Forthing – nowa chińska marka
Chińskie koncerny nie odpuszczają. Nowe marki i modele pojawiają się praktycznie co miesiąc. Na naszym rynku właśnie zadebiutowała marka Forthing, należąca do koncernu Dongfeng. To jeden z chińskich gigantów – w zeszłym roku wyprodukował 3,5 miliona samochodów. W Chinach produkuje także samochody Kia, Nissan i Citroen.
SUV Forthing T-Five
Polska oferta obejmuje na razie dwa modele. Pierwszy to średniej wielkości (460 cm) SUV T-Five. Wyposażony jest w silnik Mitsubishi 1,5 T-GDI o mocy 177 KM, sprzężony z siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową. Jak to u Chińczyków, samochody oferowane są tylko w jednej wersji, za to bardzo bogato wyposażonej. Na pokładzie mamy więc otwierany elektrycznie dach panoramiczny, system kamer 360 stopni, dwa ekrany TFT 10,25”, elektrycznie regulowane fotele z tapicerką ze skóry ekologicznej, elektryczną klapę bagażnika czy 19-calowe obręcze aluminiowe. Model T-Five kosztuje 130 tysięcy złotych, co trzeba uznać za cenę niezwykle atrakcyjną.
Minivan Forthing U-tour
Drugim modelem jest minivan U-tour. To klasyczny samochód z nadwoziem jednobryłowym, przedstawiciel segmentu, który prawie już został wypchnięty z rynku przez wszechobecne SUV-y. Minivana napędza ten sam zespół napędowy co SUV-a T-Five. Wewnątrz znajdziemy 7 miejsc w układzie 2-2-3, co pasażerom drugiego rzędu daje ogromny komfort podróży na osobnych fotelach – elektrycznie sterowanych, wentylowanych i ogrzewanych. U-tour to już naprawdę duże auto (485 cm), miejsca w środku jest więc naprawdę sporo. Wyposażenie jest równie kompletne co w modelu T-Five, atrakcyjna jest także cena – 150 tysięcy złotych. Na oba modele obowiązuje 5 lat gwarancji (albo 150 tys. km).
Sporo nowości Forthing zapowiada także na przyszły rok. Oba modele zyskają napęd hybrydowy FHEV, w którym moc jednostki spalinowej będzie wynosić 170 KM, a elektrycznej 75 KM. Pojawi się także duży elektryczny sedan S7, z baterią 56,8 kWh i zasięgiem (co prawda według chińskiej normy CLTC) do 550 km. Ma być dostęna także wersja Range Extender, z silnikiem spalinowym pełniącym rolę generatora, czyli taka hybryda szeregowa. Na przyszły rok zaplanowano także premierę dużego (525 cm) minivana V-Tour, który ma być dostępny albo jako hybryda FHEV (z tym samym napędem co mniejsze modele), albo jako PHEV, czyli hybryda plug-in. Tutaj bateria ma mieć bardzo dużą jak na plug-ina pojemność 34,9 kWh, co pozwoli przejechać na prądzie ok. 160 km.
Sieć dealerska Forthinga to na razie 20 punktów, samochody będą dostępne od października.
Informacja prasowa (BŁ)
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeśli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.