Nowa Kia Niro już dostępna do zamawiania

Kia Niro, obok kompaktowego crossovera XCeed i bestsellerowego SUV-a Sportage, należy do najpopularniejszego segmentu samochodów w Polsce, czyli do tzw. C-SUV. W 2021 roku SUV-ów segmentu C zarejestrowano u nas 109 tysięcy egzemplarzy, co oznacza, że stanowią one aż 25% sprzedaży. Dzięki trzem modelom w ofercie Kia jest obecnie liderem segmentu C-SUV z udziałem w rynku na poziomie 23%. Ubiegły rok, pod względem liczby rejestracji, Kia e-Niro zakończyła na pozycji lidera wśród elektrycznych SUV-ów. Jej udział w segmencie wyniósł aż 36%.

Debiut w Polsce w sierpniu

Kia Niro EV zadebiutuje na polskim rynku w sierpniu. Modele z napędem hybrydowym i hybrydowym typu plug-in trafią do salonów miesiąc wcześniej. Będą dostępne aż trzy zelektryfikowane wersje do wyboru. Hybrydowa w cenie od 117.900 zł, hybrydowa typu plug-in od 142.900 zł oraz elektryczna od 167.900 zł

Popularny crossover został zaprojektowany od podstaw. Nowa Kia Niro oferuje trzy nowoczesne zelektryfikowane układy napędowe do wyboru, ekologiczne materiały w kabinie i wyjątkowe systemy bezpieczeństwa. Wszystko razem sprawia, że model nowej generacji przewyższa oczekiwania klientów. Niro jest modelem coraz liczniejszej gamy ekologicznych samochodów Kia, która do 2027 roku będzie liczyć 14 modeli BEV, czyli napędzanych za pomocą silnika elektrycznego.

Nowa Kia Niro

Segment kompaktowych SUV-ów jest jednym z najliczniejszych pod względem modeli. Połączenie formy i funkcji sprawia, że ​​nowe Niro jest bezpiecznym i przyjaznym rodzinie samochodem o korzystnych parametrach ekonomicznych i ekologicznych. Te cechy zachęcą do wykonania ważnego pierwszego kroku w kierunku auta zelektryfikowanego.

Elektryfikacja napędów

Nowe Niro zapewnia przejście na mobilność przyjazną dla środowiska poprzez wybór niskoemisyjnych i bezemisyjnych układów napędowych. Hybrydowego (HEV), hybrydowego typu plug-in (PHEV) i elektrycznego (BEV). Modele HEV i PHEV są wyposażone w wydajny benzynowy silnik Smartstream 1.6 GDI. Akumulator elektrycznego Niro EV zapewnia największe korzyści dla środowiska dzięki bezemisyjnemu zasięgowi 463 km* (wg WLTP) na napędzie wyłącznie elektrycznym.

Nowa Kia Niro – przy długości 4420 mm, szerokości 1825 mm i wysokości do 1570 mm – została opracowana na platformie „K” trzeciej generacji. Rozstaw osi, wynoszący 2720 mm, oraz nowe proporcje sprawiają, że nadwozie nowego Niro oferuje wiodącą w klasie przestrzeń w kabinie i pojemność bagażnika.

Nowa Kia Niro
Wnętrze z recyklingu

Do wykończenia wnętrza wykorzystano materiały z recyklingu, które prezentują się bardzo dobrze. Pod względem jakości wykonania wnętrze nowego Niro bardziej przypomina kabiny modeli premium niż popularnych. Minimalistyczna deska rozdzielcza ma gładkie linie, obsługa jest intuicyjna. Wyświetlacz head-up (HUD) zwiększa bezpieczeństwo i wygodę podczas jazdy, a pakiet nowych systemów bezpieczeństwa wprowadza najnowsze osiągnięcia w dziedzinie ochrony pasażerów.

Kia Niro drugiej generacji oferuje pakiet zaawansowanych systemów asystujących (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems) z rodziny DriveWise. Ich zadaniem jest unikanie potencjalnych zagrożeń na drodze i zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom ruchu. Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) ostrzega kierowcę o możliwych kolizjach z innymi użytkownikami drogi lub z pieszymi i potrafi zatrzymać samochód. Funkcje ochrony podczas skręcania na skrzyżowaniach i monitorowania pieszych, którzy przechodzą przez skrzyżowanie zapewniają dodatkowe bezpieczeństwo. Potrafią też zatrzymać Niro w przypadku wykrycia ruchu poprzecznego, gdy jakiś samochód zbliża się z lewej lub prawej strony. Tak działają tylko dwa z licznych systemów bezpieczeństwa oferowanych w pakiecie DriveWise.

Nowa Kia Niro
Układy napędowe

Dzięki nowemu Niro, Kia uprościła proces podejmowania przez klientów decyzji, dotyczącej zakupu nowego samochodu. Trzy opcje układu napędowego do wyboru potrafią sprostać różnym wymaganiom stylu życia wielu osób. U podstaw tej strategii leżą trzy przyjazne dla środowiska układy napędowe.

Modele PHEV i HEV korzystają z wyjątkowo sprawnego silnika benzynowego Smartstream 1.6 GDI. Współpracuje z nim sześciobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa drugiej generacji (6DCT). Innowacje zastosowane w jednostce napędowej Smartstream 1.6 GDI drugiej generacji obejmują m.in. łożyska kulkowe o niskim współczynniku tarcia. Zmodyfikowano również skrzynię biegów – koła zębate zoptymalizowano pod kątem jej wydajności oraz usunięto bieg wsteczny, co pozwoliło zaoszczędzić 2,3 kg. Jazda do tyłu jest realizowana wyłącznie przy pomocy silnika elektrycznego, co wpływa na wyeliminowanie emisji podczas manewru cofania.

HEV

Kia Niro HEV dysponuje łączną mocą 141 KM generowaną przez czterocylindrową jednostkę napędową w połączeniu z synchronicznym silnikiem elektrycznym o mocy 43 KM z magnesami trwałymi. W wersji PHEV silnik elektryczny o mocy 84 KM zapewnia łączną maksymalną moc 183 KM i zasięg na napędzie elektrycznym do 65 km (w cyklu mieszanym WLTP, z 16-calowymi kołami), wystarczający do zaspokojenia większości codziennych potrzeb związanych z dojazdem do pracy czy z zakupami.

PHEV

Niro PHEV to pierwsza Kia wyposażona w wysokonapięciowy system podgrzewania o mocy 5,5 kW, przeznaczony dla modeli hybrydowych typu plug-in. System ten zwiększa zasięg podczas jazdy z wykorzystaniem napędu elektrycznego w chłodniejsze dni. Automatycznie sterowane elementy ceramiczne jednocześnie zapewniają ogrzewanie kabiny i akumulatora, dostarczając do niego ciepłe powietrze w sposób ciągły.

Tryb jazdy Green Zone – dostępny zarówno w Niro HEV, jak i Niro PHEV – dzięki wskazówkom dotyczącym lokalizacji samochodu z systemu nawigacyjnego automatycznie wykorzystuje do jego napędu energię elektryczną. Tryb ten potrafi uczyć się typowych tras, ale kierowca ma również możliwość ręcznego definiowania strefy Green Zone. Teren zabudowany oraz drogi w pobliżu szkół i szpitali są oznaczone jako tzw. zielone strefy. W nich Kia Niro automatycznie przełącza się na napęd elektryczny. Kierowca może też wyznaczyć inne obszary, w których chce ograniczyć emisję Niro.

