MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Hybrydowa Panda i 500

Fiat 500 i Fiat Panda to jedne z samochodów najdłużej obecnych na rynku. Pięćsetka zadebiutowała w 2007 roku, jest więc oparta jeszcze na pierwszej generacji Pandy. Fiat chyba nie bardzo ma pomysł, co zrobić z tymi modelami, a że jakoś się sprzedają, ogranicza się do wprowadzania co jakiś czas drobnych zmian. Ale tym razem zmiana jest poważniejsza i sensowna: do oferty wprowadzono silniki z miękką hybrydą. Trzycylindrowy, litrowy silnik z nowej generacji Firefly wyposażono w system BSG, czyli Belt-integrated Starter Generator. To silnik elektryczny zastępujący rozrusznik, wspomagający jednostkę spalinową przy uruchomianiu i przyspieszaniu. Energia odzyskiwana przy hamowaniu jest natomiast gromadzona w akumulatorze o pojemności 11 Ah. Producent podaje, że emisja dwutlenku węgla uległa dzięki temu układowi zmniejszeniu o 20%.

Tekst: Bartosz Ławski, informacja prasowa.

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *