MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Mazda MX-5 2024 – start sprzedaży i polskie ceny

Dealerzy Mazdy w Polsce rozpoczynają przyjmowanie zamówień na Mazdę MX-5 po zmianach modelowych na 2024 r. Produkcja samochodów na polski rynek rusza w fabryce w Hiroszimie jeszcze w lutym. Dostawy pierwszych egzemplarzy kultowego roadstera spodziewane są na początku maja. Cennik kwotą 140 900 zł otwiera wprowadzona ponownie do polskiej oferty benzynowa wersja 1,5 Skyactiv-G o mocy 132 KM. Będzie ona oferowana równolegle ze znanym silnikiem 2,0 Skyactiv-G dysponującym mocą 184 KM. Klienci mogą wybierać także spośród czterech wariantów wyposażenia – Prime-Line, Exclusive-Line, Kazari oraz Homura. Dopłata do odmiany RF (Retractable Fastback) ze sztywnym, składanym dachem w porównaniu do wersji Soft Top wynosi 10 000 zł. W ofercie jest także Mazda MX-5 z sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów dostępna wyłącznie z nadwoziem RF.

Mazda MX-5 2024
Zmiany z przodu

Z przodu Mazda MX-5 po zmianach modelowych na 2024 r. zyskała zaawansowane reflektory LED. Płynnie łączą się one ze światłami do jazdy dziennej, poprawiając widoczność. Tylne światła także zostały subtelnie przeprojektowane. Dostępny jest też nowy kolor nadwozia Aero Grey łączący dziedzictwo i nowoczesną estetykę. Miękki dach roadstera Mazdy jest teraz dostępny także w kolorze beżowym.

Mazda MX-5 2024
Zmiany wewnątrz

Siedzenia w kabinie obito nowym materiałem, który zapobiega ślizganiu się podczas dynamicznej jazdy. Pozostałe udoskonalenia wnętrza obejmują bezramkowe lusterko wsteczne, zwiększony rozmiar i funkcjonalność 8,8-calowego wyświetlacza multimedialnego Mazda Connect nowej generacji z ekranem dotykowym dla Apple CarPlay i Android Auto, a także zaktualizowaną tablicę przyrządów kierowcy i dwa porty USB-C.

Mazda MX-5 2024

Mazda MX-5 2024 w dalszym ciągu zapewnia czystą przyjemność prowadzenia z otwartym dachem. Zachowuje jednocześnie także swoje podstawowe wartości budowane przez 35 lat. Jest doskonale wyważona, zwinna i lekka, co zapewnia ekscytujące wrażenia z jazdy. Nowy tryb jazdy układu Dynamic Stability Control (DSC)-Track w wersji Exclusive-Line i wyższych daje kierowcy większą swobodę. System stosuje kontrolę nadsterowności tylko w przypadku niebezpiecznego poślizgu, którego kierowca nie jest w stanie skorygować. Zaprojektowany z myślą o wielu kierowcach, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z jazdą po torach, system z wyczuciem pozostawia kierowcy kontrolę, reagując dopiero, gdy jest to konieczne. 

Mazda MX-5 2024
Tryb DSC-Track i blokada mechanizmu różnicowego

Tryb DSC-Track doskonale uzupełnia również nowy, asymetryczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Asymmetric LSD) Mazdy. Stabilizuje on zachowanie pojazdu podczas wchodzenia i pokonywania zakrętów poprzez zróżnicowanie siły ograniczającej poślizg w mechanizmie różnicowym w zależności od przyspieszania i opóźniania pojazdu, gdy zmienia się obciążenie dynamiczne tylnych kół. Mechanizm LSD z pierścieniami stożkowymi wyposażono w mechanizm krzywkowy, który jest lekki, kompaktowy i jednocześnie też bardzo wytrzymały. Kąt krzywki ustawiono inaczej dla strony opóźniania i przyspieszania, osiągając optymalny limit siły poślizgu podczas obu powyższych procesów. W szczególności zwiększenie siły ograniczającej poślizg podczas opóźniania poprawia stabilność podczas hamowania w zakręcie, gdzie zmniejszone dociążenie tylnych kół prowadzi do niestabilności pojazdu. Nowy asymetryczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu współpracuje wyłącznie z silnikiem 2,0 Skyactiv-G o mocy 184 KM z manualną skrzynią biegów.

Mazda MX-5 2024

Mazda dodała także dodatkowe funkcje bezpieczeństwa dla kierowców, które są przydatne podczas swobodnych przejażdżek. Już podstawową wersję Prime-Line wyposażono w asystenta pasa ruchu, który pomaga utrzymać samochód pomiędzy wyznaczonymi liniami, inteligentną kontrolę prędkości, inteligentnego asystenta hamowania oraz także zaktualizowany system rozpoznawania znaków drogowych, który teraz połączono z fabryczną nawigacją. Zwiększona stabilność, zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i precyzyjna reakcja podczas pokonywania zakrętów oraz przyspieszania łączą się w Mazdzie MX-5 2024, uosabiając filozofię Mazdy Jinba- Ittai – kierowca i samochód pozostają w doskonałej harmonii.

Od pojawienia się w sprzedaży w 1989 r. Mazda MX-5 została wyprodukowana w ponad 1,1 mln egzemplarzy, co czyni ją najpopularniejszym roadsterem na świecie. Model na przestrzeni 35 lat obsypano także licznymi nagrodami. Obecna, czwarta generacja (ND) ma na koncie m.in. tytuły World Car Design of the Year i World Car of the Year.

Mazda MX-5 2024

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeśli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *