MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Premiera elektrycznego Genesis GV70

Podczas targów motoryzacyjnych Auto Guangzhou 2021 w Kantonie, marka Genesis oficjalnie zaprezentowała elektryczny model GV70. Podczas premiery, Jay Chang – globalny szef Genesis, przedstawił wizję marki dotyczącą elektryfikacji. Następnie wystąpił SangYup Lee, szef Genesis Global Design, omówiając projekt zelektryfikowanego GV70. Z kolei Markus Henne, dyrektor generalny Genesis Motor China, przedstawił strategię rynkową marki dla chińskiego rynku.

Zelektryfikowany GV70

Zelektryfikowany Genesis GV70 opiera się na spalinowym modelu GV70, dzieląc z nim przestronne wnętrze i dodając wyjątkowe osiągi oraz szereg nowych technologii zaprojektowanych wyłącznie dla pojazdów elektrycznych.

Z zewnątrz, przednia atrapa jest starannie przemyślana pod kątem wydajności i funkcjonalności aerodynamicznej. Charakterystyczna maskownica Genesis Crest Grille zawiera ukryty port ładowania. Uproszczona, pozbawiona rury wydechowej osłona podwozia podkreśla elektryczny charakter samochodu, podczas gdy dzielone przednie lampy stanowią wykończenie elektrycznego modelu GV70 z charakterystyczną dla Genesis dwuliniową architekturą.

Elektryczny Genesis GV70
Wnętrze

Wnętrze jest zaprojektowane z myślą o kierowcy, oferując intuicyjne i dynamiczne wrażenia z jazdy. Do wyposażenia modelu użyto ekologicznych materiałów, a każdy z nich ma wysokiej jakości wykończenie. Projekt wnętrza uosabia wizję Genesis dotyczącą tak zwanego zrównoważonego luksusu. Genesis zaoferuje elektryczny model z wnętrzem w kolorze Glacier White. Atrakcyjność wnętrza zelektryfikowanego GV70 została podkreślona poprzez obniżenie tunelu środkowego, aby zapewnić większą ilość miejsca z tyłu.

Jako atletyczny i dynamiczny pojazd, elektryczny Genesis GV70 zapewnia także konkurencyjne i potężne osiągi. Samochód będzie dostępny tylko z napędem na wszystkie koła. Maksymalna moc każdego z silników wynosi 160 kW, a moment obrotowy 350 Nm na każdej osi. Zapewnia to łączną maksymalną moc wynoszącą 360 kW (w trybie Boost) i aż 700 Nm łącznego momentu obrotowego. Ten duży samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy w trybie Boost.

Elektryczny Genesis GV70
Tryb e-Terrain

Ponadto, elektryczny Genesis GV70 jest pierwszym modelem Genesis wyposażonym w specyficzny dla SUV-a tryb e-Terrain, który zapewnia stabilną jazdę w trudnych warunkach.

Zasięg i ładowanie

Nowy model zapewnia także konkurencyjny zasięg. W oparciu o standard CLTC szacowany maksymalny zasięg na jedno ładowanie wynosi ponad 500 km (w oparciu o koreański system certyfikacji pojazdów elektrycznych, szacowany zasięg na jedno ładowanie wynosi 400 km). Podłączenie do ładowarki o mocy 350 kW umożliwia naładowanie akumulatora od 10% do 80% w zaledwie 18 minut.

Co więcej, zastosowanie przez Genesis systemu szybkiego ładowania 400V/800V pozwoli na korzystanie z różnych form infrastruktury ładowania. System szybkiego ładowania umożliwia szybkie i stabilne ładowanie poprzez podniesienie napięcia dostarczanego przez typowe ładowarki z 400V do 800V. Technologię zoptymalizowano pod kątem systemu elektrycznego pojazdu dzięki zastosowanym silnikom napędowym i falownikom.

Wersja elektryczna GV70 zawiera również funkcję V2L (Vehicle to Load), która obsługuje zasilanie urządzeń zewnętrznych o mocy 3,6 kW. To nawet więcej niż w przeciętnym domu, zatem samochód umożliwia wygodne korzystanie z różnych urządzeń elektrycznych zasilanych wprost z samochodu.

Elektryczny Genesis GV70
Napęd

Napęd samochodu może automatycznie łączyć lub odłączać dany silnik analizując różne warunki jazdy. Obejmuje to prędkość pojazdu i tryb jazdy, umożliwiając płynne przełączanie między napędem na dwa koła i cztery koła. System w ten sposób zmniejsza niepotrzebne straty mocy przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności.

Wrażenia z jazdy nowym modelem są dodatkowo wzmocnione przez szereg najnowocześniejszych technologii. Inteligentny system hamowania regeneracyjnego 2.0 odzyskuje energię przez układ hamulcowy w oparciu o styl jazdy danego kierowcy, nawigację w czasie rzeczywistym i warunki drogowe. W trybie jazdy i-Pedal (Intelligent Pedal) samochód pozwala kierowcy przyspieszać, zwalniać i zatrzymywać się za pomocą samego pedału przyspieszenia.

Aktywna kontrola hałasu

Genesis wyposażył również pojazd w system ANC-R (Aktywna Kontrola Hałasu), aby zapewnić komfortową jazdę. Technologia znacznie obniża poziom hałasu. System mierzy i analizuje dźwięki wokół samochodu za pomocą czterech czujników i ośmiu mikrofonów, jednocześnie wytwarzając dźwięki o przeciwnych fazach.

W celu zapewnienia optymalnych wrażeń z jazdy zastosowano system podglądu drogi i pracy zawieszenia z elektronicznym sterowaniem (Pre-view ECS). Układem zawieszenia steruje system, przewidując zachowanie zawieszenia na podstawie informacji zebranych przez przednią kamerę i system nawigacji.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *