MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Nowy Citroën ë-C3

Popularny miejski hatchback doczekał się czwartej generacji. Wariant elektryczny ma kosztować 23 tysiące euro, planowane jest także wprowadzenie bazowego modelu, którego cena ma wynieść 20 tysięcy euro. Od premiery pierwszego C3 w 2002 roku sprzedano już ponad 5,5 miliona tych samochodów.

Nowy Citroën ë-C3
Typowo miejski

Nowy C3 także będzie samochodem typowo miejskim, szczególnie w wersji elektrycznej. Wprowadzona po raz pierwszy przez Stellantis ekonomiczna platforma wykorzystuje akumulator LFP (litowo-żelazowo-fosforanowy) o pojemności 44 kWh. Zapewnia on zasięg do 320 km wg WLTP. Funkcja szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 100 kW umożliwia przejście od 20 do 80 procent pojemności w 26 minut.

Nowy Citroën ë-C3

Standardowe ładowanie prądem przemiennym w zakresie od 20% do 80% trwa około 4 godzin i 10 minut przy mocy 7 kW. 2 godziny i 50 minut ładowanie trwa w przypadku, gdy jest dostępna moc 11 kW. Łatwy dostęp zarówno do domowych, jak i publicznych punktów ładowania prądem przemiennym jest zapewniony standardowym kablem Mode 3. Kabel ten dostarczany jest w zestawie i idealnie nadaje się do regularnego ładowania w domu za pomocą Wall Boxa. Można go także używać poza domem do ładowania z publicznych stacji ładowania. Kabel umożliwia ładowanie za pomocą jednofazowego Wall Boxa o mocy 7,4 kW lub trójfazowego o mocy 11 kW.

Nowy Citroën ë-C3
Innowacyjne zawieszenie Citroën Advanced Comfort

Po raz pierwszy w segmencie samochodów z segmentu „B” Citroën wyposaża w standardzie wszystkie wersje nowego, w 100% elektrycznego modelu ë-C3 w innowacyjne zawieszenie Citroën Advanced Comfort. Wyposażono je w Progressive Hydraulic Cushions – progresywne ograniczniki hydrauliczne, stosowane dotychczas w większych modelach marki.

Nowy Citroën ë-C3

Nowy Citroën ë-C3 ma 1,57 m wysokości (nie licząc poprzeczek dachowych). Jest zatem wyższy od swojego poprzednika, a dzięki prześwitowi typowemu dla SUV-ów ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Zapewnia także pewniejszą jazdę po progach zwalniających, krawężnikach i wybojach często spotykanych podczas jazdy w mieście i na terenach podmiejskich. W przypadku w 100% elektrycznego modelu ë-C3 prześwit wynosi 163 mm, w porównaniu ze 135 mm prześwitu w poprzednim modelu.

Nowy Citroën ë-C3
Brak tradycyjnego zestawu wskaźników

Prawdziwą nowością jest brak tradycyjnego zestawu wskaźników w górnej części panelu przedniego. W nowym, w 100% elektrycznym modelu Citroën ë-C3 po raz pierwszy zastosowano też nowy wyświetlacz head-up. Prezentuje on informacje o pojeździe na błyszczącej, czarnej powierzchni pomiędzy górną częścią deski rozdzielczej a dolną częścią przedniej szyby. Rozwiązanie to eliminuje problem powielania informacji między wyświetlaczem head-up i panelem wskaźników. Zapewnia także kierowcy łatwy dostęp do wszystkich kluczowych informacji bez odrywania wzroku od drogi.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj



Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *