Volkswagen T-Roc po liftingu

Światowa premiera nowego T-Roca: dzięki nowoczesnej stylistyce i systemom asystującym oraz dostępowi do usług cyfrowych, Volkswagen kontynuuje historię sukcesu tego kompaktowego SUVa. Jeszcze bardziej drapieżnie stylizowane nadwozie nowego T-Roca i T-Roca R definiuje jego wygląd. Za sprawą wysokiej jakości materiałów, przeprojektowanego wyświetlacza systemu multimedialnego oraz cyfrowych wskaźników Digital Cockpit oferowanych w standardzie, wnętrze jest teraz bardziej wyrafinowane.

Volkswagen T-Roc po liftingu

W kompaktowym SUV-ie zastosowano innowacyjne rozwiązania technologiczne znane z samochodów wyższych klas. To matrycowe reflektory LED IQ.Light oraz systemy asystujące IQ.Drive z Travel Assist, a także z predykcyjnym aktywnym tempomatem ACC. Połączenie atrakcyjnego wyglądu i sportowych możliwości, a także solidność wykonania i funkcjonalność T-Roca sprawiły, że odniósł on rynkowy sukces. Nie mając bezpośredniego poprzednika od razu zyskał popularność. Od wprowadzenia do sprzedaży pod koniec 2017 roku Volkswagen sprzedał ponad milion egzemplarzy tego kompaktowego SUV-a. Od końca 2019 roku do rodziny T-Roca należy także sportowy T-Roc R.

Volkswagen T-Roc po liftingu
Bogatsze wnętrze i wyrazisty styl nadwozia

Tablica rozdzielcza wykonana z przyjemnego w dotyku miękkiego tworzywa i nowy zestaw wskaźników, podkreślają nowoczesny charakter i wysoką jakość wykonania wnętrza nowego T-Roca. Znajdujący się na środku tablicy ekran systemu multimedialnego przypomina wyglądem tablet. Znajduje się na wysokości ekranu Digital Cockpit, co jest bardzo ergonomiczne i wygodne dla kierowcy. Nowe ekrany systemu multimedialnego T-Roca, umieszczone w centralnym miejscu tablicy rozdzielczej mają, zależnie od wersji wyposażenia samochodu, rozmiar od 6,5 do 9,2 cala. Kompaktowy SUV seryjnie jest wyposażony w kolorowy zestaw wskaźników. W wersji Digital Cockpit Pro jest on (opcjonalnie) dostępny w rozmiarze aż do 10,25 cala. Intuicyjną obsługę pokładowych funkcji umożliwia kierownica w nowym kształcie, we wszystkich wersjach T-Roca wyposażona w wielofunkcyjne przyciski.

Volkswagen T-Roc po liftingu

Przyjemne i miękkie w dotyku poszycie drzwi należy teraz do standardu. Wykonano je z eleganckiego materiału, a w wersjach Style i R-Line ze sztucznej skóry, którą pokryto także podłokietniki. Innym elementem wersji wyposażeniowej Style jest wykończenie środkowej części komfortowych foteli tkaniną ArtVelours. W odmianie R w ramach opcji są dostępne sportowe fotele dla kierowcy i pasażera pokryte skórą Nappa.

Volkswagen T-Roc po liftingu

Wyostrzone linie nadwozia nowego T-Roc sprawiają, że jego design jest jeszcze bardziej dynamiczny. Reflektory LED i stylowo przyciemniane klosze lamp z tyłu nowego T-Roca są teraz seryjne. Opcjonalne matrycowe LED-owe reflektory IQ.Light odznaczają się zmienioną grafiką i dynamicznymi funkcjami światła. To np. kierunkowskazy, w których diody zapalają się kolejno, co daje oryginalny efekt. Elementem świadczącym o klasie odmienionego SUVa jest świetlna listwa wkomponowana w osłonę chłodnicy. Nowy T-Roc rzuca się w oczy nie tylko ze względu na wyrazisty kształt nadwozia, lecz także z powodu nowych kolorów. Charakterystyczne są także wykonane z lekkich stopów obręcze kół o nowych wzorach, dostępne w rozmiarze od 16 do 19 cali.

Volkswagen T-Roc po liftingu
Nowy poziom cyfryzacji i łączności

W ramach wyposażenia seryjnego w nowym T-Rocu są dostępne liczne nowoczesne systemy asystujące, oferowane wcześniej jedynie w modelach wyższych klas. Do standardu należą nadal Front Assist oraz Lane Assist, a od teraz także nowy IQ.Drive Travel Assist oraz aktywny tempomat. Podczas jazdy z prędkością do 210 km/h może on automatycznie kierować pojazdem, hamować oraz przyspieszać. Dzięki obrazowi z kamery umieszczonej z przodu auta, danym GPS oraz nawigacji system z wyprzedzeniem reaguje na lokalne ograniczenia prędkości. System uwzględnia także w swojej pracy teren zabudowany, skrzyżowania czy ronda.

Volkswagen T-Roc po liftingu

W nowym T-Rocu zastosowano system multimedialny skonstruowany na modułowej platformie trzeciej generacji (MIB3). Zapewnia on dostęp do licznych funkcji i usług online. Standardowo w Europie można dzięki niemu przez rok korzystać bezpłatnie z usług w ramach serwisu We Connect Plus. Do dyspozycji są takie funkcje, jak system komend głosowych online, usługi streamingowe. Korzystać można również z Apple CarPlay i Android Auto, także bezprzewodowo poprzez App Connect Wireless.

Silniki TSI i TDI do wyboru, opcjonalne – 7-biegowa przekładnia DSG oraz napęd 4MOTION

Nowego T-Roca można wybrać z jednym z trzech silników benzynowych lub z jednym silnikiem diesla. Zależnie od rodzaju układu napędowego współpracują one z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub z 7-biegową dwusprzęgłową i napędzają koła przedniej osi. Wśród oszczędnych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem znajduje się trzycylindrowa jednostka 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM) oraz także dwie czterocylindrowe – 1.5 TSI osiągająca 110 kW (150 KM) i 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM). Ofertę uzupełnia czterocylindrowy silnik wysokoprężny TDI o pojemności 2,0 litra i mocy 110 kW (150 KM). Najmocniejszym modelem w ofercie jest T-Roc R z silnikiem uzyskującym moc 221 kW (300 KM). Napęd 4MOTION na cztery koła, dostępny jest seryjnie w T-Rocu z jednostką 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM), a także w T-Rocu R.

Dostępny w wersji podstawowej oraz trzech z nowo skonfigurowanym wyposażeniem

Kompaktowy SUV jest dostępny w Europie w wersji podstawowej o nazwie T-Roc oraz jako Life, Style i R-Line z nowo skonfigurowanym wyposażeniem. Dynamiczny charakter nowego T-Roca szczególnie mocno podkreśla wersja wyposażenia R-Line. Elementy przodu i tyłu nadwozia utrzymano w odmiennej stylistyce nawiązującej do wyglądu topowej wersji modelu – T-Roca R. Nowy T-Roc w wersji wyposażenia R-Line ma także pakiet sportowy z wyborem trybów jazdy, progresywnym układem kierowniczym i sportowym zawieszeniem. Do odmian wyposażeniowych Style i R-Line oferuje się pakiet stylistyczny Black Style. W jego skład wchodzą liczne elementy lakierowane na czarno.

Volkswagen T-Roc R po liftingu
Nowy T-Roc R: mocny i wszechstronny

Za sprawą czterocylindrowego silnika o mocy 221 kW (300 KM) nowy T-Roc R to najbardziej dynamiczny model w rodzinie tych kompaktowych SUV-ów. Nadzwyczajną zwinność w zakrętach zapewniają mu sportowe zawieszenie i progresywny układ kierowniczy specyficzne dla modeli R. T-Roc R niezwykle sprawnie porusza się także poza utwardzonymi drogami dzięki seryjnemu napędowi na cztery koła 4MOTION. Oprócz wyglądu zewnętrznego oraz wystroju wnętrza, T-Roc R wyróżnia się również charakterystycznym dźwiękiem układu wydechowego i sportowymi osiągami. Na nowej pokrytej skórą sportowej kierownicy umieszczono wielofunkcyjne przyciski, w tym przycisk R, charakterystyczny tylko dla modeli sygnowanych tym znakiem.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *