Ford Ranger Plug-in Hybrid
Ford zaoferuje klientom wersję Rangera z napędem hybrydowym typu plug-in, łączącą możliwość jazdy na napędzie elektrycznym z wszechstronnością poza utwardzonymi drogami i niezawodnością w pracy, których klienci oczekują od najlepiej sprzedającego się pickupa w Europie.
Produkcja ruszy pod koniec 2024 roku
Produkcja pierwszego w historii Rangera Plug-in Hybrid rozpocznie się pod koniec 2024 roku. Dostawy do klientów spodziewane są na początku 2025 roku. Nowy model będzie znaczącym krokiem naprzód w planach Forda, zakładających wprowadzenie pełnej gamy układów napędowych w segmencie pick-upów średniej wielkości.
Właściciele Rangera Plug-in Hybrid skorzystają również z rozwiązań systemowych Ford Pro. Upraszczają one przejście na modele elektryczne za sprawą nowych funkcji ułatwiających ładowanie, oprogramowaniu i obsłudze serwisowej, które pomogą w rozwoju ich firm.
„Ranger Plug-in Hybrid pomoże klientom wkroczyć w przyszłość opartą na napędach elektrycznych, dając im większe poczucie pewności i możliwości wyższe niż kiedykolwiek wcześniej. Jednocześnie Ranger pozostanie też liderem innowacji i liderem w segmencie średniej wielkości pickupów” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie.
40 km elektrycznego zasięgu
Ford Ranger Plug-in Hybrid będzie generował większy moment obrotowy niż jakikolwiek inny Ranger, dzięki zespołowi napędowemu, składającemu się 2,3-litrowego silnika benzynowego Ford EcoBoost i silnika elektrycznego zasilanego akumulatorem trakcyjnym. Układ umożliwi również jazdę w trybie bezemisyjnym do 40 kilometrów zasięgu. Czysty napęd elektryczny otwiera również nowe możliwości przed właścicielami firm w coraz liczniejszych miastach, wprowadzających strefy obniżonej emisji.
Maksymalna zdolność holownicza Rangera Plug-In Hybrid dla przyczep z hamulcem wynosi 3500 kg. Jest zatem identyczna jak w pozostałych modelach z gamy Rangera (nie dotyczy wersji Raptor).
Pro Power Onboard
Ford Ranger Plug-in Hybrid będzie również oferował system zasilania pokładowego Pro Power Onboard. Umożliwia podłączenie urządzeń o dużym poborze prądu w pracy lub obozowisku przez gniazda umieszczone w kabinie oraz skrzyni ładunkowej. Oznacza to, że hałaśliwe, nieporęczne i ciężkie generatory można zostawić w domu, wykorzystując miejsce w skrzyni ładunkowej na inny sprzęt.
Poza możliwością korzystania z energii elektrycznej w miejscach oddalonych od infrastruktury, Ranger Plug-in Hybrid oferuje tryby jazdy z napędem elektrycznym. Dają one większą elastyczność w decydowaniu o tym, jak i kiedy używać energii z akumulatora trakcyjnego.
Ranger Plug-In Hybrid dysponuje również sprawdzonym napędem na cztery koła, wybieranymi trybami jazdy oraz zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.
„Nasi klienci chcą zelektryfikowanych modeli, które charakteryzują się wysokimi osiągami i niewygórowanymi kosztami eksploatacji. Nie chcieliby jednak rezygnować z tego, co kochają w swoich ciężarówkach” – powiedział Schep. „Ranger Plug-in Hybrid to zatem najlepsze rozwiązanie – do pracy, rozrywki i jako samochód rodzinny – łączące dwie epoki napędów. Oferuje klientom bezemisyjną jazdę z napędem elektrycznym podczas krótkich podróży lub hybrydowe osiągi. Zapewnia przy tym niesamowite możliwości terenowe, wysokie parametry ładowności i holowania. Dzięki Pro Power Onboard właściciele Rangerów mogą także z łatwością korzystać z urządzeń elektrycznych w miejscach pracy i na kempingach.”
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.