Nowa Dacia Duster z polskimi cenami
Nowa Dacia Duster kontynuuje historię modelu, który stał się rynkowym standardem w swojej klasie. Duster, wprowadzony na rynek w 2010 roku i odnowiony po raz pierwszy w 2017 roku, dał się poznać jako model zrywający z kanonami panującymi dotąd na rynku SUV-ów. Nowa Dacia Duster stanowi połączenie przystępnej ceny z jeszcze przestronniejszym wnętrzem i szeregiem nowych, również unikatowych elementów wyposażenia.
Sprzedaż nowego Dustera rozpoczyna się 26 marca 2024 roku. Samochody będą dostępne w sieci salonów Dacia w Polsce od czerwca tego roku. Pod względem stosunku ceny do parametrów użytkowych nowy Duster stanowi unikalną ofertę w swojej klasie. Ceny zaczynają się od 79 900 zł za wersję wyposażenia Essential.
Poziomy wyposażenia
Gamę nowego Dustera skonstruowano wokół trzech poziomów wyposażenia: Essential, Expression oraz najwyższego poziomu z dwiema wersjami różniącymi się zawartością, wzajemnie uzupełniającymi się i porównywalnymi cenowo, Extreme i Journey. Duster Extreme wyróżnia się unikalnym designem oraz także miedziano-brązowymi akcentami ozdobnymi. Skierowany jest do entuzjastów aktywności outdoorowej, poszukujących solidnego i także praktycznego samochodu (łatwo zmywalna tapicerka MicroCloud, modułowe relingi dachowe itd.). Natomiast Dustera Journey przeznaczono dla tych, którzy na pierwszym miejscu stawiają dyskretną elegancję, komfort i zaawansowane technologie. Samochód wyposażono w automatyczny hamulec postojowy, Media Nav Live itd.
YouClip: nowe, pomysłowe akcesoria „w stylu Dacii”
Prosty, pomysłowy i praktyczny system bezpiecznego mocowania szeregu specjalnych akcesoriów w kluczowych miejscach w kabinie. Nowa Dacia Duster jest standardowo wyposażona w 4 (poziom wyposażenia Essential) lub 6 fabrycznych punktów mocowania YouClip. Istnieje możliwość powiększenia ich liczby o 2 kolejne punkty dzięki dostępnemu w ofercie akcesoriów wspornikowi mocowanemu do zagłówka.
Gamę kolorów nadwozia wzbogacono o kolor Sandstone (lakier metalizowany). Do wyboru jest także sześć innych kolorów: Khaki Lichen, Zielony Cedre, Brązowy Terracotta, Szary Schiste, Czarna Perła i Biel Alpejska.
Silniki i układy przeniesienia napędu
Nowa Dacia Duster będzie napędzana całkowicie nowym sinikiem benzynowym TCe 130 z pierwszym poziomem elektryfikacji typu „Mild Hybrid” 48 V. Napęd przekazywany jest na koła przez mechaniczną, 6-stopniową skrzynię biegów. 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy nowej generacji o pojemności 1,2 litra oferowany z systemem miękkiej hybrydy pozwala obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2 średnio o około 10%. Jest on dostępny w wersji z napędem 4×2 i także 4×4.
Zespół napędowy HYBRID 140, wprowadzony po raz pierwszy przez Dacię w 2023 roku w modelu Jogger, trafia obecnie pod maskę nowego Dustera z automatyczną, bezsprzęgłową kłową skrzynią biegów. Nowy Duster HYBRID 140 może poruszać się po mieście w trybie w pełni elektrycznym przez 80% czasu jazdy. Zużycie paliwa w cyklu miejskim może być nawet o 40% niższe niż w wersji z silnikiem spalinowym o porównywalnej mocy.
Dacia jest też jedynym producentem oferującym dwupaliwowe silniki (benzyna/LPG), dostępne pod nazwą ECO-G we wszystkich modelach marki z silnikami spalinowymi. Nowy Duster jest również oferowany z tą montowaną fabrycznie, sprawdzoną technologią, stanowiącą gwarancję bezpieczeństwa i niezawodności. W trybie zasilania gazem nowy Duster ECO-G 100 emituje średnio o 10% mniej CO2 w porównaniu ze spalinowymi odpowiednikami.
Informacja prasowa
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeśli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.