Honda serii 0 i nowe logo marki
Honda na targach CES 2024 w Las Vegas zaprezentowała „Hondę Serii 0”, nową serię pojazdów elektrycznych, którą zacznie wprowadzać na rynek globalny w roku 2026 oraz dokonała światowej premiery dwóch modeli koncepcyjnych: Saloon i Space-Hub,. Marka Honda zorganizowała również światową premierę nowego logo „H”, które będzie dotyczyło wyłącznie nowej generacji modeli elektrycznych Hondy.
Honda prowadzi działalność biznesową w oparciu o założenia wynikające z globalnego sloganu marki: „The Power of Dreams – How we move you”. Hasło to zawiera przesłanie, że Honda będzie tworzyć produkty i usługi z zakresu mobilności, które umożliwią ludziom „przekraczanie wszelkich ograniczeń, jakimi są czas i miejsce” oraz „poszerzanie własnych umiejętności i możliwości”. Dzięki produktom i usługom związanym z mobilnością, Honda będzie wspierać realizację marzeń coraz szerszego grona osób.
Honda dąży do tego, by do roku 2050 osiągnąć neutralność węglową wszystkich produktów i działań korporacyjnych. Firma dąży do elektryfikacji, aby zrealizować cel, jakim jest „zwiększenie do 100% udziału sprzedaży pojazdów elektrycznych i FCEV w światowej gamie do 2040 roku”. Honda Serii 0 to nowa seria pojazdów elektrycznych symbolizująca znaczącą transformację Hondy, która przebiega zgodnie z hasłem marki i polityką elektryfikacji.
W 2026 roku Honda rozpocznie wprowadzanie na ogólnoświatowy rynek pierwszego modelu Hondy Serii 0, zaczynając od Ameryki Północnej, a następnie kontynuując tę drogę w Japonii, Azji, Europie, Afryce, na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Południowej.
Idea stojąca za koncepcją „0” (zera)
1. Historia Hondy: Początki i punkt wyjścia („zero”) firmy
Firma Honda zamierza stworzyć nowy punkt wyjścia dotyczący kolejnej generacji pojazdów, powracając do swoich korzeni i dążąc do zrealizowania koncepcji M/M, radości czerpanej z jazdy oraz związanej z wolnością przemieszczania się, którą firma Honda zawsze ceniła i która w dalszych projektach nieustannie będzie stanowiła dla niej priorytet.
2. Wdrożenie globalnego sloganu marki: „The Power of Dreams – How we move you”, dzięki wartościom stworzonym od „zera”
Zgodnie z globalnym sloganem marki „The Power of Dreams – How we move you”, Honda zawsze będzie kierowała się „marzeniami”, a dzięki tworzeniu „od zera” nowych wartości poprzez kreatywne myślenie, Honda zapewni doświadczenia, które staną się dla naszych klientów nowym punktem wyjścia. W ten sposób Honda poruszy zarówno ludzi, jak i ich serca.
3. Inicjatywy na rzecz społeczeństwa: determinacja ukierunkowana na osiągnięcie punktu „Zero”
Honda jest zdeterminowana, aby osiągnąć Zerowy wpływ na środowisko w całym cyklu życia pojazdu, w tym także w odniesieniu do działalności przedsiębiorstwa, oraz zredukować do Zera liczbę śmiertelnych kolizji drogowych z udziałem motocykli i samochodów Hondy.
„Smukłe, Lekkie i Zmyślne” – Nowe podejście do rozwoju pojazdów elektrycznych i pięć podstawowych wartości, jakie mają do zaoferowania pojazdy elektryczne Hondy
Opracowując Hondę Serii 0, zespół projektowy powrócił do swoich korzeni, ponownie zastanawiając się, jakiego rodzaju pojazdy Honda pragnie tworzyć w nadchodzącej erze, która będzie erą elektryczności. Honda dąży do stworzenia nowej wartości dotyczącej pojazdów elektrycznych, przekraczając ograniczenia związane z obawami o nadmierną ociężałość pojazdów elektrycznych spowodowaną dużą i ciężką baterią niezbędną do zapewniania wystarczającego zasięgu, a także dużego i ciężkiego nadwozia oraz platformy niezbędnej do instalowania takich baterii. Honda opisuje swoje nowe podejście do rozwoju pojazdów elektrycznych jako „smukłe, lekkie i zmyślne”.
Smukłe:
Zwiększenie potencjału konstrukcyjnego, w tym sposobu projektowania uwzględniającego niewielką wysokość pojazdu, oraz uzyskanie doskonałych parametrów aerodynamicznych dzięki wykorzystaniu dedykowanej „smukłej” platformy przeznaczonej dla pojazdów elektrycznych w celu niskiego umiejscowienia płyty podłogowej.
Lekkie:
Połączenie sportowego zacięcia i wydajności elektrycznej, które przeczą utartym poglądom na temat pojazdów elektrycznych poprzez zastosowanie oryginalnych technologii stworzonych dzięki powrotowi Hondy do swoich korzeni – bycia liderem innowacyjnej produkcji samochodów.
Zmyślne:
Wykorzystanie oryginalnych produktów Hondy opartych na najnowszym oprogramowaniu przy wykorzystaniu całej zgromadzonej do tej pory wiedzy firmy Honda, a także poprzez uczynienie samochodów zmyślniejszymi dzięki rozwojowi inteligentnych technologii.
Samochody elektryczne Hondy, które będą tworzone w oparciu o takie podejście rozwojowe, ponadto będą wyposażane w dedykowaną architekturę przeznaczoną dla pojazdów elektrycznych, oferując pięć podstawowych wartości:
- Artystyczny design, który wywołuje poruszenie,
- AD/ADAS – zapewniające bezpieczeństwo i spokój,
- „ Przestrzeń” dla ludzi, stworzoną dzięki łączącym technologie możliwościom koncepcji IoT,
- Radość z jazdy płynącą z poczucia jedności z pojazdem,
- Wyjątkową wydajność elektryczną
Pięć kluczowych wartości
1) Artystyczny design, który wywołuje poruszenie:
Koncepcją stojącą za tym projektem jest „Sztuka rezonowania”. Pod hasłem „rezonowania ze środowiskiem, społeczeństwem i użytkownikami” Honda będzie oferowała zrównoważone produkty mobilne rezonujące z obserwującymi je ludźmi i zapewniała polepszenie jakości ich codziennego życia.
2) AD/ADAS zapewniające bezpieczeństwo i spokój:
W roku 2021 Honda dopuściła do praktycznego zastosowania moduł jazdy autonomicznej poziomu 3., wprowadzając na rynek całkowicie nową Hondę Legend wyposażoną w technologię Honda SENSING Elite, która obejmuje zaawansowaną technologię spełniającą wymogi 3. poziomu autonomicznego prowadzenia pojazdu (automatyzacja warunkowa dotycząca poruszania się w ograniczonym obszarze). W celu zaoferowania technologii jazdy autonomicznej, którą Honda udostępniła większej liczbie klientów na całym świecie, pojazdy serii 0 będą wyposażone w system ADAS (zaawansowany system wspomagający kierowcę), wykorzystujący technologię Honda SENSING Elite.
Co więcej, w drugiej połowie lat 20-tych modele Hondy serii 0 będą wyposażane w system AD (jazdy autonomicznej). Będą także oferowane jako przystępniejsze cenowo pojazdy elektryczne z funkcjami jazdy autonomicznej na jeszcze wyższym poziomie niż dotychczas.
Ten system AD opracowywany jest w oparciu o koncepcję bezpieczeństwa Hondy „skoncentrowaną na człowieku”. Zostanie on wyposażony w jeszcze bardziej zaawansowaną sztuczną inteligencję, technologię wykrywania, rozpoznawania/podejmowania decyzji oraz monitorowania kierowcy, dzięki czemu system ten będzie w stanie dokonywać bardziej ludzkich, naturalnych i precyzyjnych predykcji dotyczących ryzyka, oferując zautomatyzowane funkcje jazdy, z których ludzie będą mogli spokojnie i bezpiecznie korzystać. Takie zaawansowane technologie jazdy autonomicznej pozwolą zwiększyć liczbę sytuacji, w których jazda autonomiczna będzie mogła być wykorzystywana na drogach ekspresowych, a także sprawią, że niektóre funkcje jazdy niewymagające trzymania rąk na kierownicy, obecnie dostępne tylko na drogach ekspresowych, będą dostępne także na zwykłych drogach.
3) „Przestrzeń” dla ludzi stworzona dzięki łączącym technologie możliwościom koncepcji IoT,
Dzięki IoT i połączonym technologiom skoncentrowanym wokół oryginalnego systemu operacyjnego pojazdów Honda, modele serii 0 będą oferowały wartość w postaci „radości z jazdy, użytkowania oraz bycia w zasięgu”. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji i dużych zbiorów danych, pojazd będzie uczył się preferencji użytkownika, takich jak ulubione gatunki muzyczne, a także zachowań i tendencji kierowcy podczas jazdy, w związku z czym będzie w stanie przedstawiać różne sugestie. Co więcej, pojazd będzie dostarczał informacji dotyczących okolicznych obszarów oraz wskazówek związanych z trasą dla „ostatniej prostej” przed dotarciem do miejsca docelowego, którą użytkownicy muszą pokonać samodzielnie po opuszczeniu pojazdu. Pojazd będzie oferował wartość w taki sposób, jakby rozumiał odczucia użytkownika. Im częściej ludzie korzystają ze swoich pojazdów, tym bardziej się do nich zbliżają, co sprawia, że pojazd może oferować po prostu „radość z bycia w zasięgu” w różnych sytuacjach życia codziennego.
4) Radość z jazdy płynąca z poczucia jedności z pojazdem
Dzięki oryginalnym technologiom elektryfikacji i dynamiki Hondy, modele serii 0 będą oferowały radość z jazdy na miarę nowej ery. To uskrzydlające uczucie płynące ze sportowej jazdy i poczucie jedności kierowcy z pojazdem, zarówno w sferze mentalnej, jak i fizycznej. Ponadto połączenie niskiej serii 0 z pełną gamą technologii aerodynamicznych doskonalonych przez Hondę w sportach motorowych, pozwoli wprowadzić wysoki poziom harmonii na poziomie dynamiki jazdy, aerodynamiki oraz wzornictwa.
5) Wyjątkowa wydajność elektryczna
W oparciu o wiedzę z zakresu technologii elektryfikacji zgromadzonej podczas prac nad pojazdami hybrydowymi, Honda dąży do osiągnięcia wysokiej wydajności energetycznej. W szczególności, modele Hondy serii 0 będą wyposażone w e-Axles posiadające doskonałą wydajność konwersji mocy i zestawy zamkniętych w obudowach, lekkich baterii o dużej gęstości mocy, które oferują doskonałe parametry aerodynamiczne ukierunkowane na zapewnianie wystarczającego zasięgu jazdy przy jednoczesnym zminimalizowaniu obciążenia pojazdu.
Ponadto, aby rozwiać obawy dotyczące „czasu ładowania” i „degradacji baterii”, które były wyzwaniem stojącym na drodze do popularyzacji pojazdów elektrycznych, modele Hondy serii 0 będą oferowały bezstresową wydajność ładowania i wydajność baterii, minimalizującą degradację w perspektywie wielu lat użytkowania. W przypadku modeli serii 0, wprowadzanych na rynek w drugiej połowie lat 20-tych, szybkie ładowanie od 15% do 80% skróci się do około 10-15 minut. W międzyczasie, stosując technologię kontroli systemu baterii udoskonaloną w oparciu o ogromną ilość danych dotyczących jazdy pochodzących z ponad 1 miliona zelektryfikowanych pojazdów Hondy, firma dąży do ograniczenia degradacji pojemności baterii (zasięgu) do mniej niż 10% po upływie 10 lat użytkowania.
Modele koncepcyjne reprezentujące Hondę serii 0 – Saloon oraz Space-Hub
Saloon to flagowy model koncepcyjny Hondy serii 0, ucieleśniający podejście „smukły, lekki i zmyślny”. Dedykowana architektura pojazdów elektrycznych zwiększa stopień swobody w zakresie projektowania i podnosi rangę koncepcji M/M w kontekście ery pojazdów elektrycznych. Niska, sportowa stylistyka, która już na pierwszy rzut oka odróżnia model Saloon od innych pojazdów elektrycznych, oferuje zarówno fascynujące wzornictwo, jak i przestrzeń wewnątrz pojazdu, która okazuje się bardziej przestronna, niż można by przypuszczać na podstawie wyglądu zewnętrznego. Co więcej, deska rozdzielcza posiada interfejs człowiek-maszyna (HMI), umożliwiający proste i intuicyjne użytkowanie, oferując zaawansowany i płynnie działający interfejs (UI). Dzięki doskonałej widoczności oraz intuicyjnemu interfejsowi użytkownika, Saloon dąży do zapewnienia jak największej przyjemności z jazdy.
Dzięki zastosowaniu układu kierowniczego steer-by-wire i dalszemu rozwojowi systemu zarządzania ruchem, w tym kontroli pozycji ciała, który Honda opracowała poprzez rozwój oryginalnych technologii z zakresu robotyki, celem modelu Saloon jest kierowanie pojazdem zgodnie z wolą kierowcy w różnych sytuacjach na drodze. Jako flagowy model Hondy serii 0, Saloon zapewnia najwyższy stopień „radości z jazdy” w erze pojazdów elektrycznych. Ponadto, dzięki wykorzystaniu zarówno we wnętrzu, jak i na zewnątrz pojazdu przyjaznych dla środowiska materiałów, Saloon jest unikalnym modelem, zgodnym z potrzebami jego użytkowników oraz środowiskiem naturalnym.
Zgodnie ze spójną wizją projektową Hondy serii 0, Space-Hub został opracowany pod hasłem „ułatwiania ludziom ich codziennego życia”. Dzięki przestronnej kabinie i doskonałej widoczności, model Space-Hub oferuje przestrzeń, która dostosowuje się do tego, co pragną robić użytkownicy. Staje się też centrum łączącym ludzi z ludźmi oraz ludzi ze społeczeństwem.
Nowe logo
Obecne oznaczenie „H” posiada długą historię sięgającą roku 1981, kiedy to odnowiono je względem swojej poprzedniej wersji. Aby upamiętnić rozwój pojazdów elektrycznych nowej generacji, Honda postanowiła zaprojektować nowe oznaczenie „H”. Reprezentuje ono samochody Honda w sposób odzwierciedlający determinację firmy w dążeniu do transformacji. Demonstruje także korporacyjną postawę Hondy, która wykracza poza jej pochodzenie oraz nieustanne dążenie do realizowania nowych wyzwań i rozwoju. Ta stylistyka, przypominająca dwie wyciągnięte ręce, reprezentuje zaangażowanie Hondy w zwiększanie możliwości z zakresu mobilności oraz szczerą chęć zaspokajania potrzeb użytkowników pojazdów elektrycznych Honda. Nowe oznaczenie „H” będzie stosowane w odniesieniu do pojazdów elektrycznych Hondy nowej generacji, w tym modeli serii 0.
Informacja prasowa
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeśli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.