnieje na niej podpis Laurenta Hurgona, kierowcy testowego i specjalisty w zakresie dostrajania nastaw kolejnych generacji Megane R.S. Ustanowił on również szereg rekordów na torach Nürburgring, Suzuka i Spa-Francorchamps.
Megane R.S. to 15 lat mojej pracy w Renault Sport. Od czasu Megane II nieustannie też udoskonalaliśmy jego właściwości jezdne. Wszystko, aby pozostać liderem w kategorii przednionapędowych samochodów sportowych. Rekordy na torze Nürburgring Nordschleife były dla nas wyzwaniami, których nie da się zapomnieć, pełnymi pasji, adrenaliny i emocji. A teraz przyszła kolej na Megane R.S. Ultime… Jestem szczególnie dumny z tego, że wersja symbolizująca zakończenie tej wspaniałej epopei jest opatrzona moim podpisem – powiedział Laurent HURGON, kierowca i specjalista w zakresie dostrajania nastaw samochodów wyścigowych Grupy Renault
Bogate wyposażenie
W skład wyposażenia Renault Megane R.S. Ultime dostępnego w standardzie wchodzą także liczne elementy specyficzne dla Megane R.S. i Megane R.S. Trophy: 9,3-calowy ekran nawigacji, systemem Hi-Fi firmy Bose, 10-calowy zespół zegarów, pokładowy system telemetryczny R.S. Monitor, aktywny tempomat i asystent parkowania z czujnikami 360°. Lista opcji obejmuje także wyświetlacz head-up oraz otwierany dach.
Wysokie osiągi jak w Megane R.S. Trophy
Limitowana seria, powstała na bazie Megane R.S. Trophy, posiada ten sam 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik 1.8 o mocy 300 KM i 420 Nm momentu obrotowego, współpracujący z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów EDC i mechanicznym mechanizmem różnicowym Torsen. Dzięki temu samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy. Samochód wyposażono także w wyczynowe opony Bridgestone Potenza S007. Opracowano je specjalnie dla Megane R.S. Trophy-R i zamontowano na 19-calowych obręczach Fuji Light. Samochód wyposażono również w dwuelementowe tarcze hamulcowe Brembo z zaciskami w kolorze czerwonym. Przednie, obniżone zawieszenie Cup z niezależnym sworzniem, hydrauliczne odbojniki i system 4CONTROL z czterema kołami skrętnymi zapewniają mu ultrasportowe zachowanie, również na torze.
Nasz test Renault Megane R.S. Trophy R znajdziecie tutaj, a test zwykłego Renault Megane R.S. Phase 2 tutaj.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.