BEV

Wersja elektryczna nowego Niro łączy duży zasięg 463 km* (WLTP) i bardzo dobre osiągi. Maksymalna moc silnika elektrycznego wynosi 204 KM i jest dostępna w zakresie od 6 000 do 14 600 obr./min. Maksymalny moment obrotowy ma wartość 255 Nm. Maksymalna prędkość wynosi 167 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiąga w 7,8 sekundy. Co więcej, niski współczynnik oporu powietrza Niro EV, który wynosi 0,29, zapewnia minimalny opór aerodynamiczny i maksymalną efektywność energetyczną.

Nowa Kia Niro

Doładowanie litowo-jonowego akumulatora Niro EV od 10 do 80% za pomocą odpowiedniej szybkiej ładowarki prądu stałego zajmuje zaledwie 43 minuty. Akumulator może zmagazynować do 64,8 kWh energii. Gdy temperatura na zewnątrz jest niska, system zarządzania pracą akumulatora wykorzystuje nawigację, aby wstępnie podgrzać akumulator, jeżeli – wybrana jako miejsce docelowe – stacja ładowania znajduje się daleko. Pomaga to skrócić czas ładowania do minimum i zapewnić maksymalną wydajność akumulatora. Nowe Niro EV jest wyposażone w standardowy port ładowania CCS.

W przypadku wersji HEV i PHEV maksymalny ciężar holowanej przyczepy z hamulcem wynosi 1300 kg. Niro EV może pociągnąć przyczepę o masie własnej 750 kg.

Dynamiczny wygląd

Design nowego Niro opiera się nowej filozofii projektowania – „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”, szczególnie na jej 1 z 5 filarów – „Uzasadniona radość”. Łączy on emocje z racjonalnością i pozwala tworzyć samochody, które inspirują do ruchu. Przyciągający uwagę wygląd zewnętrzny nowego Niro sprawia, że wnosi on powiew estetycznej świeżości do segmentu crossoverów.

Z przodu nowe Niro prezentuje ewolucję charakterystycznego dla samochodów marki Kia motywu „Tiger Face”. Został on powiększony i rozciąga się od pokrywy silnika aż po zderzak. Kanciaste światła do jazdy dziennej o wzorze „Heartbeat” potęgują współczesny wygląd auta. Natomiast atrapa osłony podwozia i nakładki na nadkolach podkreślają jego surowy charakter.

Niro EV różni się od modeli PHEV i HEV dwukolorową zabudowaną osłoną między reflektorami. Ma także unikalne stalowoszare nakładki po bokach nadwozia. Wersja BEV ma również inną osłonę w zderzaku oraz zarezerwowane dla niej 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów. Port ładowania jest umieszczony wygodnie pośrodku przedniej osłony między reflektorami, co zapewnia łatwy dostęp do wszystkich punktów ładowania.

Profil nowego Niro przyciąga wzrok prostymi liniami i sprawia, że skupia się on na odważnie stylizowanym słupku C. Zaprojektowano go bardzo starannie, aby wspomóc przepływ powietrza i poprawić właściwości aerodynamiczne nadwozia. Między innymi dzięki temu współczynnik oporu powietrza Niro jest imponująco niski i wynosi jedynie 0,29. Design 16- i 18-calowych obręczy kół z lekkich stopów, stosowanych w wersjach HEV i PHEV, również zapewnia korzyści aerodynamiczne.

Sportowa sylwetka

Sportową sylwetkę Niro podkreślają tylne światła w kształcie bumerangu. Umieszczone są obok wnęki na tablicę rejestracyjną, w której mieści się zarówno tablica, jak i logo marki Kia. Tylne światła również o wzorze „Heartbeat”, dodatkowa nakładka na zderzak i dyfuzor nawiązują do elementów z przedniej części nadwozia nowego Niro.

Nowa Kia Niro

Do wyboru jest dziewięć nowoczesnych kolorów nadwozia – zielony Cityscape, biały Clear White, biały Snow Pearl, czarny Aurora Pearl, niebieski Mineral, szary Interstellar, pomarańczowy Delight, czerwony Runway i jasno szary Steel. Dalsze opcje personalizacji wyglądu nadwozia obejmują wybór różnych kolorów słupka C, które kontrastują z kolorem nadwozia lub go uzupełniają oraz dwóch różnych kolorów nakładek w zależności od wyposażenia.

Zaawansowana technologicznie kabina

Każdy aspekt wnętrza nowego Niro starannie zaprojektowano, aby wszystkim użytkownikom zapewnić estetycznie wykonaną i funkcjonalną kabinę.

Dzięki platformie „K” zaprojektowanej dla samochodów segmentu C, wnętrze nowego Niro jest obszerniejsze niż dotychczasowego modelu. Większa przestrzeń i rozwiązania poprawiające ergonomię zapewniają wyjątkowo dużo miejsca dla pasażerów przednich foteli oraz nowy „relaksacyjny” fotel pasażera. Gdy pojazd stoi, pasażer może odpocząć rozkładając fotel za naciśnięciem przycisku. Siedzisko lekko się unosi i odchyla, aby zmaksymalizować komfort i zapewnić optymalne wsparcie ciała podczas odpoczynku.

Smukłe oparcia przednich foteli uwalniają dodatkową przestrzeń, zapewniając więcej miejsca na kolana pasażerów siedzących z tyłu. Umieszczone w oparciach porty USB-C zapewniają wygodę ładowania urządzeń zewnętrznych. Samochód przestał już być postrzegany wyłącznie jako środek lokomocji, który służy do przemieszczania się.

Nowa Kia Niro
Zakrzywiona deska rozdzielcza

Zakrzywiona deska rozdzielcza zapewnia łatwy dostęp do elementów sterowania. Dwa bezramkowe 10,25-calowe ekrany wyświetlają informacje dotyczące samochodu i jazdy oraz nawigacji. Dotykowy panel na środku umożliwia sterowanie zarówno systemem multimedialnym, jak klimatyzacją i minimalizuje liczbę elementów obsługi, które mogą rozpraszać kierowcę.

10-calowy wyświetlacz head-up (HUD) wyświetla najważniejsze informacje dotyczące jazdy, w tym prędkość, dane systemów asystujących i polecenia nawigacji bezpośrednio na przedniej szybie. Niezwykle wyraźna grafika jest wyświetlana bezpośrednio przed kierowcą. Pomaga to zminimalizować ruch gałek ocznych w czasie jazdy, dzięki czemu zwiększa się komfort i bezpieczeństwo.

Nawiązując do przyjaznych dla środowiska układów napędowych, wzgląd na środowisko ma kontynuację także we wnętrzu kabiny. Podsufitka jest wykonana z materiałów z recyklingu, panele drzwi są wykończone farbą wolną od VOC, poszycia siedzeń są z wegańskiej skóry PU i zawierają Tencel z drzewa eukaliptusowego, a osłonę bagażnika zrobiono z tkaniny wykonanej w 75% z włókien pochodzących z recyklingu. Zrównoważone elementy tworzą przyjazne dla środowiska wnętrze pełne naturalnych i przyjemnych w dotyku materiałów.

Nowa Kia Niro

Nowe Niro oferuje dużo miejsca w kabinie i więcej miejsca w bagażniku niż jego główni rywale. 475 litrów pojemności bagażnika i 20 l dodatkowej przestrzeni w bagażniku z przodu, sprawia, że nowe Niro EV dysponuje w sumie 495 litrami przestrzeni do przechowywania. Modele HEV i PHEV mają bagażnik o pojemności, odpowiednio, 451 i 348 litrów. Przy tym każdy z nich można powiększyć poprzez rozłożenie na płasko oparcia tylnej kanapy. Po jego złożeniu przestrzeń bagażowa wzrasta do 1445 litrów w Niro HEV, 1342 litrów w wersji PHEV i do 1392 litrów w elektrycznej odmianie Niro.

Dobre osiągi i dynamiczne właściwości jezdne

Nowe Niro – skonstruowane od podstaw na platformie „K” trzeciej generacji – zapewnia optymalną ochronę podczas zderzenia czołowego. Ma także ulepszone układy – zawieszenia i kierowniczy w porównaniu z modelem poprzedniej generacji.

Platforma „K” pozwala zamontować akumulator w różnych miejscach podwozia. W zależności od układu napędowego – pod tylną kanapą w wersjach HEV i PHEV oraz pod podłogą i między osiami dla wersji BEV. Każda z konfiguracji zapewnia też idealny rozkład masy, który pomaga osiągnąć optymalną precyzję prowadzenia. Szczególnie dotyczy to modelu typu BEV, w którym zamontowany pod podłogą akumulator przyczynia się do obniżenia środka ciężkości. Gwarantuje to także doskonałe prowadzenie.

Nowe Niro otrzymało udoskonalone – zawieszenie i układ kierowniczy, które zapewniają przyjemną i dynamiczną jazdę. Z przodu nowe Niro jest wyposażone w zawieszenie na kolumnach McPhersona, z tyłu – w czterowahaczowe. Geometria zarówno przedniego, jak i tylnego zawieszenia oraz zoptymalizowane przełożenie przekładni kierowniczej zostały dostrojone pod kątem lepszej precyzji prowadzenia, większej stabilności nadwozia i wyższego komfortu jazdy. Nowe łożysko zastosowane w amortyzatorach zmniejsza w nich tarcie i umożliwia płynniejsze rozpoczęcie ruchu amortyzatora. Zmniejszono również tarcie w układzie kierowniczym. Wraz z dostrojeniem oprogramowania, które steruje siłą wspomagania zapewnia to bardzo dobre wyczucie układu kierowniczego. Zapewnia także doskonałe poczucie kontaktu między kołami a nawierzchnią.

Większa sztywność nadwozia i poprawione wygłuszenie

Dodatkowe materiały wygłuszające umieszczone w nadwoziu pomagają ograniczyć niepożądany hałas silnika i pochodzący od kół. To szczególnie ważne w przypadku wersji BEV napędzanej cichym silnikiem elektrycznym.

Nieznaczny wzrost sztywności nadwozia na skręcanie przyczynił się do poprawy zarówno właściwości jezdnych, jak i precyzji prowadzenia. Znaczący wzrost, o aż 22%, udziału stali o wysokiej wytrzymałości do tłoczenia na gorąco w konstrukcji nadwozia przyczynił się też do poprawy jego odporności podczas zderzenia. Nadwozie nowego Niro waży przy tym o 6% lub 20,3 kg mniej niż poprzednika. Sztywność nadwozia na skręcanie wzrosła o 1% dzięki optymalizacji jego struktury i za sprawą zastosowania lepszych materiałów.

Publiczne ładowanie

Użytkownicy elektrycznych Niro w wersji PHEV i EV mogą skorzystać też z usługi Kia Charge. Umożliwia ona korzystanie ze stacji ładowania różnych operatorów przy pomocy jednego konta. Klienci korzystający z Kia Charge mogą wybrać jeden z trzech dostępnych planów taryfowych aby skorzystać z atrakcyjnych stawek za ładowanie. Za wszystkie sesje ładowania otrzymają także jedną fakturę. Kia Charge daje dostęp do ponad 1 000 złączy ładowania różnych operatorów w Polsce oraz ponad 330 000 w Europie. Do wszystkich dostępnych pakietów taryfowych dostępny jest także pakiet Ionity, umożliwiający ładowanie z użyciem stacji tego operatora po preferencyjnych stawkach. Usługa Kia Charge nie tylko pozwala na wygodne ładowanie auta elektrycznego w trasie, ale także promuje wykorzystanie tzw. „zielonej energii” dzięki odpowiednim certyfikatom pochodzenia energii.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.